Gå til innhold

Slabbedasken? Hvordan ble PCen din?


Anbefalte innlegg

Har faktisk aldri gjort noe 3dmark test før kan noen gi en liten briefing hvor jeg gjør dette?  :)

Last ned 3Dmark, installer og kjør test! :)

www.futuremark.com/download

 

 

3dmark03 4431 score

 

3dmark01 14294 score

 

 

Litt lite synest jeg mht oppsettet mitt :o

 

Hvorfor står det i testen at jeg har en Duron cpu?

Står også når jeg starter maskinen cpu: amd 1300 mhz, men på systeminfoen på egenskaper på min datamaskin står det jeg har xp3000+ !!!!!!!

Får mer med p4 2.0 og 9700pro

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ja den kjører på 166 ;-)

 

En annen ting....etter jeg installerte dirctx9 falt poengsummen i 3dmark03 til 4406 poeng..........!!!! skjønner ingenting................. ellers temmer de spesifikasjonene på 3dmark mht cpu, skjermkrot osv...... er det noe jeg gjør feil? :shrug:

 

Trodde ikke det gikk ann å kjøre 3dmark03 uten DX9???

Lenke til kommentar
Ja den kjører på 166 ;-)

 

En annen ting....etter jeg installerte dirctx9 falt poengsummen i 3dmark03 til 4406 poeng..........!!!! skjønner ingenting................. ellers temmer de spesifikasjonene på 3dmark mht cpu, skjermkrot osv...... er det noe jeg gjør feil? :shrug:

 

Trodde ikke det gikk ann å kjøre 3dmark03 uten DX9???

Må vell ha verson 9 ja. En som små juger her på forummet?

Lenke til kommentar
hvordan skjerm er det som greier 120hz i 1600x1200???

 

ikke mange....men min tar det,,,,men så er det jo også lcd da :p

 

som noen har sagt, spiller ingen rolle hva du setter hertzen på nr det gjelder en lcd skjerm, lcd skjermer tegner ikke bilde for bilde, men punkt for punkt, og da er det opp/ned tia til pixlene som har noe å si, du merker ikke forskjell om du setter aldri så mye hertz på den. I følge formac så har den en respons tid på 15ms, altså en opp/ned tid på30ms, noe som ikke er så veldig bra i forhold til andre skjermer i den prisklassen.

Lenke til kommentar
hvordan skjerm er det som greier 120hz i 1600x1200???

 

ikke mange....men min tar det,,,,men så er det jo også lcd da :p

 

som noen har sagt, spiller ingen rolle hva du setter hertzen på nr det gjelder en lcd skjerm, lcd skjermer tegner ikke bilde for bilde, men punkt for punkt, og da er det opp/ned tia til pixlene som har noe å si, du merker ikke forskjell om du setter aldri så mye hertz på den. I følge formac så har den en respons tid på 15ms, altså en opp/ned tid på30ms, noe som ikke er så veldig bra i forhold til andre skjermer i den prisklassen.

Lenke til kommentar
Ja den kjører på 166 ;-)

 

En annen ting....etter jeg installerte dirctx9 falt poengsummen i 3dmark03 til 4406 poeng..........!!!! skjønner ingenting................. ellers temmer de spesifikasjonene på 3dmark mht cpu, skjermkrot osv...... er det noe jeg gjør feil? :shrug:

 

Trodde ikke det gikk ann å kjøre 3dmark03 uten DX9???

Må vell ha verson 9 ja. En som små juger her på forummet?

 

Jeg så bare jeg installerte noe dx9 greier når jeg oppdaterte winxp etter jeg re-installerte det....visste ikke at dx9 fulgte med winxp pro :p

Lenke til kommentar
hvordan skjerm er det som greier 120hz i 1600x1200???

 

ikke mange....men min tar det,,,,men så er det jo også lcd da :p

 

som noen har sagt, spiller ingen rolle hva du setter hertzen på nr det gjelder en lcd skjerm, lcd skjermer tegner ikke bilde for bilde, men punkt for punkt, og da er det opp/ned tia til pixlene som har noe å si, du merker ikke forskjell om du setter aldri så mye hertz på den. I følge formac så har den en respons tid på 15ms, altså en opp/ned tid på30ms, noe som ikke er så veldig bra i forhold til andre skjermer i den prisklassen.

 

30 ms? Hvor får du det fra?

 

Jeg har selv spillt på en 16ms skjerm og i forhold til denne synest jeg denne er raskere mht GODE farger og skarphet/klarhet.

Formac er jo skjermen som er annbefalt av Hardcoregamere.......

Lenke til kommentar
sett ned grefikkinstillingene på min sjekk at cpu kjører på riktig hastighet, oppdater bios, skru av af og aa og dual screen og oppdater chipsetdriverne.

 

Avslutt alle oppgavene i bakgrunnen så skal det nok funke ok

 

Satte av vsync og AA/AF på det minste (2x) får dem ikke helt av....har sotte alt på "performance"

 

Jeg har Asus A7N8X Deluxe HK og har ikke oppdatert noe der utifra det som fulgte med (har ikke gjort noe slikt før)

Hvor kan jeg finne ny oppdatering for mitt hovedkort da? Noen som har link til ny driver?

 

Er det noen andre som har noen tips til hvorfor jeg får så lav svore så takker jeg for alle innlegg.

Lenke til kommentar

kommer litt på om du har versjon 1.xx eller 2 av asus hket (det skal stå

ein nummer mellom ein av pci portene (ver 1.4 eller 1.6 eller 2.0)

alle ver 1.xx bruker same bios mens ver 2.0 har eigen.

 

her er til 1.xx versjonen (deluxe)

http://www.asus.com/support/download/selec...004.zip~zaqwedc

 

og til versjon 2

http://www.asus.com/support/download/selec...005.zip~zaqwedc

 

forskjellen er at til 2.o heiter biosen 1005 og til 1.xx er det 1004

 

 

mvh

JanEirik

 

Ps det finnes nokon Ûber bios til i alle fall 1.xx korta søk anten på google eller her i forumet på A7N8X så trur eg du vil finne meir info-

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...