Gå til innhold

Websider søker nytt hjem


Anbefalte innlegg

Jeg trenger ny webhost og søker etter tips til interessante aktører.

 

Jeg har i dag rundt 10 ulike domener med små nettsider. De fleste satt opp med Wordpress installasjoner. Få krever noen spesiell funksjonalitet, men det forsvinner ganske mye i leie når jeg har webhotell hos hver og en av dem. Jeg bruker nå Domeneshop og ONE.com.

 

Jeg vil ha:

Mulighet for PHP, MYSQL

Relativt mye plass (minst 5 gigabyte)

Mulighet for å benytte samme domene på flere webhost gjennom et ENKELT brukergrensesnitt.

Rimelig pris

Høy oppetid

Stabilt leieforhold (jeg orker ikke bytte mellom jumboaktører som går konkurs)

 

Har dere noen gode tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Servetheworld er det som etter min mening er den mest brukervennlige og enkle administrasjon av webhotell. Jeg registrerer domene hos domeneshop, siden jeg da kan velge alt om domenet selv, og bruker servetheworld's DNS servere. Da er det bare å legge til nye domener i kontrollpanelet, uten mer fiksfaks, så sant du har mulighet til å legge til domene (avhenger av webhotellpakken).

 

Alt i alt kan jeg bare si ANBEFALES

Lenke til kommentar

Takk for svar.

 

Mange av alternativene legger opp til at brukeren enten er sikkelig dust og godtar standariserte løsninger mens andre igjen ikke har brukergrensesnitt.

 

Hvorfor er ikke alle litt "dropbox" - så innovativt brukervennlige at høsten blir til vår.

 

Jeg skal teste VPS og kikke. Hvilke løsninger bruker dere?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Forresten fikk jeg følgende private melding fra “Flexa”. Ikke alle skjønner dette med åpenhet.

 

“Hei,

 

Du søker en aktør med høy oppetid og et bra produkt, som ikke kan gå konkurs. Vil da anbefale webhotellshop.no. De har lave priser, store webhotell og ubegrenset med MySQL databaser, e-poster, sub-domener o.l.

 

Lurer du på noe, spør gjerne om hjelp :-) ”

 

—–

 

Synes det virker lovende. Billige priser. Men det er neppe noen norsk server (det blir ikke nevnt noen sted). Sannsynligvis en som videreformidler serverkraft fra en større utenlandsk aktør. Greit nok det, men jeg vil gjerne vite hvem.

 

Vil gjerne bli overbevist om at dette er en aktør som jeg kan bruke i 5 – 10 år fremover, Flexa.

 

...og etter en sjekk på webhoteller.no synes jeg Bluehost virker lovende. Noen med erfaringer fra det?

Lenke til kommentar

Ingen shared hostere vil noensinne være like bra som VPS eller dedikert server.

Og heller ingen shared hostere er perfekte.

 

Siden man deler ressursjer direkte fra samme apache, samme php, samme myql, så kan ting for gå treigt.

 

Mens med Linode.com VPS så betaler du f eks 173 per måned og får egne avsatte ressursjer av servern.

Jeg har selv en linode og den er lynrask 24/7, og nå har de også fått servere i London slik at SSH er uberraskt.

 

Man lærer også svære mye om Linux.

Lenke til kommentar

Nåja. VPS er ikke kun gull og grønne skoger det heller, og man har ikke avsatt fast mengde med prosessorressurser heller. De er delt der også. Men disk, og minne er ofte dedikert. Båndbredde derimot varierer.

 

Men VPS gir mye mer en hva shared hosting gir, uten tvil. Men det kommer helt ann på behov og bruksområde. Personlig bruker eg slicehost til mine servere, men vurderer å skaffe en(eller flere) norsk server i tillegg pga litt mange routing hop. Ser på alternativene hos webhuset.no, evnt servetheworld eller linode.com. Får se hva det blir til.

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Vekker denne tråden her igjen, lurer på en hosting provider for 'lekeplassen' min.

Har forsåvidt samme spørsmålet som tråd starter.

Ting jeg må ha.

 

*nix server (Os'et)

SSH tilgang

minst et 10 talls mysql databaser og 3-400 tabeller

php 5.2 (helst 5.3)

cURL enabled (elller mulighet for og aktivere)

 

Er muligens så basiske funksjoner dette at de ikke skrives opp på produkt sidene lenger

 

3-4 GB lagring

 

båndbredde kravet er nok ikke spesielt stort, 'bør' også klare meg med ikke all verdens største lagrings kapasiteten men vet hva man sier, "kjekt og ha"

Endret av Thundertor
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Vekker denne tråden her igjen, lurer på en hosting provider for hjemmesiden min.

Har forsåvidt samme spørsmålet som tråd starter.

Ting jeg må ha.

 

*nix server (Os'et)

SSH tilgang

minst et 10 talls mysql databaser og 3-400 tabeller

php 5.2 (helst 5.3)

cURL enabled (elller mulighet for og aktivere)

 

Er muligens så basiske funksjoner dette at de ikke skrives opp på produkt sidene lenger

 

3-4 GB lagring

 

båndbredde kravet er nok ikke spesielt stort, 'bør' også klare meg med ikke all verdens største lagrings kapasiteten men vet hva man sier, "kjekt og ha"

 

Hostgator er trygg og god. God hastighet og ellers alt man trenger av databaser, lagringsplass m.m. Kundeservicen er uovertruffen.

Lenke til kommentar

Husk at der altid er begrensninger, så før du velger en host undersøk hva de faktiske begrensningene er.

 

f.eks hostgator kan du bare ha 20besøkende samtidig, de utover det vil da bare få en errorside som sier du har for stor trafikk og be webmasteren oppgradere sin hosting.

 

når de reklamerer med ubegrenset mener de at du ikke trenger bekymre deg for plass/båndbredde til en typisk hjemmeside, starter du faktisk bruke mye vil du etter en stund bli kastet på dør.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...