Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

er svimel hele tiden. trenger hjelp fort


fsx

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vi minner om reglene for gjesteposting, som du finner i egen boks øverst i forumet. En eller flere poster har blitt slettet som følge av brudd på disse reglene. Husk at posting med gjestekonto er for innlegg av alvorlig og/eller sensitiv art. Vi oppfordrer alle til å respektere reglene, slik at vi kan beholde dette tilbudet for de som måtte trenge det. Grove misbruk vil medføre ip-sjekk.

 

Dette innlegget skal ikke kommenteres, da det er off-topic. Reaksjon på moderering gjøres eventuelt på pm. Tilbakemelding av generell karakter kan gjøres i Tilbakemeldinger om forumet.

 

Det er heller ikke tillatt med reklame for egne sider og/eller tjenester.

Endret av Marekatten
Lenke til kommentar
jeg pleier og være svimel veit du hvorfor jeg sitter ganske mye på pc og er ikke ute mye eller lit veldig lite er dete en grund for at jeg blir svimel av at jeg siter alt for mye på pc og er lite aktiv ?

Rart at ingen har nevnt det. Men hvor mye vann drikker du på en dag? Jeg får vondt i hodet av å drikke for lite vann.

Lenke til kommentar
Nei, men har man lav blodprosent/ hemoglobin så er disse flatene ofte hvite.

Jeg har 17,1 og har røde.

Kona har 4,1 og har hvite.

 

Vet det de to stedene leger sjekker først, før de krysser av for hemoglobin og jernlager på skjemaet.

 

Hvis kona di har 4,1 i Hb så burde hu stikke en tur til legen...

 

Om hendene dine er hvite, er dette ofte en indikasjon på dårlig sirkulasjon som _kan_ være sekundært til sentrallisering av blodet (og oksygenet) pga lav metning, ja. Men denne "håndflatetesten" vil jeg tro er svært lite spesifikk... Men dette er kun hva jeg tror..

 

Trådstarter: Kom deg ut og beveg deg, tren (eller gjør andre aktiviteter), drikk og spis normalt.

Lenke til kommentar
jeg pleier og være svimel veit du hvorfor jeg sitter ganske mye på pc og er ikke ute mye eller lit veldig lite er dete en grund for at jeg blir svimel av at jeg siter alt for mye på pc og er lite aktiv ?

 

 

som alle har nevnt her.

 

spis frukt, vær aktiv, ta vitaminer. Vis ikke det hjelper så kontakt legen :thumbup:

 

 

Fanta<3

Lenke til kommentar

for jeg laget røykbombe av KNO3 og sukker en gang i fjor et år siden da blei jeg kvalm for jeg pusten in den røyken da blei jeg svimel har sån sterk eller kald pust skal til legen på madag så skal dem se om det er noe etse skader men den svimelheten fik jeg av røyken trur jeg

Endret av fsx
Lenke til kommentar
drikk mere vann, spis variert og sjekk om du kanskje har lavt blodsukker eller noe. Kan hende du holder på å utvikle diabetes eller noe.. Ikke for å skremme deg at jeg sier det, altså.

ok en vis jeg drikk mere vann og spise variert når jeg er sulten kan jeg ungå diabetes da?

Lenke til kommentar
drikk mere vann, spis variert og sjekk om du kanskje har lavt blodsukker eller noe. Kan hende du holder på å utvikle diabetes eller noe.. Ikke for å skremme deg at jeg sier det, altså.

ok en vis jeg drikk mere vann og spise variert når jeg er sulten kan jeg ungå diabetes da?

 

 

har du diabetes kan du nok ikke "bli kvitt" det. men om du ikke har diabetes, så kan det hende du bare rett og slett drikker for lite vann og spiser litt lite variert mat. Legen din vil kanskje sjekke deg for diabetes når du skal dit, som du sier du skal.

 

jeg ble mye svimmel av å drikke for lite vann i noen dager. Kunne nesten ikke reise meg uten at knærne sviktet og jeg ble skikkelig svimmel av det. Det ble da bedre etter en kort stund, men så fort jeg skulle reise meg så ble jeg svimmel igjen.

 

Som sagt, det var ikke diabetes, men vannmangel.

Lenke til kommentar
drikk mere vann, spis variert og sjekk om du kanskje har lavt blodsukker eller noe. Kan hende du holder på å utvikle diabetes eller noe.. Ikke for å skremme deg at jeg sier det, altså.

ok en vis jeg drikk mere vann og spise variert når jeg er sulten kan jeg ungå diabetes da?

 

 

har du diabetes kan du nok ikke "bli kvitt" det. men om du ikke har diabetes, så kan det hende du bare rett og slett drikker for lite vann og spiser litt lite variert mat. Legen din vil kanskje sjekke deg for diabetes når du skal dit, som du sier du skal.

 

jeg ble mye svimmel av å drikke for lite vann i noen dager. Kunne nesten ikke reise meg uten at knærne sviktet og jeg ble skikkelig svimmel av det. Det ble da bedre etter en kort stund, men så fort jeg skulle reise meg så ble jeg svimmel igjen.

 

Som sagt, det var ikke diabetes, men vannmangel.

ok men jeg skal bare til sån hals greie men jeg spiser lite kanskje 3 måltider om dagen eller 4 men vann driker jeg ikke mye av men kan prøve vis det ikke funker hva skal jeg da gjøre?

Lenke til kommentar
drikk mere vann, spis variert og sjekk om du kanskje har lavt blodsukker eller noe. Kan hende du holder på å utvikle diabetes eller noe.. Ikke for å skremme deg at jeg sier det, altså.

ok en vis jeg drikk mere vann og spise variert når jeg er sulten kan jeg ungå diabetes da?

 

 

har du diabetes kan du nok ikke "bli kvitt" det. men om du ikke har diabetes, så kan det hende du bare rett og slett drikker for lite vann og spiser litt lite variert mat. Legen din vil kanskje sjekke deg for diabetes når du skal dit, som du sier du skal.

 

jeg ble mye svimmel av å drikke for lite vann i noen dager. Kunne nesten ikke reise meg uten at knærne sviktet og jeg ble skikkelig svimmel av det. Det ble da bedre etter en kort stund, men så fort jeg skulle reise meg så ble jeg svimmel igjen.

 

Som sagt, det var ikke diabetes, men vannmangel.

ok men jeg skal bare til sån hals greie men jeg spiser lite kanskje 3 måltider om dagen eller 4 men vann driker jeg ikke mye av men kan prøve vis det ikke funker hva skal jeg da gjøre?

 

 

broren min ble svimmel og fikk anfall av svimmelhet av at han spiste for mye av den samme maten, sa i alle fall legen til ham. da mener jeg ikke pålegg, men pizza eller spaghetti 4 ganger i uken er ikke så bra. Du trenger ikke nødvendigvis drikke bare vann, men sukkerfri saft eller melk gjør mye av det samme som vann for deg. For mye sukker eller koffein og slikt er ikke bra på sikt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...