Gå til innhold

Arsenal: Physio-room - Oversikt over skadede spillere


fox

Anbefalte innlegg

La oss nå sette litt pris på at Sagna, Arteta, Coq, Henry (og Gibbs) alle er tilbake. Det er for faen ikke én person på Arsenal-forumet (bortsett fra meg) som har nevnt eller uttrykket glede over at Sagna er tilbake. Rart, for dette har jo tross alt vært vårt svakeste punkt de siste månedene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, det vil jeg påstå at vi ikke er. Det er selvsagt flott at Sagna er tilbake, men det ble offentliggjort at Wilshere har fått et set-back og vi vet alle at det kan bety resten av sesongen. Stallen har 3 spillere på rollene på midten som Song ikke spiller i, og Wilshere tilbake hadde vært et løft for en tynn stall. Det er en stor nyhet, og det er absolutt ikke rart at den dominerer i dag.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

For det første, Sagna-nyheten kom i går, minst ett døgn før Wilshere-greia. For det andre, så har jo de fleste syterne her hele tiden vært forberedt på at Wilshere skal være ute for resten av sesongen. Nå vet jeg ikke om det gjelder akkurat deg, men flere her har uttalt at de ikke har regnet med en Wilshere-retur innen denne sesongen. Så enten faker de at de er sjokkerte, eller så har de spredd unødvendig mye galle på forhånd (evt. en blanding av de to). Midtbanen er pr. dags dato vårt sterkeste felt - ja, vi har en tynn stall, men det er backplassen som er størst offer for dette. Jeg mistenker deg selvfølgelig ikke for å ikke (innerst inne) verdsette at Sagna er tilbake. Det er bare hele diskursen som er så jævli skakk-kjørt om dagen, noe jeg forsåvidt skjønner etter tre strake tap. Men noen her trenger åpenbart en bitch-slap for å våkne litt og se noe av det positive vi har i vente, nemlig at en rekke sårt savnede spillere er på vei tilbake.

 

Hvor f*** er LeProf?

Lenke til kommentar

For det første, Sagna-nyheten kom i går, minst ett døgn før Wilshere-greia. For det andre, så har jo de fleste syterne her hele tiden vært forberedt på at Wilshere skal være ute for resten av sesongen. Nå vet jeg ikke om det gjelder akkurat deg, men flere her har uttalt at de ikke har regnet med en Wilshere-retur innen denne sesongen. Så enten faker de at de er sjokkerte, eller så har de spredd unødvendig mye galle på forhånd (evt. en blanding av de to). Midtbanen er pr. dags dato vårt sterkeste felt - ja, vi har en tynn stall, men det er backplassen som er størst offer for dette. Jeg mistenker deg selvfølgelig ikke for å ikke (innerst inne) verdsette at Sagna er tilbake. Det er bare hele diskursen som er så jævli skakk-kjørt om dagen, noe jeg forsåvidt skjønner etter tre strake tap. Men noen her trenger åpenbart en bitch-slap for å våkne litt og se noe av det positive vi har i vente, nemlig at en rekke sårt savnede spillere er på vei tilbake.

 

Hvor f*** er LeProf?

Du må gjerne fokusere på de gode nyhetene, men for meg overskygger tre tap, null initiativ på overgangsmarkedet, når klubben er i en gunstig situasjon finansielt og ikke fullt så gunstig situasjon sportslig, og dagens nyhet om at Wilshere fikk et set-back det hele. Det er fire dager igjen av overgangsvinduet og jeg tror ikke jeg er alene om å mene at noe bør skje innen den tid om vi skal ha mulighet til å ta fjerdeplassen i år uten mirakler.

Endret av Atald
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Har vi fått noe info om skaden til Per?

Mertesacker told me that he got a shot in his ankle and couldn't move at all anymore. We are a bit worried about his ankle I must say because he goes home on crutches. He has done some ligament damage, but how big that is we will have to check tomorrow. For sure he is out for Wednesday.

 

Så det er bare å vente i "spenning". Håper virkelig det ikke er snakk om noe langvarig. Syntes Mertesacker har vært knallgod de siste månedene og har en rolig og meget viktig tilstedeværelse i vår bakre femmer.

Lenke til kommentar

Har vi fått noe info om skaden til Per?

Mertesacker told me that he got a shot in his ankle and couldn't move at all anymore. We are a bit worried about his ankle I must say because he goes home on crutches. He has done some ligament damage, but how big that is we will have to check tomorrow. For sure he is out for Wednesday.

 

Så det er bare å vente i "spenning". Håper virkelig det ikke er snakk om noe langvarig. Syntes Mertesacker har vært knallgod de siste månedene og har en rolig og meget viktig tilstedeværelse i vår bakre femmer.

 

Velger å tro at han er ute for sesongen. Så får jeg heller bli positivt overrasket.

Lenke til kommentar

Selvfølgelig gjør du det, Benbjo.

 

Jeg tipper han er tilbake om tre uker.

 

Ligamentskader er som regel alvorlige. Walcott hadde vel noe lignende i høst? Han var ute lenger enn 3 uker.

