Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Salg av gratisbilletter


ACD

Anbefalte innlegg

Jeg har åtte gratis kinobilletter som jeg har fått av arbeidsgiver, Oslo Kino-billetter som må brukes innen en påstemplet dato. Er også stemplet med avdelingen der jeg jobber, f.eks. "sveiseavd".

 

Kan man selge disse videre, selvsagt til en noe lavere pris enn ordinære billetter? Jeg har ikke spurt arbeidsgiver eller kinoer i Oslo, men regner ikke med veldig positiv respons.

 

Har gitt bort slike billetter tidligere, og har ikke vært noe problem å bruke de. Jeg kan naturligvis selge de uansett, men lurer på om det er lovlig.

 

Ikke noe typisk juss-spørsmål, men setter pris på innspill om dere har noe å bidra med.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Holder du deg innenfor rammene av svartebørsloven §1 (dvs. ikke selger til en "høyere pris enn den som er påført billetten fra arrangørens side, eller som billetten første gang ble solgt for"), rammes neppe dette av noen lov. Avtalebrudd er noe annet.

 

Jeg har ikke fått noen som helst informasjon, og jeg har ikke inngått noen avtale på noe vis.

Hva mente du med avtalebrudd?

Endret av ACD
Lenke til kommentar
Du har fått billettene, så det er tydeligvis inngått en avtale...

 

Avtalebrudd betyr at du handler i strid med en inngått avtale. Billettene kan for eksempel være gitt ut under den forutsetning at de kun er til personlig bruk.

 

Jeg sa nettopp at det ikke er gjort noen avtale. Jeg har fått billettene i hånda, that's it.

Lenke til kommentar
men du fikk de vel ikke rett i hånden på kinoen?

arbeidsgiveren din har en avtale med kinoen, sier avtalen med arbeidsgiveren din at de ikke kan videreselges blir det vel avtalebrudd om du selger de.

 

Da er jeg med. Jeg kan bryte en avtale som er inngått mellom arbeidsgiver og kinoen, men da burde jeg også blitt informert bedre.

Lenke til kommentar
men du fikk de vel ikke rett i hånden på kinoen?

arbeidsgiveren din har en avtale med kinoen, sier avtalen med arbeidsgiveren din at de ikke kan videreselges blir det vel avtalebrudd om du selger de.

 

Da er jeg med. Jeg kan bryte en avtale som er inngått mellom arbeidsgiver og kinoen, men da burde jeg også blitt informert bedre.

Du er ikke informert om noe avtale så selg bilettene :)

Lenke til kommentar
men du fikk de vel ikke rett i hånden på kinoen?

arbeidsgiveren din har en avtale med kinoen, sier avtalen med arbeidsgiveren din at de ikke kan videreselges blir det vel avtalebrudd om du selger de.

 

Da er jeg med. Jeg kan bryte en avtale som er inngått mellom arbeidsgiver og kinoen, men da burde jeg også blitt informert bedre.

 

Kan du ikke bare spørre sjefen din, da? Snakk om å koke supper på en spiker...

Lenke til kommentar
men du fikk de vel ikke rett i hånden på kinoen?

arbeidsgiveren din har en avtale med kinoen, sier avtalen med arbeidsgiveren din at de ikke kan videreselges blir det vel avtalebrudd om du selger de.

 

Da er jeg med. Jeg kan bryte en avtale som er inngått mellom arbeidsgiver og kinoen, men da burde jeg også blitt informert bedre.

 

Kan du ikke bare spørre sjefen din, da? Snakk om å koke supper på en spiker...

 

 

Kan du ikke bare selge de, uten å spørre sjefen da...

Lenke til kommentar
Du har tatt imot billettene og dermed kan det muligens argumenteres for at du har gitt en stilletiende aksept til avtalen.

Altså at "den som tier samtykker", selv om vedkommende ikke har peiling på at det finnes noen slik avtale?

Jeg kan ikke skjønne hvordan noen kan akseptere en avtale de ikke vet om, eller har blitt informert om.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...