Gå til innhold

Førerkort


aas123

Anbefalte innlegg

Hei:

skal ta lappen snart, er ferdig med alt obligatorisk kjøring, det er bare førerprøve igjen, jeg har fått stryk en gang på førerprøven og vil ikke stryke førerprøve en gang til.

Det jeg lurer på om hvor i landet er det stor sjanse for å bestå førerprøven, har hørt at det er ganske lett å ta lappen i brandbu.

Vet dere om steder der det er stor sjanse for å bestå og ikke stryke.(Fikk stryk på førerprøve i Oslo, det er ganske vanskelig her i oslo)

 

Takk...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Syns folk skal ta lappen der de kommer til å kjøre jeg. Lite vits i hele greia dersom man f.eks. bor i by, men ikke takler det å kjøre der og så reiser til en plass der det er litt enklere for å klare prøven. Hva skjer når du kommer tilbake og oppi rushtrafikken da? Lære underveis? Joda, det gjør man forsåvidt, men innen den tid så har man sikkert skapt mange nok farlige situasjoner.

Klarer man ikke førerprøve, så er man rett og slett ikke en god nok sjåfør der og da.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Pøh, det kommer da på det samme hvor man tar lappen. Er man en flink nok sjåfør så står du. Så enkelt er det...

 

Sant så sant.... Selvfølgelig er det steder hvor det er mindre stryk prosent en andre steder (bare ta Kongsberg og Drammen f.eks)... Men er du flink til å kjøre står du uansett... Viktig å væra avslappet og konsentrert.. Det merker kjører lærerene veldig fort om du er eller ei..

Lenke til kommentar

tips:

- dersom du merker att du gjorde en feil,

påpek det før kjørelæreren gjør det, og forklar

hva du kunne gjort annerledes.

 

hjalp meg utrolig, hadde stavangers strengeste kjørelærer,

og dreit meg ut et par ganger, på heil teite ting, men eg gjorde

som over :wink:

 

besto med glans :woot:

Lenke til kommentar
tips:

- dersom du merker att du gjorde en feil,

 påpek det før kjørelæreren gjør det, og forklar

 hva du kunne gjort annerledes.

 

hjalp meg utrolig, hadde stavangers strengeste kjørelærer,

og dreit meg ut et par ganger, på heil teite ting, men eg gjorde

som over  :wink:  

 

besto med glans  :woot:

 

bra tips det der. Det hjalp meg også, hadde kristiansands strengeste sensor ;)

Lenke til kommentar
er det mulig å få lappen litt før en blir 16 på et vis? skal ha sommerjobb.. kunne vert fint med lappen litt før.. blir ikke 16 først 1 sep  :-?

 

nå tror eg du har misforstått :lol:

 

vi bor i norge vi, og her får man ikke lappen før man er 18 :shrug:

 

når du blir 16, har du lov til å øvelseskjøre med en person som kvalifiseres til dette.

 

mistenker du mener mopedlappen? tror vi mente bil? :shrug:

Lenke til kommentar
Hei:

skal ta lappen snart, er ferdig med alt obligatorisk kjøring, det er bare førerprøve igjen, jeg har fått stryk en gang på førerprøven og vil ikke stryke førerprøve en gang til.  

Det jeg lurer på om hvor i landet er det stor sjanse for å bestå førerprøven, har hørt at det er ganske lett å ta lappen i brandbu.  

Vet dere om steder der det er stor sjanse for å bestå og ikke stryke.(Fikk stryk på førerprøve i Oslo, det er ganske vanskelig her i oslo)  

 

Takk...

Jeg må bare skyte inn. Klarer du ikke å kjøre opp hvor som helst...så har det vel litt med hvordan du kjører da. Oppmerksomhet er alt under oppkjøring. Og forhold deg rolig.

 

Jeg strøyk hverken på teori eller oppkjøring, og regner med at det er drøssevis av andre som ikke strøyk. Oppkjøringen er der av en grunn.

Hvis du kjører opp i oslo, så regner jeg med at du bor der også. Dvs at om du ikke består oppkjøringen der, så ville jeg heller aldri latt deg kjøre i det området.

 

Trafikken er full av folk som ikke vet hva de gjør fra før av.

Lenke til kommentar

mvel, nå skal det sies at trafikken i oslo er totalt på trynet. kjørte en tur til oslo for et par uker siden med et par venner, og med en gang man kom i nærheten av sentrum, begynner det å koke. folk driter i å blinke, og gjør stort sett hva de vil, uten å tenke på bilen bak. på de veiene vi kjørte, var det også dårlig oppmerking.

