Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Webkamera uten trådløs forbindelse


Anbefalte innlegg

Jeg har byttet ruter (Netgear,WNDR3300) nå nylig, og som støtter flere standarer med kryptering av det trådløse nettet, dvs. Wep,WPA-PSK [TKIP], WPA2-PSK [AES], WPA-PSK [TKIP] + WPA2-PSK [AES].

 

Nå er det så at jeg har ett trådløst nettkamera(clas Ohlson, ugått model fra Sercom) som kun støtter WEP.

Jeg har valgt WPA-PSK(tkip) som sikkertsvalg på ruteren, og kan ikke få kameraet til å virke.

 

Har prøvd Wep på ruteren, men ikke noen kontakt med kameraet.

Går greit med kabel, da får jeg kontakt.

 

Det var en som sa til meg at grunnen til at ruteren ikke fant kameraet, var en slags hastighet, at jeg måtte senke hastigheten, noen som vet?

 

HardWare: Netgear Ruter WNDR3300, Webkamera Clas Ohlson,Sercom

 

På forhånd Takk!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
jeg har ett trådløst nettkamera som kun støtter WEP. Jeg har valgt WPA-PSK(tkip) som sikkertsvalg på ruteren, og kan ikke få kameraet til å virke.

Det er jo ganske selvforklarende at dersom kameraet bare støtter WEP, så må routeren også kjøre WEP.

Endret av jocke
Lenke til kommentar

Hvis jeg var deg så ville jeg sjekket om ruouter din støtter virutele wirelan altså flere ssider på samma router.

Jeg vil aldri kjørt et nett på WEP pga sikkeret! kan ornde karmeet på en mye tryggere måte.

 

 

Gjør følgene:

 

1. sett opp 1 ssid som alle pc-er i nettetditt bruker med wpa2 krypptering.

 

2 sett opp 1 virutel ssid som kjøres med sjult ssid og mac-adresse tildeling. denne ssid bruker bare karmeet ditt.

ved å bruke mactildeling så trenger du ikke å ha noe kode.

 

programmervare som dd-wrt open-wrt ovs støtter virutele ssider

sjekk om din rouer kan kjøre dd-wrt eller noe annet.

Lenke til kommentar

Har prøvd i hele dag på å bruke Wep, men ingen kontakt med det trådløse webkameraet.

Det er sikkert en eller annen innstilling som blokkerer det.

Har satt det til WPA2-PSK [AES], så sikkerheten er bra, til jeg finner mere ut som temaet her.

Netgear skriver følgende om Non-WPS utstyr:

 

Noen som kan lese mellom linjene og forklare meg litt,hehe

 

Adding Additional Non-WPS-Enabled Clients

 

If you are connecting a combination of WPS-enabled clients and clients that are not WPS enabled, you cannot use the WPS setup procedures to add clients that are not WPS enabled. You need to record and then manually enter your security settings (see Recording Basic Wireless Settings Setup Information).

 

To connect non-WPS-enabled and WPS-enabled clients to the WNDR3300 router:

Restore the router to factory default settings (see Appendix A, Technical Specifications).

 

After you restore factory settings, all existing connected wireless clients are disassociated and disconnected from the router.

Configure the network names (SSIDs) and security passphrase of the WNDR3300 router (shown in the Wireless Settings screen) as appropriate, and record that information. See Viewing Basic Wireless Settings.

For the non-WPS-enabled devices that you wish to connect, open the networking utility, and follow the utility's instructions to enter security settings.

For the WPS-enabled devices that you wish to connect, follow the procedures in Push Button Configuration or PIN Entry.

For information about how to view a list of all devices connected to your router (including wireless and Ethernet connected), see Viewing a List of Attached Devices.

Endret av bholmsen
Lenke til kommentar
Har prøvd i hele dag på å bruke Wep, men ingen kontakt med det trådløse webkameraet.

Det er sikkert en eller annen innstilling som blokkerer det.

Har satt det til WPA2-PSK [AES], så sikkerheten er bra, til jeg finner mere ut som temaet her.

Netgear skriver følgende om Non-WPS utstyr:

 

Noen som kan lese mellom linjene og forklare meg litt,hehe

 

Adding Additional Non-WPS-Enabled Clients

 

If you are connecting a combination of WPS-enabled clients and clients that are not WPS enabled, you cannot use the WPS setup procedures to add clients that are not WPS enabled. You need to record and then manually enter your security settings (see Recording Basic Wireless Settings Setup Information).

 

To connect non-WPS-enabled and WPS-enabled clients to the WNDR3300 router:

Restore the router to factory default settings (see Appendix A, Technical Specifications).

 

After you restore factory settings, all existing connected wireless clients are disassociated and disconnected from the router.

Configure the network names (SSIDs) and security passphrase of the WNDR3300 router (shown in the Wireless Settings screen) as appropriate, and record that information. See Viewing Basic Wireless Settings.

For the non-WPS-enabled devices that you wish to connect, open the networking utility, and follow the utility's instructions to enter security settings.

For the WPS-enabled devices that you wish to connect, follow the procedures in Push Button Configuration or PIN Entry.

For information about how to view a list of all devices connected to your router (including wireless and Ethernet connected), see Viewing a List of Attached Devices.

 

Les den selv :)

 

http://translate.google.com/translate?js=y...sl=en&tl=no

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...