Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Tips til å få dama til å slanke seg


Gjest guest_22

Anbefalte innlegg

Hva er problemet med at de fleste damer ikke kan godta fakta ang kroppen sin?

Sannheten blir ikke noe mindre sann selvom den pakkes inn.

 

Ingen som har sagt du skal kalle henne feit, og at hun må trene. Men å si noe som at du hadde en bedre kropp før er vel egentlig et kompliment?

 

Lubne damer er ekkelt, lubne menn er digg :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg naiv?

Poenget mitt er at man elsker den på innsiden. Selvfølgelig skal man like det man ser på, men jeg synes det blir for dumt å syte fordi den ene har lagt på seg litt. Da får man ta tak i det sammen.

Trenger man være feit for å ha slike meninger? Nei! Jeg blir overlykkelig for den som ser meg for den jeg er, som forelsker seg i den jeg er på innsiden. Gutter som skryter meg opp i skyene pga av kropp og utseende faller jeg sjelden for.

Lenke til kommentar
Forslag nr. 1: Grow up.

 

Hvis forslag nr. 1 ikke lar seg gjennomføre: Ta en prat med henne om at dere sammen kan gå for en sunnere livsstil neste år. Sunnere mat, og dere kan trene/gå turer sammen, som et fellesprosjekt?

 

Hun vil skjønne hvor han vil hen, hun er sikkert klar over dette allerede også. Bedre å gradvis sørge for at de blir sunnere begge to, uten at det er noe de tar opp som tema.

 

Er ikke vanskeligere enn at han begynner å bli sunnere, og forhåpentligvis får henne med på det samtidig. Så spørs det om TS er motivert for det.

 

Sett at både TS og dama er to dvaske sofaslitere, og sånn sett stiller likt, så er det ikke noe i veien for å ta det opp, men tviler på at det er tilfelle.

Lenke til kommentar
Poenget mitt er at man elsker den på innsiden. Selvfølgelig skal man like det man ser på, men jeg synes det blir for dumt å syte fordi den ene har lagt på seg litt. Da får man ta tak i det sammen.

 

Så hvis kjæresten din hadde lagt på seg 15 kg så hadde du ikke brydd deg?

 

Det er ikke bare snakk om det å se bra ut, men også det og ha en bra helse. Ingen er tjent med å veie 10 kg for mye.

Lenke til kommentar
Gutter som skryter meg opp i skyene pga av kropp og utseende faller jeg sjelden for.

 

Kanskje fordi det sjelden skjer!? oooooooo, burn!!

 

OBS: julebord.

 

Det skjer litt for ofte faktisk. Men jeg har kjæreste så må avvise de alle :p

 

MariJenta: Selvfølgelig er jeg opptatt av at man skal være sunn og frisk. 10-15 kg pluss synes jeg ikke er så ille egentlig, men det kommer jo ann på hva slags holdning man har til trening/kosthold. Men hele denne BMI-regningen synes jeg kan bli litt misvisende, spesielt for gutter som trener og har mye muskler.. så det er kan jo være vanskelig å vite hva som egentlig er normalvekt.. Jeg synes det viktigste er å se sunn og frisk ut, og noen synes jeg også kler å ha litt ekstra... Jeg har venninner som kanskje veier litt for mye, men de holder seg i god form og lever sunt, kler deg godt og har det bra.. og de ser helt fantastisk godt ut, tross noen ekstra kilo :)

Lenke til kommentar
hva skjer med alle feite folkene som blir fornærmet fordi han vil at dama si skal være litt fin?

Virker som det er en del komplekser ute og går her, ja.

 

Hvorfor er det mer moralsk høyverdig å velge partner på basis av personlighet enn på basis av utseendet? Den moralske indignasjonen over at han bryr seg om utseendet til damen sin blir bare tåpelig. Menn bryr seg om utseende til kvinner, det er bare å godta det og tilpasse seg, ingen grunn til å klandre noen for noe de ikke kan noe for. Dessuten vitner det at hun lar kroppen sin forfalle om manglende selvrespekt og manglende respekt for kjæresten sin, så det er også lite tiltrekkende på det personlighetsmessige planet.

 

Trådstarter: Du får vel prøve å finne en måte å formulere tankene dine om vekten hennes på uten at du setter igang alle forsvarsmekanismene hennes. Skal man nå fram til noen og få til en forandring er det en fordel å ikke skape komplekser. Du kan prøve å oppmuntre henne hvis du ser at han spiser sunt eller om hun beveger på seg, gi henne noe å leve opp til. Positive reinforcement, liks. Eller du kan si at du er skuffet over at hun ikke tar helsen sin alvorlig, noe jeg antar at du er.

Lenke til kommentar
Hvorfor er det mer moralsk høyverdig å velge partner på basis av personlighet enn på basis av utseendet? Den moralske indignasjonen over at han bryr seg om utseendet til damen sin blir bare tåpelig. Menn bryr seg om utseende til kvinner, det er bare å godta det og tilpasse seg, ingen grunn til å klandre noen for noe de ikke kan noe for. Dessuten vitner det at hun lar kroppen sin forfalle om manglende selvrespekt og manglende respekt for kjæresten sin, så det er også lite tiltrekkende på det personlighetsmessige planet.

Mine tanker summa summarum.

Lenke til kommentar

Denne diskusjonen hørte jeg på radio en dag hvor den ene personen i panelet kom med et genialt spørsmål angående løsningen om å gå forran som et godt eksempel og trene sammen med dama:

 

Hvorfor skal gutten måtte slite og stresse når det er dama som har lagt på seg?

 

:D

 

Jeg ville sagt i fra fortest mulig. Jo lengere tid hun får til å venne seg til et dårlig kosthold, jo vannskeligere blir det å forandre vanen. Snakk om helse og ikke kun utseendet når dere kommer inn på temaet.

Endret av Touchdown
Lenke til kommentar

Dette er faen meg vanskelig.

 

Nei, vedkommende (som faktisk er den eneste her som kjenner jenta) må da vel selv ha litt peiling på, og vite-, og skjønne hva som vil være det smarteste valget, i akkurat dette tilfellet, med denne bestemte jenta. Eller gjør du ikke det, trådstarter?

 

Enten er slik at det er best å være åpen og direkte om det, eller så får han prøve å "dra" henne med på noe, der hun forhåpentligvis lar seg rive med, og hvor hun selv blir litt engasjert. Noe som ikke er altfor utenkelig, når man først har klart å komme igang, og fått innarbeidet rytme og nye vaner. Eller så kan du legge opp til det, så hun innser det selv, og bestemmer seg for å gjøre noe med problemet. Litt avhengig av hvor ille problemet er, men det kan være nok å ta henne med i en dyr klesbutikk.., det er riktignok litt ondskapsfullt men..

 

Om det skulle være vanskelig å lure henne opp av sofaen, kan du alltids prøve noe sånt som:

 

- "Idag var jeg hos doktoren min, og han sa at jeg må begynne å trene, eller så dør jeg.. Så blir du med og går en tur eller?"

- "Idag så jeg "Pumping Iron", og nå har jeg akkurat bestilt treningsmedlemskap, både for meg og deg. Bli med da, det blir kjempemorro!"

 

Eventuelt; saboter TV-en: wops, kabel-TV virker visst ikke ikveld... o.s.v.

 

Hmpf, det blir litt vrient når man skal prøve å "redde" noen, og ikke kan være ærlig..

Endret av greygenic
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...