Gå til innhold

Yamaha RX-V1300 og Klipsch RF-3 ii


Anbefalte innlegg

Yamaha RX-V1300 og Klipsch RF-3 ii

 

Er dette ein bra kombinasjon? i dag har eg Yamaha'n og noken GAMLE grundig høgtalere. Forsterkern skal yte 6*100 watt i 8 ohm.

 

Link til forsterkern: http://www.yamaha-hifi.com/products.php?la...ivset=&newsset=

Link til fronthøytalera : http://www.klipsch.com/product/product.aspx?cid=411

 

Ja, fronthøgtalera, fordi eg snart skal bygge på det med tid og stunder til komplett surroundanlegg, men det blir noke fram i tid. Og for dei som lurte så kan eg route lyden dit eg vil på forsterkern. F.eks Bass --> Fronthøgtaler.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde jeg vært det ville jeg valgt en annen forsterker, noe av grunnen til det er at yamaha (sammen med alle andre "billig" merker) ikke yter på langt nær hva de sier dem gjør. Hvis du har planer om å bygge ut til et virkelig bra hjemmekino system tipper jeg at en bedre forsterker ville gjort utrolig mye... Men igjen så er det min mening :)

 

Du får velge selv hva du er fornøyd med. Høyttalerne er et bra valg!

Lenke til kommentar
Hadde jeg vært det ville jeg valgt en annen forsterker, noe av grunnen til det er at yamaha (sammen med alle andre "billig" merker) ikke yter på langt nær hva de sier dem gjør. Hvis du har planer om å bygge ut til et virkelig bra hjemmekino system tipper jeg at en bedre forsterker ville gjort utrolig mye... Men igjen så er det min mening :)

 

Du får velge selv hva du er fornøyd med. Høyttalerne er et bra valg!

 

Noen av disse Yamaha surround forsterkerene er faktisk ikke så dårlig. Noen av de har fått en del skryt. Av lyd og bile f.eks.

Og når den koster ca. 10000 så er den vel ikke så dårlig?

Lenke til kommentar

Forsterkern har eg, så den blir neppe utskifta. Eg trur den leverer det den skal, får når eg prøvde og vri bånn gass på noken gamle grundig høgtalara eg har her så lufta det svidd av den eine...

 

oja, den kosta jo faen meg 10k nesten, og er 15 kg.

Lenke til kommentar

ikke alltids ensbetydende at pris = kvalitet.. det bør man jo alltid ha i bakhodet. yamaha er ikke et merke som er kjent for å bruke strømforsyninger av høy kvalitet, noe som er av det viktigste for å gi en god og fyldig lyd. men for all del den duger sikkert til et lite hjemmekino anlegg...

Lenke til kommentar
Hadde jeg vært det ville jeg valgt en annen forsterker, noe av grunnen til det er at yamaha (sammen med alle andre "billig" merker) ikke yter på langt nær hva de sier dem gjør. Hvis du har planer om å bygge ut til et virkelig bra hjemmekino system tipper jeg at en bedre forsterker ville gjort utrolig mye... Men igjen så er det min mening :)

 

Du får velge selv hva du er fornøyd med. Høyttalerne er et bra valg!

 

Dummeste jeg har hørt! Yamaha er et bra forsterkermerke! Dette vil bli et killer anlegg nar det gjelder diskant og mellomtone ivertfall! Men kansje du bør satse på en sub i tillegg...?

Lenke til kommentar
ikke alltids ensbetydende at pris = kvalitet.. det bør man jo alltid ha i bakhodet. yamaha er ikke et merke som er kjent for å bruke strømforsyninger av høy kvalitet, noe som er av det viktigste for å gi en god og fyldig lyd. men for all del den duger sikkert til et lite hjemmekino anlegg...

 

Pisspreik. Yamaha er like bra som andre merker. Den modellen det her er snakk om, er veldig bra. Kvaliteten er faktisk svært høy. Yamaha er en av markedslederne i hjemmekino og de vet hva de driver med (i motsetning til kraasm :wink: )

 

Men for å være helt ærlig så fortjener RF-3 en bedre forsterker enn Yamahaen. Ikke minst en kraftigere. Siden du allerede har Yamahaen, så kanskje du bør vurder noen litt mindre "ville" høyttalere?

Lenke til kommentar

Yoohoo! var inne på den lokale HIFI sjappa og testa med min Yamaha RX-V1300 nå. Det var rimlig bra ja!... og tenk når man får subb i tillegg!

 

Mitt nesten surround anlegg ser nå slik ut når eg får henta alle tinga.

 

p568_2.jpg

 

Yamaha RX-V1300 (Edit: No har Yamaha endra bildet på servern sin! skal sjå om eg finn det rette igjen)

 

 

457_large.jpg

 

Fronthøytalerene RF-3 II

 

458_large.jpg

 

Og Centerhøgtalern RC-3 II

Lenke til kommentar

Cornel: tror dette er en killer-kombinasjon. Forsterkeren klarer garantert å drive dette, men vær oppmerksom på at du kanskje bør ha litt størrelse på rommet du vil ha denne høyttaleren i, den er veldig lettdreven, og kan levere MYE lyd.

 

Bra at ikke alle her på forumet synes Cerwin Vega er kongen over alle høyttalere! Lykke til med anlegget :)

 

-magnus

Lenke til kommentar
Hadde jeg vært det ville jeg valgt en annen forsterker, noe av grunnen til det er at yamaha (sammen med alle andre "billig" merker) ikke yter på langt nær hva de sier dem gjør. Hvis du har planer om å bygge ut til et virkelig bra hjemmekino system tipper jeg at en bedre forsterker ville gjort utrolig mye... Men igjen så er det min mening :)

 

Du får velge selv hva du er fornøyd med. Høyttalerne er et bra valg!

