Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Problemer ved oppstart av maskin etter strømbrudd


Anbefalte innlegg

Morn kjære hw.no forum!

Håper dere nok en gang kan komme meg til unnsetning.

 

Etter at maskinen stod på å sikringen gikk i leiligheten fikk jeg problemer med å starte den opp igjen.

 

Pcen kommer ikke forbi Windows oppstart, og blir møtt med følgende feilmelding:

 

Windows/system32/drivers/ksecdd.sys

 

Status: 0xc00000e9

Info: Windows failed to load because a critical system driver is missing or corrupt.

 

Tydeligvis en driverfeil som gjør at maskinen ikke lar seg starte opp igjen.

 

Spørsmålet blir: Er det noe håp om å få liv i pcen uten å måtte installere OS på nytt?

Jeg har ikke Windows cd tilgjengelig og er rimelig avhengig av noen eksamensdokumenter. Hadde vært greit om det fantes noen lettere løsning på problemet.

 

Operativsystemet jeg bruker er Vista Ultimate.

 

På forhånd takk! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du ikke har DVDen for å kjøre repair console, så vil jeg tro at eneste mulighet du har er å se om systemet klarer å boote i safemode. I så tilfelle kan du da bare erstatte feilen med en feilfri fil fra internet (google ksecdd.sys download).

 

Gjør deg først sikker på at det er samme feilmelding hver gang, så du vet at det ikke er random feil fra noe annet, men faktisk en korrupt fil.

 

Skal du bare ha ut dokumentene dine kunne du ogå koblet disken til en annen PC for å hente ut filene (kan erstatte systemfilen på den måten også).

 

En annen løsning for å hente ut dokumentene dine kan være å boote opp med Ubuntu live. Jeg tror den støtter NTFS formaterte harddisker nå slik at du kan kopiere ut filene derfra på den måten. Ultimate Boot CD eller Trinity Rescue CD er andre alternativer til samme metode. Du finner alle ved å google.

 

-Stigma

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...