 

har kjørt i halvannet år i bergen og omegn, og har aldri vært ute for nestenkræsj her. i oslo skjedde det omtrent hver tiende minutt.

Lenke til kommentar
er det mulig å få lappen litt før en blir 16 på et vis? skal ha sommerjobb.. kunne vert fint med lappen litt før.. blir ikke 16 først 1 sep :-?

Regner med du tenker på mopedlappen.. Går nok ikke å få lappen før bursdagen din så du får nok pent vente. Men alt av kjøring/teori/oppkjøring kan du jo ta på forhånd så du bare kan gå å hente lappen på bursdagen din.

Lenke til kommentar

Jeg har kjørt mye i mange av de største byene i Norge. Om jeg skal bedømme Oslo i vanskelighetsgrad ville jeg sagt Oslo er en lett by og kjøre i. Første gang jeg skulle kjøre i Oslo sentrum trodde jeg Oslo var en helt syk by å kjøre i, men den byen er merka i alle bauger og ender pluss om du har litt kontrollen har du INGEN problemer med enveiskjøringer, rundskjøringer, lyskryss og trikken. At folk kan stryke på bykjøring er noe jeg aldri har forstått. Stavanger er faktisk en by som er vanskeligere å kjøre i pga. dårlig skilting. Kr. sand er også ekstremt enkel å kjøre i.

 

Sier bare jeg: Stryker du på en førerprøve (eller teori) har du ikke noe bak rattet å gjøre i det hele tatt for mange år. Skulle vert 2 års sperregrense som du stryker på lappen. For t.o.m de strengeste sensorene er veldig greie. Gjør du noe feil er du er fare. punktum og en feil skal aldri, aldri skje.

Lenke til kommentar

jeg har nok ikke vanskligheter med å ta lappen, bare problemer med att det er så lenge til jeg kan ta den :p .. kruse rundt litt på lhmr er ingen stor sak akkurat.. teorien har jeg tatt så.. også en liksom avgangsprøve som jeg fikk brukbart lite feil på uten å ha lest stort..

Lenke til kommentar

Sier bare jeg: Stryker du på en førerprøve (eller teori) har du ikke noe bak rattet å gjøre i det hele tatt for mange år. Skulle vert 2 års sperregrense som du stryker på lappen. For t.o.m de strengeste sensorene er veldig greie. Gjør du noe feil er du er fare. punktum og en feil skal aldri, aldri skje.

 

Det er litt streng allyse, jeg strøyk første gangen, men har i ettertid fått høre at jeg er en flink sjåfør, har hatt lappen i 2 år.

 

Kan være veldig mye nervøsitet første gangen, andre gangen vet man hva man kommer til.

 

Men er enig i at oslo ikke er noe vanskelig by å kjøre i, det er stort sett bra med merking og skilting

 

Og klarer man ikke stå der man bor, men må dra andre steder det er lettere, har du ikke noe bak ratte å gjøre

Lenke til kommentar
tips:

- dersom du merker att du gjorde en feil,

 påpek det før kjørelæreren gjør det, og forklar

 hva du kunne gjort annerledes.

 

hjalp meg utrolig, hadde stavangers strengeste kjørelærer,

og dreit meg ut et par ganger, på heil teite ting, men eg gjorde

som over  :wink:  

 

besto med glans  :woot:

 

Hmm.. Hvem er denne kjørelæreren da? Mistenker jeg har hatt samme fyr, da han var UTROLIG streng, og snittet på kjøretimer var mye høyere hos han + at han smilte pent å pyntelig når man oppdaget sine egne feil. En annen ting som også hjalp var å takke fyren når han var rødsprengt i fjeset av å kjefte, og forklare at du lærer mye bedre når du får en god tilrettesettelse :woot:

Lenke til kommentar
var moped jeg tenkte på ja.. glemte å si det.. jaja får vel bare vente..    

:-?

 

Moped er jo igjen enda enklere enn bil. Vær så snill å si ifra om du får lappen så skal jeg holde meg langt unna deg ;)

:lol: gode ord allyse. Helt enig med deg. Oppkjøringen er for å verifisere om du er klar for å slippes alene ut i trafikken, og klarer man ikke oppkjøringen, så mener jeg også at det skulle vært en limit på ihverfall noen måneder til neste gang man fikk kjøre opp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...