Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Knust frontrute - må ha ny...


Anbefalte innlegg

Hey. Jeg føler for å bytte frontrute nå, pga. sprekker i glasset, hakk fra steinsprut, også er den en del år gammel da - mulig den har stått på siden bilen var ny i 2003 - ikke vet jeg. Men uansett, dette går på forsikringa og det belaster verken bonus eller lommebok :p Jeg har fått beskjed om å bare finne et firma som driver med det, og sende regninga til det greie forsikringsselskapet Enter :) Hvem leverer best jobb i nærheten av Lillestrøm? Eller er det hipp-som-happ hvor jeg drar?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde ikke giddet å ta det på forsikring, får vel bonustap da? En frontrute koster ikke allverden. På min bil koster ruten 1300 + frakt også kommer montering i tillegg, evt kan man kjøpe lim og lime selv.. er ikke så vanskelig det heller :)

 

edit: må lære meg å lese. belaster ikke bonus nei :p

Endret av GSM
Lenke til kommentar
Hadde ikke giddet å ta det på forsikring, får vel bonustap da? En frontrute koster ikke allverden. På min bil koster ruten 1300 + frakt også kommer montering i tillegg, evt kan man kjøpe lim og lime selv.. er ikke så vanskelig det heller :)

 

edit: må lære meg å lese. belaster ikke bonus nei :p

Frontruter koster typisk fra 4000 for selve ruta, og så montering i tillegg, så det er aldri billigere enn å gjøre det på forsikring dersom man har fått en "plutselig tilfeldig ytre påvirking" (alt annet vil være forsikrinssvindel, forsikring dekker ikke slitasje eller skader som har vært der over lengre tid)

Endret av gxi
Lenke til kommentar
Hadde ikke giddet å ta det på forsikring, får vel bonustap da? En frontrute koster ikke allverden. På min bil koster ruten 1300 + frakt også kommer montering i tillegg, evt kan man kjøpe lim og lime selv.. er ikke så vanskelig det heller :)

 

edit: må lære meg å lese. belaster ikke bonus nei :p

Frontruter koster typisk fra 4000 for selve ruta, og så montering i tillegg, så det er aldri billigere enn å gjøre det på forsikring dersom man har fått en "plutselig tilfeldig ytre påvirking" (alt annet vil være forsikrinssvindel, forsikring dekker ikke slitasje eller skader som har vært der over lengre tid)

 

 

wtf? hvor handler du frontruter? På min tidligere drittbil, en vw passat så kjøpte jeg frontrute, lim og aktivator for totalt kr. 2540,- og jobben var gjort i løpet av korte 2 timer.

Lenke til kommentar
Hadde ikke giddet å ta det på forsikring, får vel bonustap da? En frontrute koster ikke allverden. På min bil koster ruten 1300 + frakt også kommer montering i tillegg, evt kan man kjøpe lim og lime selv.. er ikke så vanskelig det heller :)

 

edit: må lære meg å lese. belaster ikke bonus nei :p

Frontruter koster typisk fra 4000 for selve ruta, og så montering i tillegg, så det er aldri billigere enn å gjøre det på forsikring dersom man har fått en "plutselig tilfeldig ytre påvirking" (alt annet vil være forsikrinssvindel, forsikring dekker ikke slitasje eller skader som har vært der over lengre tid)

 

Eh, Med mindre man har kaskoforsikring, eller egen ruteforsikring vil det alltid lønne seg å gjøre det selv om man har muligheten til det... Aner ikke hvor du kjøper dine ruter eller hvor stor din frontrute er, men 4000 er ikke typisk pris i det hele tatt.. kan vel heller si at prisen ligger mellom rett over 1000 lappen og 4000+... På de fleste mindre biler, biler uten regnsensor osv koster ikke en frontrute allverden.

Lenke til kommentar

Ok folkens. Da er det gjort, og er veldig fornøyd med den nye ruta :)

Blank og fin, og viskerne lager ikke "striper" etter seg på den nye.

Så det forklarer saken; den gamle ruta var ganske slitt og det var

ikke viskerne som var "dårlige" i den forstand, men bytta de og :p

 

Utseendemessig gjorde det seg overraskende bra med mørkeblå

skygge øverst :) Den er vel litt hjelpsom mot sterk sol også hehe :p

 

Vil anbefale Enter Forsikring, de er veldig greie å ha med å gjøre.

Er ganske rimelige også, m/ 60% bonus betaler jeg ca. 8800 i året

for kasko med tilleggsforsikring, som var grunnen til GRATIS ny rute... :thumbup:

 

Idag kunne jeg dra hvor jeg ville, dro da til Hurtigruta Bilglass.

De ga meg helt ny rute (kunne velge mellom ett par typer),

rengjorde alle de andre rutene, vaska lister, støvsugde i bilen,

også henta jeg bilen min imens de sendte regninga til Enter :D

Lenke til kommentar
Hva er det som kan bli "dårlig"?

Det bør helst bli tett mellom rute og "karm". Oppdages enkelt ved å spyle med rikelige mengder vann til du er overbevist om at det er tett.

(Var borti "fenomenet" for en 15 års tid siden da jeg kjøpte bruktbil med ny frontrute. De skulle bare vaske den litt før jeg kunne hente den ... vel, long story short, den rutejobben måtte de gjøre på nytt.)

Lenke til kommentar
Hei, unnskyld at jeg stjeler tråden litt. :)

 

Hvor mye skal til for at man får ruta på forsikring? Jeg, eller faren da, har delkasko. Syntes ruta er ganske slitt. Ingen stygge riper, hull eller noe men slitt med masse småriper. Får jeg tatt det på forsikringa? Tror ikke frontrute går på bonusen i klp.

 

Hmmm. Det er jo verd å prøve, men det må liksom ha skjedd noe "nettopp" tror jeg. Ruta mi var også ganske slitt, og hadde et lite steinsprut i førersikten som var til tider litt irriterende selvom jeg ble vant til det. Da jeg og faren min var så uheldig å lage en kraftig sprekk over ca. 30 cm på høyre side (nedre del) hadde jeg en god unnskyldning til å bytte =P Men jeg vet ikke hvor lurt det er å evt. lage sprekk med vilje, for så å forklare det med at det var en stor stein... Men tror bare det er 0,- egenandel hvis du har full kasko og tilleggsforsikring på bilen...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...