 

Dessuten: Positivt overrasket > skuffet. Alltid

 

Problemet er at man ikke egentlig kan bestemme hva man tror. Rasjonelt, altså. Jeg kan ikke overbevise hjernen min om at jeg tror Per er ute for resten av sesongen. Det du gjør er at du later som at du forventer det verste, også kommer du og whiner når du saken (som du "forventa") får et dårlig utfall.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Selvfølgelig gjør du det, Benbjo.

 

Jeg tipper han er tilbake om tre uker.

 

Ligamentskader er som regel alvorlige. Walcott hadde vel noe lignende i høst? Han var ute lenger enn 3 uker.

 

Dessuten: Positivt overrasket > skuffet. Alltid

 

Walcott har ikke vært skadet denne sesongen, men forrige sesong derimot så ble han skadet kort tid etter at han "lekte" seg med Blackpool og scoret sitt første hattrick for klubben mens han var på internasjonal "tjeneste" for England. Var vel ankelen hans som fikk kjørt seg da og han var vel ute i omkring 6 uker.

 

Ufattelig rart forøvrig at Walcott når han endelig får holdt seg skikkelig skadefri en sesong så stagnerer han, eller tar et par steg tilbake fra der han var i fjor. Burde egentlig vært omvendt.. :dontgetit:

 

Ellers skjønner jeg tankegangen din. Er litt sånn jeg også til tider. Da særlig når det gjelder overganger o.l. :p

Lenke til kommentar

Selvfølgelig gjør du det, Benbjo.

 

Jeg tipper han er tilbake om tre uker.

 

Ligamentskader er som regel alvorlige. Walcott hadde vel noe lignende i høst? Han var ute lenger enn 3 uker.

 

Dessuten: Positivt overrasket > skuffet. Alltid

 

Walcott har ikke vært skadet denne sesongen, men forrige sesong derimot så ble han skadet kort tid etter at han "lekte" seg med Blackpool og scoret sitt første hattrick for klubben mens han var på internasjonal "tjeneste" for England. Var vel ankelen hans som fikk kjørt seg da og han var vel ute i omkring 6 uker.

 

Ufattelig rart forøvrig at Walcott når han endelig får holdt seg skikkelig skadefri en sesong så stagnerer han, eller tar et par steg tilbake fra der han var i fjor. Burde egentlig vært omvendt.. :dontgetit:

 

Ellers skjønner jeg tankegangen din. Er litt sånn jeg også til tider. Da særlig når det gjelder overganger o.l. :p

 

Forrige sesong, ja. Selvsagt. Har slettet begynnelsen av denne sesongen fra minnet.

 

Når det gjelder overganger så har jeg lært meg å se hva som er sannsynlig og hva som ikke er det. En del rykter, slik som Benzema, Hazard, Götze osv er det bare å ignorere. Rykter rundt spillere som Gervinho derimot, er det verdt å lytte til.

Lenke til kommentar

Selvfølgelig gjør du det, Benbjo.

 

Jeg tipper han er tilbake om tre uker.

 

Ligamentskader er som regel alvorlige. Walcott hadde vel noe lignende i høst? Han var ute lenger enn 3 uker.

 

Dessuten: Positivt overrasket > skuffet. Alltid

 

Problemet er at man ikke egentlig kan bestemme hva man tror. Rasjonelt, altså. Jeg kan ikke overbevise hjernen min om at jeg tror Per er ute for resten av sesongen. Det du gjør er at du later som at du forventer det verste, også kommer du og whiner når du saken (som du "forventa") får et dårlig utfall.

 

Liker at du har deg såpass inn i hjernen min at du vet hvordan den fungerer. :roll:

 

Later ikke som jeg forventer det verste. Jeg forventer det verste. Alltid. Da blir man ikke skuffet. Gjelder andre ting en fotball også. Karakterer f.eks. Tror aldri jeg får en A selv om jeg synes eksamen gikk bra, men sikter meg inn på en C. Dermed blir jeg ikke skuffet og heller positivt overrasket over karakteren.

 

Whiner forøvrig ikke, bare konstanterer fakta. Fakta, som tilfeldigvis er "negativ" er ikke det samme som whining.

Endret av Benbjo
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Når det gjelder Arsenal så føler jeg du har et realistisk grep om saken, selv om det som du selv sier har et noe pessimistisk preg.

I vintersporttråden derimot, heller du farlig nær whining i min bok. :p

 

Med den stang-ut tendensen til Arsenal de siste åra så må man nesten forvente det verste for ikke å få mentalt sammenbrudd et par ganger i løpet av en sesong.

Lenke til kommentar

Poenget er at Benbjo sier han foretrekker å bli positivt overraska fremfor å bli skuffa. Ja, hvem gjør egentlig ikke det? Det jeg likevel antar, er at han bevisst prøver å få seg selv til å tro at situasjonen er verre enn den er, nettopp for å heller kunne bli positivt overraska. Det er vanlig, ja, f.eks. med tanke på karakterer - man prøver å lure seg selv for å ikke bli skuffa. Det er likevel ikke til å stikke under en stol at Benbjo praktiserer dette litt mer enn oss andre. Jesus, om ikke vi har innsikt i hvordan hjernen din funker etter så mye WHINING, så vet ikke jeg.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...