Gå til innhold

Minareter forbys kanskje i Sveits


Robocoop

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Muslimer? Vi snakker om arabisk nasjonalisme, ikke islam. Islam spiller en underordnet rolle i det spørsmålet.

 

Det er uansett irrelevant for spørsmålet om muslimene behandles uniformt som om vi levde i Europa på 20-tallet, og det er off topic.

 

Islam spiller en underordnet rolle i regionen? det være seg nasjonalismen og hverdagslig liv?

Javel....

 

Det var nå du som dro opp analogien fra 20-tallet og oppover. Så skyld på deg selv og ikke alle andre. Det som er rimelig bevist dog, er at de aller fleste angrep på jøder utføres av muslimer.

Lenke til kommentar
Islams rolle i konflikten som oppsto i det palestinske mandatområdet var underordnet arabisk nasjonalisme og konkrete spørsmål om retten til vann og land, ja. At det skal ha noen som helst betydning for om det er en almenn fryktkampanje rettet mot de slemme muslimene i Europa forbigår min oppfattelsesevne.

 

Hvorfor drar du inn Palestina?

Jeg snakker om angrep på jøder i Europa noe denne tråden befinner seg når det gjelder geografi.

Endret av Luftbor
Lenke til kommentar
Men jeg har observert at levestandarden i ikke-religiøse land er generelt mye høyere en i religiøse land, og ut fra det kan jeg trygt si at religion ikke er en god ting for et moderne samfunn. Det burde ikke være en menneskerett å samle seg rundt en religion, ganske enkelt.

Logisk brist i argumentasjonen din. Correlation does not imply causation. Videre er det tullete å bruke levestandard som mål på hvor vellykket et land er, all den tid levestandard ikke nødvendigvis korrelerer med lykke.

 

Forøvrig er diskriminering helt greit, jeg ser ikke at du går i fakkeltog for nazister i tyskland. Der er det ulovlig å benekte holocaust, det er diskriminering. Når det er helt klart at en ideologi eller religion ikke er ønsket i et land så er det ikke galt med diskriminering.

Stråmannsargumentasjon. Hvordan vet du at de som støtter muslimers rett til å bygge minareter nødvendigvis er for å kneble nazister? Du vet det ikke, du bare antar det og derfor er det håpløst å argumentere med deg. Jeg synes ikke det burde være ulovlig å benekte Holocaust.

Lenke til kommentar
Islams rolle i konflikten som oppsto i det palestinske mandatområdet var underordnet arabisk nasjonalisme og konkrete spørsmål om retten til vann og land, ja. At det skal ha noen som helst betydning for om det er en almenn fryktkampanje rettet mot de slemme muslimene i Europa forbigår min oppfattelsesevne.

 

Hvorfor drar du inn Palestina?

Jeg snakker om angrep på jøder i Europa noe denne tråden befinner seg når det gjelder geografi.

Da snakket vi litt forbi hverandre. Greit nok.

 

De angrepene er for det første noe som blåses opp, det er et problem, men det er på langt nær noe generelt fenomen. De er nok mer misforståtte forsøk på å vise sympati for nettopp palestinerne. Men det er selvfølgelig helt uakseptabel oppførsel, og det må bekjempes.

 

Den siste måten vi bekjemper det på er ved å stigmatisere muslimer som gruppe, noe som dessverre er omentrent like populært som å generalisere alle fra Bærum som rike pappagutter og sosser. På samme måte som det er sosser i Bærum er det sorte får blant muslimene, men det er ingen grunn til å gå løs på alle muslimene i Europa.

 

Videre har ikke forbudet mot minareter noen betydning for dette (den mest troverdige konsekvensen er dessverre at enkelte tåpelige muslimske ungdommer tyr til vold, og det er akkurat det SVP er ute etter).

 

Det er vel verdt å nevne at vandalisering av moskeen i Bern har forekommet tre ganger de siste ukene.

 

Partier som SVP lever for å provosere frem reaksjoner, dette er i så måte en genistrek for partiet. Er de veldig heldige kommer de til å nå målet, nemlig vold fra tåpelige muslimske ungdommer, og da har de legitimert loven. Genialt, men heller problematisk.

Lenke til kommentar
De angrepene er for det første noe som blåses opp, det er et problem, men det er på langt nær noe generelt fenomen. De er nok mer misforståtte forsøk på å vise sympati for nettopp palestinerne. Men det er selvfølgelig helt uakseptabel oppførsel, og det må bekjempes.

 

Apologetisk svar. Ikke akkurat uventet. Angrep på borgere av et land ene og alene pga religionen til personen er ikke noe som bare blåses opp. Det er et tegn i tiden, da politisk islamisme er stadig sterkere prinsippleverandør i de muslimske miljøene. Du ser ikke jøder angripe muslimer i europeiske land, gjør du?

 

Videre har ikke forbudet mot minareter noen betydning for dette (den mest troverdige konsekvensen er dessverre at enkelte tåpelige muslimske ungdommer tyr til vold, og det er akkurat det SVP er ute etter).

