Gå til innhold

Mulig å bruke subwoofer fra et merke og satelitthøytalere fra et annet?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei! Jeg har disse to pc-anleggene: JBL Creature og Creative Gigaworks, og jeg lurer på om jeg kan bruke suben fra JBL-en, mens satelitthøytalerne fra Creative-settet?

Hvis ja, hvordan gjør jeg det? Bak JBL-en er det tilkobling for strøm, høyre høyttaler og venstre høyttaler og audio-input. På Creative-settet (høyre høyttaler) er det kobling for strøm, audio-input og kobling for venstre høyttaler. På framsiden er det kobling for aux-in og headset.

Endret av apegutt_90
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Ser ut som Creative høytalerene er aktive høytalere mens subwooferen på det andre sette har innebygget forsterker. Dette kommer i så fall til å skape problemer. Vil jeg tro.

Edit: De er aktive, ja. Stod vist i infoen. Da er det forbi meg om det virker eller ikke. Men det tviler jeg på.

Endret av 2ball(s)
Skrevet

Om det er en stasjonær PC så har den nok flere utganger til lyd, trenger bare å få det stilt inn så kan du bruke begge settene (eventuelt også la være å koble til de små satelittene)

Om det er bærbar så trenger du vel noe slikt: Jack til 2X jack og en lik kabel som den du har fra før (fant ikke 1Xhann til 2X hann)..

Skrevet

Det anbefales ikke å begynne og trikse med slike ferdigpakker. Sub og satelitter er nemlig satt opp spesifikt for å fungere mot hverandre - spesielt med tanke på delefrekvenser og at de skal utfylle hverandre. Du kan altså ende opp men et dårligere resultat.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...