Gå til innhold

Normalobjektiv og utstyr til Canon 350D


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det er en annen måte å vinkle det på. Satse på 15-85mm som et allsidig allround objektiv. Så sper du på med en EF 35mm f/2 (eller Sigma 30m f/1.4) for de gangene du virkelig trenger lysterkt objektiv.

 

Tom

Ja, jeg var inne på tanken. Men har bestemt meg for å putte 17-55mm'n i shoppingbaggen, og setter Sigma 30 f/1.4 på ønskelista :)
Lenke til kommentar
Et allround-objektiv bør ha lysstyrke på 2.8 eller bedre - zoomobjektiver med 5.6 på lengste brennvidde slipper gjennom en fjerdedel av det lyset som et 2.8-objektiv gjør.
Jeg tror og håper at 2.8-objektivet blir optimalt til mitt bruk.

 

Nå er 17-55'en bestilt, men det tar en drøy uke siden leverandøren til fotobutikken min heller ikke hadde det på lager. Kjedelig å vente, men den som venter på noe godt... :love:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Du kommer til å bli strålende fornøyd i alle fall :)
Ja, det håper jeg inderlig!

Men hvordan er det med solblender og filter til dette objektivet? anbefales det å gå for orginalt (dyrt) eller finnes det rimligere alternativ.

 

Begynner å bli lei av å vente på nyobjektivet, så på onsdag ringer jeg fotobutikken. Er frista til å avbestille og heller dra på fotomessa for å kjøpe det over disk der.. :hm:

Lenke til kommentar

Dere hadde rett 17-55mm virker kjempe bra! :love: fikk den for 7.800kr innkl filter.

jeg er iallefall kjempe fornøyd med innebildene så langt. Gleder meg til å forsøke det ute og.

 

Lowepro mini passer dessverre dårlig med nyobjektivet. Noen som har forslag til en freshere fotoveske? Jeg har lowepro sekk også med plass til bærbar, objektiv og blits, men vil ha en som er kjekk å ta med rundt til kamera med objektiv og evt plass til blits i tillegg :D

Lenke til kommentar
Lowepro mini passer dessverre dårlig med nyobjektivet. Noen som har forslag til en freshere fotoveske? Jeg har lowepro sekk også med plass til bærbar, objektiv og blits, men vil ha en som er kjekk å ta med rundt til kamera med objektiv og evt plass til blits i tillegg :D

Skulderbag? Jeg har en Tamrac Express 7 (sort) som kanskje passer. Da får du plass til kamera m/objektiv, blits og et ekstra objektiv.

Lenke til kommentar

Det får du plass til i skulderbagen Tomsi viser til.

 

Jeg har selv en Crumpler Muffin Top 4000 (het Muffin Top XL i Norge), som passer perfekt til mitt 50D med EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM påmontert + Sigma 30mm f/1.4 EX HSM ved siden av. Eventuelt omvendt, selvom det da blir litt i overkant trangt.

 

Istedet for Sigmaen får jeg plass til Speedlite 550EX (som faktisk er hakket større enn nåværende toppmodell 580EX).

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Nok ett spørsmål..

hva vil være ok pris for brukt vertikal grep til 350'n? Canon EOS 350D hus med orginal 18-55mm zoom INKL. BG-E3 VERTIKALGREP og 2stk 1GB CF kort krever han 1950kr for hele pakka.

 

Grepet selges jo ikke mer, men hva er ok pris tro? 500kr kanskje?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...