 

Det kan så være. Dog det er ikke enkelte muslimske ungdommer som er den store fare. Det er religiøse fanatikere, ofte godt voksne, som Ahmad f.eks som har et drivende hat mot vesten. Om gruppen selv ikke er istand til å ta avstand fra dette, noe de ikke gjør, er det strengt tatt ikke noe å undre seg at europere etter tiår med "vi godtar dere"-taktikk blir lei av den rasismen som utøves av politisk islamske geistlige.

 

Det er vel verdt å nevne at vandalisering av moskeen i Bern har forekommet tre ganger de siste ukene.

 

Skal vi nevne skuddene på synagogen i Norge?

Lenke til kommentar
Apologetisk svar. Ikke akkurat uventet. Angrep på borgere av et land ene og alene pga religionen til personen er ikke noe som bare blåses opp. Det er et tegn i tiden, da politisk islamisme er stadig sterkere prinsippleverandør i de muslimske miljøene. Du ser ikke jøder angripe muslimer i europeiske land, gjør du?

Du ser ingen palestinsk okkupasjon av Israel heller. Jeg er som i så mange andre situasjoner mer interessert i årsaker enn selve handlingene, og årsakene er nok heller en misforstått solidaritetsfølelse for den palestinske saken fremfor noen dypere teologisk overbevisning om noe som helst.

 

Det har ingenting med å unnskylde handlingene, det har med å forstå hvorfor de forekommer.

 

Det kan så være. Dog det er ikke enkelte muslimske ungdommer som er den store fare. Det er religiøse fanatikere, ofte godt voksne, som Ahmad f.eks som har et drivende hat mot vesten. Om gruppen selv ikke er istand til å ta avstand fra dette, noe de ikke gjør, er det strengt tatt ikke noe å undre seg at europere etter tiår med "vi godtar dere"-taktikk blir lei av den rasismen som utøves av politisk islamske geistlige.

Mullah Krekar er ikke farligere for Norge enn Tore Twedt. Det er ikke de du ser du bør frykte, det er de du ikke ser. Og mot dem hjelper ikke svovelretorikk av den typen enkelte på dette forumet søker å formidle, det kan kun styrke rekrutteringen til slike elementer. Og det er vel ikke akkurat ønskelig.

 

Ytterliggående islam som hater vesten er et problem. Ytterliggående islamofober som hater islam er også et problem.

 

Skal vi nevne skuddene på synagogen i Norge?

Gjerne. Og i likhet med vandaliseringen av moskeen i Bern er det sansynligvis idiotiske enkelthandlinger.

 

Jeg kan forstå at Sveits vil bevare kulturarven deres. Hvis det folkevalgte flertallet mente det var det beste for nasjonen, flott det.

Dette er ikke det folkevalgte flertallet, det folkevalgte flertallet (representert ved flertallet i nasjonalforsamlingen og regjeringen motsatte seg forslaget), dette er snakk om en folkeavstemning.

 

57 % av de avgitte stemmene stemte "ja", men det var bare 53 % oppmøte til avstemningen, altså er det 30 % av det sveitsiske folket som har stemt "ja" i denne avstemningen. Det kan knapt kalles noe folkeflertall. Men beslutninger fattes av de som møter opp, så det er jo trist at saken ble avgjort av så få mennesker. Jeg antar resultatet ville blitt annerledes om flere stemte, spesielt siden 30 % tilsvarer nogenlunde eksakt oppslutningen til partiet som fremmet forslaget. Det burde tyde på noe.

Lenke til kommentar
Jeg kan forstå at Sveits vil bevare kulturarven deres. Hvis det folkevalgte flertallet mente det var det beste for nasjonen, flott det.

Dette er ikke det folkevalgte flertallet, det folkevalgte flertallet (representert ved flertallet i nasjonalforsamlingen og regjeringen motsatte seg forslaget), dette er snakk om en folkeavstemning.

 

57 % av de avgitte stemmene stemte "ja", men det var bare 53 % oppmøte til avstemningen, altså er det 30 % av det sveitsiske folket som har stemt "ja" i denne avstemningen. Det kan knapt kalles noe folkeflertall. Men beslutninger fattes av de som møter opp, så det er jo trist at saken ble avgjort av så få mennesker. Jeg antar resultatet ville blitt annerledes om flere stemte, spesielt siden 30 % tilsvarer nogenlunde eksakt oppslutningen til partiet som fremmet forslaget. Det burde tyde på noe.

 

Ok, legger meg flat der.

Lenke til kommentar
Du ser ingen palestinsk okkupasjon av Israel heller. Jeg er som i så mange andre situasjoner mer interessert i årsaker enn selve handlingene, og årsakene er nok heller en misforstått solidaritetsfølelse for den palestinske saken fremfor noen dypere teologisk overbevisning om noe som helst.

 

hva?

Som om det bare er palestinere som går til angrep på jøder i europa, antar faktisk at de også er i meget mindretall også. Og so what om Israel okkuperer palestina. Jødene er borgere av europeiske nasjoner. Du bruker islamistenes argument om at en jøde i Norge f.eks må mene noe om Israel og Palestinasaken.

