Gå til innhold

Skal kjøpe meg speilreflekskamera for 1.gang


Anbefalte innlegg

Hvis du ser øverst her på forumet finner du er link som heter guider,mye fin informasjon og finne der.

Også har vi guiden "Blender, lukker(tid), ISO og litt til" gir en lett og informativ opplæring.

 

Men det viktigeste er å ta bilder og se på dem etterpå for å se hva man kunne gjøre bedre,både på å selektere fokus og få riktig eksponering.Du kan også se på bilder på BK og prøve å etterlingne dem for og finne ut hvordan bildene bli til.

 

Ellers så kan du oppleve til å begynne med at bildene ikke blir like fine som du får med et kompaktkamera,men med litt trening så får du et mye bedre resultat.

 

Edit: du kan laste ned manualen her,så kan du se litt på hvilken knapp som er til hva.

Takk for det. Mye å sette seg inn i fremover skjønner jeg :whistle:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Mye å sette seg inn i fremover skjønner jeg :whistle:

Er nok en del ja men ting kommer etter hvert.

 

Jeg anbefaler folk å konstentrere seg om Blender, Lukkertid og ISO-verdi, de tre tingene som regulerer lysstyrken på bildet men som også påvirker bildet på andre måter på blant annet skarpheten.

 

Når teorien på dette lille men viktige område sitter som det skal lærer du deg M, A, S og P, du finner de på kontrollhjulet på kamera.

 

Dette tar forholdsvis liten tid å lære seg og når det sitter i hodet begynner det å bli moro, da er det også på tide å få det til å sitte i hendene og fingrene og det tar litt lenger tid :)

 

Herifra og inn er det bare å studere bruksanvisningen som i tillegg til å forklare bruk av kamera også går "dypt" inn på fototeorien, ihvertfall på Nikon sine bruksanvisninger.

Endret av Nasciboy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...