 

Noen av disse Yamaha surround forsterkerene er faktisk ikke så dårlig. Noen av de har fått en del skryt. Av lyd og bile f.eks.

Og når den koster ca. 10000 så er den vel ikke så dårlig?

 

Riktig, Riktig! Er dritt lei av at en del forstå-seg-på-ere hevder at yamaha er i samme klasse som de billige japseforesterkerene ellers. Yamaha, er av de beste på hjemmekino. Jeg har selv en rimelig Top-Art stereoforsterker som spiller som bare det. Den veier dessuten LANGT MER enn en NAD forsterker med samme oppgitt ytelse.

Folkens... det finnes mange andre gode rimelige forsterkere enn NAD(ikke et vondt ord om NAD, det er en fantastisk bra produsent som vet hva de driver med, men det er et faktum at dette etter hvert har blitt et av "fjortismerkene" som alle konfirmanter kjøper sammen med CW når de skal ha FETT anlegg..)

Lenke til kommentar
Hadde jeg vært det ville jeg valgt en annen forsterker, noe av grunnen til det er at yamaha (sammen med alle andre "billig" merker) ikke yter på langt nær hva de sier dem gjør. Hvis du har planer om å bygge ut til et virkelig bra hjemmekino system tipper jeg at en bedre forsterker ville gjort utrolig mye... Men igjen så er det min mening :)

 

Du får velge selv hva du er fornøyd med. Høyttalerne er et bra valg!

 

Noen av disse Yamaha surround forsterkerene er faktisk ikke så dårlig. Noen av de har fått en del skryt. Av lyd og bile f.eks.

Og når den koster ca. 10000 så er den vel ikke så dårlig?

 

Riktig, Riktig! Er dritt lei av at en del forstå-seg-på-ere hevder at yamaha er i samme klasse som de billige japseforesterkerene ellers. Yamaha, er av de beste på hjemmekino. Jeg har selv en rimelig Top-Art stereoforsterker som spiller som bare det. Den veier dessuten LANGT MER enn en NAD forsterker med samme oppgitt ytelse.

Folkens... det finnes mange andre gode rimelige forsterkere enn NAD(ikke et vondt ord om NAD, det er en fantastisk bra produsent som vet hva de driver med, men det er et faktum at dette etter hvert har blitt et av "fjortismerkene" som alle konfirmanter kjøper sammen med CW når de skal ha FETT anlegg..)

 

NAD er et bra produkt, og leverer det de skal til en god pris. Så ikke kom her å si at NAD er et jævela fjortissmerke! NAD med CW er kanskje fortiss, men NAD klarer og dra annet enn CW også da.

 

NAD er ikke "fjortissmerke" bare fordi konfirmanter kjøper det. Jeg kjenner 2 personer hvor jeg bor som har NAD. Ingen av de har CW som høyttalere.

 

Og egentelig, hva så om det er mange fjortisser som kjøper det? Produkte blir ikke dårligere selv om de kjøper det... Vet ikke helt hva du tror, men du har tydeligvis ikke NAD selv.

 

Hva så om din forsterker veier 1000 kilo mer enn en NAD med samme oppgitt ytelse? NAD veier forsatt mer en forsterkere flest. I tillegg så er ikke NAD merket som oppgir watt i "skryte watt" og kan levere en del mer en oppgitt.

 

Selvfølegelig finnes det andre merker enn NAD, men NAD er et godt valg hvis du ikke er særlig inn i dette med forsterkere.

 

Forresten så har jeg CW jeg og.. men det er en sub da, og sub er til for å lage dyp bass, noe CW er gode i.

 

Forresten.. hvor mye veier den forsterkeren din?

Lenke til kommentar

NAD er ikke "fjortissmerke" bare fordi konfirmanter kjøper det. Jeg kjenner 2 personer hvor jeg bor som har NAD. Ingen av de har CW som høyttalere.

 

:lol::lol:

 

Seriøst. NAD har vel en av de beste effektforsterkerene, men jeg vet ikke hvordan de er på Dolby digital. Det er en stor forskjell på dette, og på hjemmekino så er yamaha annerkjent.

Lenke til kommentar

Dette er litt off topic naa, men jeg prover meg...

 

For endel aar siden saa kikket jeg paa noen hoytalere, desverre saa husker jeg ikke hvordan det skrives, jeg husker bare ord-lyden saan ca. Kanskje det er noen av dere som kjenner igjen dette merket?

 

Månå-sjåt.

 

Jeg lurer paa om det kan skrives noe slik som Morneshot eller noe slikt?

 

Noen som kan hjelpe eller har noe ide?

 

Frankie

Singapore

Lenke til kommentar
Cornel: tror dette er en killer-kombinasjon. Forsterkeren klarer garantert å drive dette, men vær oppmerksom på at du kanskje bør ha litt størrelse på rommet du vil ha denne høyttaleren i, den er veldig lettdreven, og kan levere MYE lyd.

 

Bra at ikke alle her på forumet synes Cerwin Vega er kongen over alle høyttalere! Lykke til med anlegget :)

 

-magnus

 

Rommet eller stova er 5*4 meter, men det er kombinert stove / kjøkken krok, så det er litt rom der ja. Testa den heime i dag, men har ikkje fått center høgtalern min enda. Det var bra!

 

Feilen Yamaha gjorde var at dei ville komme seg inn på brunevare markedet, slik som elkjøp og expert etc. Når fyrene som skal selge anlegg har meir peiling på microbølge ovn enn forsterkern så går det ikkje.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...