Gå til innhold

Fjernkontroll med rekkevidde på 100m?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Pocket Wizard har den muligheten med å fjernutløse kameraet via en radio sender.

 

Skal du klare 100m med IR eller kabel må du nok modifisere kontrollen litt ja :p

Ellers kan man ha et system der man trigger kameraet via datamaskin og fjernstyrer datamaskinen. Det er vel kun software som trengs, muligens en trådløs repeater...

Ja eller 10sek selvutløser og springe som fa#n :)

Lenke til kommentar
Pocket Wizard har den muligheten med å fjernutløse kameraet via en radio sender.

 

Skal du klare 100m med IR eller kabel må du nok modifisere kontrollen litt ja :p

Ellers kan man ha et system der man trigger kameraet via datamaskin og fjernstyrer datamaskinen. Det er vel kun software som trengs, muligens en trådløs repeater...

Ja eller 10sek selvutløser og springe som fa#n :)

 

HAHA! Lo godt jaa :p Må nok være unna kameraet i flere minutter før jeg kan fyre av bildet :p

 

Men er det ikke noen som vet om man kan mobifisere kabel med hell? tror det blir lettest?

Endret av sponsen
Lenke til kommentar

Jeg kjøpte en Phottix Plato fra eBay for noen måneder siden, betalte vel et sted mellom 200 og 300 inklusive porto. merket med en lavere verdi så ingen mva + gebyr.

 

Den klarer fint 100m med "friske" batterier. Og den er i tillegg så genial at du kan se på senderen om den har kontakt med mottaker eller ikke (to veis kommunikasjon og lampe som lyser når man har kontakt). Og kommer man utenfor rekkevidde så ser man det med en gang og man risikerer heller ikke "rar" oppførsel i utkanten av dekningsområdet (f.eks at den tar bilder av seg selv).

 

Men den passer muligens ikke til D50 denne heller, selv om det finnes kabler for en rekke kameramodeller. Selv bruker jeg den med diverse Canon kameraer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...