Gå til innhold

Roboteksplosjoner™ del to


Anbefalte innlegg

- For folk som er interessert i lyd, bilde og spesialeffekter har den sikkert en del bra ting, som feks betong som eksploderer i en flammeball.

...

For filminteresserte har den absolutt ingen ting.

...

Musikkinteresserte med anlegg med prislapp på 6-siffer har i årevis kjøpt musikk på grunn av innspilling og kvalitet, fremfor om musikken er bra og forteller noe "nyttig". Og en blir ikke sett på som at man er en useriøs musikkelsker av den grunn.

 

Dette er effektorgie for folk med heftige hjemmekinoer. Jeg er en av den. Denne er allerede en del av min BD samling. :thumbup:

Endret av Misantropen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Pfft, The Rcok har jo høykvalitets pompøs musikk :)

 

AtW

 

Hehe, beklager hvis du følte deg truffet :)

 

Dette er effektorgie for folk med heftige hjemmekinoer. Jeg er en av den. Denne er allerede en del av min BD samling. thumbup.gif

 

Ja, den egner seg godt for å vise frem anlegget. Helt enig der, men det er egentlig alt.

 

Kjøper du musikk pga kvaliteten på innspillingen, men ikke at musikken gir en god opplevelse og ståpels nedover ryggen? Det er etter min mening halve moroa. :)

Lenke til kommentar
Kjøper du musikk pga kvaliteten på innspillingen, men ikke at musikken gir en god opplevelse og ståpels nedover ryggen? Det er etter min mening halve moroa. :)

Det er gjerne tilfellet når den er godt produsert ja. Men nei, hører selvsagt ikke bare på musikk på grunn av god innspilling og kvalitet, men musikk som kan høres bra ut på radio og mindre bra anlegg har av og til gitt meg skuffende opplevelser på hjemmeanlegget dessverre.

Lenke til kommentar
Kjøper du musikk pga kvaliteten på innspillingen, men ikke at musikken gir en god opplevelse og ståpels nedover ryggen? Det er etter min mening halve moroa. :)

Det er gjerne tilfellet når den er godt produsert ja. Men nei, hører selvsagt ikke bare på musikk på grunn av god innspilling og kvalitet, men musikk som kan høres bra ut på radio og mindre bra anlegg har av og til gitt meg skuffende opplevelser på hjemmeanlegget dessverre.

Har du kjøpt Trondheimsolistenes konsert på blu-ray? Den kunne jeg faktisk tenkt meg, selv om jeg hører mest på rock, metal og veldig alternativ musikk. http://www.2l.musikkonline.no/shop/displayAlbum.asp?id=34188

 

Det ble litt off topic :)

Lenke til kommentar
Personlig skjønner jeg ikke helt at folk orker å lage masse oppstyr rundt det. For meg var de to tvillingrobotene mest et eksempel på den litt klamme og lite treffende humoren. (personlig meninger såklart, men jeg synes de to var mer dustete enn morsomme)

 

AtW

 

Det hører jo med til historien at de to karakterene ble skrevet inn av Bay himself, fordi han mente ungene ville le av dem. Som vel egentlig er rett, de appellerer vel mye til unger fordi de har en simpel fremtoning a la det man finner i Tom&Jerry og annet.

 

Men manusforfatterne til filmen (Orzi & Kurtzman) har vel også vært ganske klare på at de ikke likte dette. Spesielt at de ble gjort til analfabeter og fikk gulltann, som mange trakk som en analogi til 30-tallets stigmatisering av mørkhudete. Dette er jo et langt mer følsomt tema der borte, men det virker jo litt vel mye overanalyserende.

 

Ellers så traff streiken denne filmen midt i manusarbeidet. Det er ikke vanskelig å se at mye her var uferdig, fordi de i noen måneder rett og slett ikke hadde lov til å jobbe med det. Egentlig ikke engang diskutere det med regissøren. Dramaturgien og flyten er jo langt bedre i den første, uansett hva man måtte mene med historien. Trailerklipp slippet bare 6 uker før lansering viste jo også større mangler på det visuelle, så dette var nok mye preget av vanskeligheter med å nå tidsfristen grunnet at man miste flere uker grunnet streik.

 

Manusforfatterne Orzi&Kurtzman blir forøvrig ikke med på nr. 3, utifra intervjuer kan det virke som de ble smått irritert hvordan det hele utspilte seg. Spesielt lengden på filmen ville de ha ned med 30 minutter. Blir kun Ehren Kruger, som også var med på nr. 2, som tar pennen fatt der. :)

Lenke til kommentar

En skrekkelig film.

 

Masete, pompøs, krampaktig i humoren, blottet for sjel, fullstendig uengasjerende og med elendig oppbygd dramaturgi og "historie"fremdrift preget av lettvinte løsninger og slurv (og muligens hastverk).

 

Transformers 1 hadde mange av de samme feilene, men den hadde en viss "sense of wonder" og det var faktisk mulig å mønstre _litt_ engasjement ift det som foregikk på skjermen.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...