Gå til innhold

Yamaha RX-V1300 og Klipsch RF-3 ii


Anbefalte innlegg

CW er konge på live lyd ved fullt pådrag.... kan nesten kjenne regnet i panna og svette lukta til han fulle fyren foran meg som ligger og spyr. Passer kansje ikke like godt på klassisk, og sarte filmer nei...

 

CW er tortur. Er helt sikker på at R&D avdelingen til CW tester ut høyttalerne på dyr for å finne den verst tenkelige diskanten. Skulle ikke forundre meg om regimet i Burma er storkunder hos CW også.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Virker som om Cornel legger mye av vekten på høy lyd, så hvorfor ikke kjøpe CW? Jeg har selv hatt AL 1000, og spilte på en Dynamic Precison 6.3 og Shanling cd-spiller. Med denne elektronikken så spilte faktisk CW helt greit på "vanlig" musikk. Dire Straits låt helt ok på halv lave volumer og bassen var kanon bra. Forsterkeren kostet riktignok 35000kr ny og cd-spilleren 23000kr så det skulle jo bare mangle. Og hvis jeg skulle dra på veldig så hadde jeg jo muligheten til det også. Nå har jeg solgt det meste til fordel for min ny anskaffede DP 6.52 (forsterker til 96.000kr), dette er en vanvittig bra forsterker med 2x400 klasse A watt (8 ohm) og helt syk kontroll. Spiller pent og har et stort lydbilde med masse detaljer hvis man velger riktig par høytallere.... Så hvis noen her har lyst på BRA lyd så titt litt på DP, det er et norskt merke som oser av kvalitet. PS! Jeg har hørt noen NAD recievere og ble ikke veldig imponert over lyd-kvaliteten. På det området er nok Yamaha endel hakk over.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

ok... sikkert fin forsterker det... men ikkje alle som har råd til slikt.

 

Men når det gjelder min forsterker, så har den instillinger for stor og liten center høgtaler. Er min liten eller stor? Eg synes det blir bedre lyd når den står på liten, men er den egentlig så liten?

 

Når den stod på stor, så tok den over for masse arbeid som eg synes fronthøgtalerene kan ta seg av. Kanskje det berre er meg men...

Lenke til kommentar
ok... sikkert fin forsterker det... men ikkje alle som har råd til slikt.

 

Men når det gjelder min forsterker, så har den instillinger for stor og liten center høgtaler. Er min liten eller stor? Eg synes det blir bedre lyd når den står på liten, men er den egentlig så liten?  

 

Når den stod på stor, så tok den over for masse arbeid som eg synes fronthøgtalerene kan ta seg av.  Kanskje det berre er meg men...

Når den står på liten så blir bassen under 80Hz filtrert bort, og subwooferen eller fronthøyttalerne tar seg av det istedenfor. Skal en senterhøyttaler ta seg av området under 80 hz, bør den ha ganske stor størrelse på basselementene. De fleste senterhøyttalere er ikke i stand til å gjenngi noe særlig under 80 hz, så da blir kvaliteten bedre når man setter den til liten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...