Så igjen. Ser du jøder angripe muslimer i Europa?

 

Det har ingenting med å unnskylde handlingene, det har med å forstå hvorfor de forekommer.

 

Du bruker Israel og Palestina som en unnskyldning for angrep på europeiske statsborgere. I en sosiologisk naivtistisk tro på at du skal forstå hvorfor. Det er meget enkelt. Lytt til Ghozlan f.eks og hva denne islamisten faktisk sier.

 

Mullah Krekar er ikke farligere for Norge enn Tore Twedt. Det er ikke de du ser du bør frykte, det er de du ikke ser. Og mot dem hjelper ikke svovelretorikk av den typen enkelte på dette forumet søker å formidle, det kan kun styrke rekrutteringen til slike elementer. Og det er vel ikke akkurat ønskelig.

 

Tvedt, som klovnen han er, har aldri ledet en organisasjon som sendte selvmordsbombere inn i Oslo sentrum, ei heller opprettet et internt diktatur på østlandet.

 

Ytterliggående islam som hater vesten er et problem. Ytterliggående islamofober som hater islam er også et problem.

 

Bedre å være islamofob enn en beundrer av det samme.

Lenke til kommentar
hva?

Som om det bare er palestinere som går til angrep på jøder i europa, antar faktisk at de også er i meget mindretall også. Og so what om Israel okkuperer palestina. Jødene er borgere av europeiske nasjoner. Du bruker islamistenes argument om at en jøde i Norge f.eks må mene noe om Israel og Palestinasaken.

Så igjen. Ser du jøder angripe muslimer i Europa?

Det er heller ikke det jeg sier, jeg sier at slike angrep i stor grad bør forstås som idiotiske sympatierklæringer for den palestinske kampen.

 

Om jøder angriper muslimer i Europa driter jeg i, det essensielle spørsmålet er hvor mange muslimer som angriper jøder i Europa?

 

Du bruker Israel og Palestina som en unnskyldning for angrep på europeiske statsborgere. I en sosiologisk naivtistisk tro på at du skal forstå hvorfor. Det er meget enkelt. Lytt til Ghozlan f.eks og hva denne islamisten faktisk sier.

Vås, jeg bruker dem som et element i et forsøk på å forklare hvorfor slikt skjer.

 

Tvedt, som klovnen han er, har aldri ledet en organisasjon som sendte selvmordsbombere inn i Oslo sentrum, ei heller opprettet et internt diktatur på østlandet.

Selvmordsbombere til Oslo sentrum? Når har det skjedd?

 

Man kan aldri utelukke individuelle gærninger, men noen muslimsk konspirasjon for å bombe Oslo er fjernt fra virkeligheten.

 

Bedre å være islamofob enn en beundrer av det samme.

Hvorfor beundre noe som helst? Jeg beundrer Nelson Mandela og min far, der stopper det for det meste.

Lenke til kommentar
Om jøder angriper muslimer i Europa driter jeg i, det essensielle spørsmålet er hvor mange muslimer som angriper jøder i Europa?

 

Det skulle vel du vite, som er intressert i fenomenet <angrep på minoriteter>.

 

Vås, jeg bruker dem som et element i et forsøk på å forklare hvorfor slikt skjer.

 

Og det er enkelt. Islam er idag en rasistisk tolkning, som begrunnes teologisk. Hvor er det denne tolkningen oppstår. I moskeene og organisasjonene knyttet til disse.

For hva ellers har jødene i europa gjort med muslimer i europa?

Lenke til kommentar
Om jøder angriper muslimer i Europa driter jeg i, det essensielle spørsmålet er hvor mange muslimer som angriper jøder i Europa?

 

Det skulle vel du vite, som er intressert i fenomenet <angrep på minoriteter>.

Hvorfor snakker du om meg?

 

Jeg driter i hva enkeltindivider gjør, det skal ikke brukes som en unnskyldning for diskriminering av grupper. Final.

 

Og det er enkelt. Islam er idag en rasistisk tolkning, som begrunnes teologisk. Hvor er det denne tolkningen oppstår. I moskeene og organisasjonene knyttet til disse.

For hva ellers har jødene i europa gjort med muslimer i europa?

Islam tolkes forskjellig av forskjellige imamer, lære og lekfolk. Alle muslimer er ikke like.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

http://www.dagsavisen.no/utenriks/article4...;status=showall

 

Sveits har vært i nyhetsbildet de siste dagene fordi en avstemming resulterte i et forbud mot nye minareter.

Jeg synes det er flott at noen går foran og viser vei og tør å bekjempe islamtrusselen.

Her hjemme er vi så redde for å bli kallt rasister at vi godtar hva som helst.

 

http://www.islam.no/forum/forum_posts.asp?TID=2650&PN=1

 

http://www.idag.no/aktuelt-oppslag.php3?ID=8766

 

Jeg lurer virkelig på hva som skal til for å åpne øynene til de som styrer lille norge, og når norge skal begynne å følge sveits?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...