Gå til innhold

Hvorfor kviner er unerlgende menn?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er veldig skuffet over at jeg ikke har fått et eneste motargument (og det er helt tåpelig at dere ber om alle kildene, ettersom det ville vært helt umulig å holde styr på en slik diskusjon, for ikke å nevne en latterlig stor jobb for meg å spore ned alle kildene for begge sider av saken - og jeg hadde dette som utgangspunkt ,samt. at jeg ikke påsto noe jeg sa som fakta). Det er ikke at jeg tror jeg har rett, det er at jeg synes det er så åpenbart at noen av mine påstander er feil, at det er direkte skuffende at dere ikke skyter dem ned med en gang.

 

Akkurat nå er jeg alt, alt, alt for trøtt til å lete gjennom alle kildene mine til forskjeller. Jeg prøvde, og innså at Firefox sannsynligvis ikke ville støtte mengden faner jeg ville trenge for å grave gjennom alt. Hvis noen er interessert i de faktiske forskjellene mellom kjønn, kan det lønne seg å klikke her. Selv har jeg dessverre ikke tid til å bla gjennom 70 000 artikler, for å så linke dere til en 4-500.

 

Det jeg KAN fortelle er at menn er svakere psykisk men sterkere fysisk enn kvinner. Selvmordsratene hos menn er betydelig høyere enn hos kvinner, mens man kun trenger nikke til idretten for å forstå at menn har en fysisk fordel.

 

Annen interessant lesing kan også være denne artikkelen. Der vil dere blant annet få vite at menn er flinkere på "ekstremene", dvs, vi er både dummere og smartere enn kvinner, og vi er både mer vellykkede, samtidig som vi er større tapere. Derfor vil du kunne finne flere genier blant menn enn hos kvinner, samtidig som man vil finne flere tilbakestående blant menn enn hos kvinner.

 

Yrkesmessig er det vel strengt tatt kun to yrker jeg vil påstå kvinner er direkte dårlig egnede til (rett og slett fordi kvinner ikke klarer de fysiske kravene). Disse er fallskjermjeger og brannmann. Fallskjermjegerprøven er ekstremt vanskelig, og såvidt jeg vet finnes det nesten ingen kvinner som klarer kravene (de stiller samme krav til kvinner som menn! ekte likestilling i arbeid). Brannmannyrket... For å være helt ærlig vil jeg ikke stole på at en kvinne vil klare bære noen ut av en brennende bygning like raskt og effektivt som en mann.

 

Men det må jo sis at begge disse yrkene er særdeles risikable, og derfor lite gunstige å velge.

Lenke til kommentar

Okei, la meg dele litt av mine egne opplevelser.

 

Jeg er ei lita (og søt) jente, og jeg opplever at noen gutter og menn holder dette mot meg. Det er som om jeg veldig ofte må bevise at jeg har noe å fare må på en helt annen måte enn en stor, sterk gutt. Dette er selvfølgelig naturlig, i og med at større mennesker utstråler mer autoritet, dog ikke mindre slitsomt for meg. Jeg har alltid vært veldig skoleflink, og nei, jeg er ikke en pugger, men snarere flink til å se logiske sammenhenger og helheter. Min opplevelse er at smarte gutter evner å forstå at også små jenter kan ha noe mer enn sminke og sladderblader i hodet, men at en del av de mer gjennomsnittlige (dette er en drøy generalisering, beklager) har en holdning som tilsier at de i egenskap av å være menn alltid vet _litt_ bedre enn meg.

 

Sannheten er at slike ting som det å være logisk orientert er et mye mer komplekst spørsmål enn hvilket kjønn du er, og jeg mener det er på tide å fokusere på at vi er individer/mennesker, før dette med at vi er kvinner og menn.

Endret av photojenny
Lenke til kommentar
Er veldig skuffet over at jeg ikke har fått et eneste motargument (og det er helt tåpelig at dere ber om alle kildene, ettersom det ville vært helt umulig å holde styr på en slik diskusjon, for ikke å nevne en latterlig stor jobb for meg å spore ned alle kildene for begge sider av saken - og jeg hadde dette som utgangspunkt ,samt. at jeg ikke påsto noe jeg sa som fakta). Det er ikke at jeg tror jeg har rett, det er at jeg synes det er så åpenbart at noen av mine påstander er feil, at det er direkte skuffende at dere ikke skyter dem ned med en gang.

 

Poenget er at når du kommer med en rekke påstander om forskjellen på kvinner og menn, samt refererer til vitenskapen, bør du også legge ved kilder og dokumentasjon som støtter påstandene du akkurat har levert.

 

Jeg forstår selvsagt at det ikke er lett å lete opp igjen alle kildene, men da burde du kanskje også latt være å legge fram disse "teoriene". For det vil alltids bli spurt kritiske spørsmål, og da er det veldig fint å kunne peke på kilder, for å få fram fakta, eller i det minste komme fram til den som mener det er fakta, sånn at vi heller kan grille ham/henne.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476

Isbilen og TheMartine, kan ikke dere heller finne kilder som motbeviser det han har sagt? For meg virker det som om 8qk5xlv3 har et ganske objektivt syn på forskjellene mellom menn og kvinner. Og noen nevnte dette med kvotering tidligere i tråden. Kan noen forklare meg hvorfor det stort sett kvoteres inn kvinner, og ikke menn?

Lenke til kommentar
Isbilen og TheMartine, kan ikke dere heller finne kilder som motbeviser det han har sagt? For meg virker det som om 8qk5xlv3 har et ganske objektivt syn på forskjellene mellom menn og kvinner. Og noen nevnte dette med kvotering tidligere i tråden. Kan noen forklare meg hvorfor det stort sett kvoteres inn kvinner, og ikke menn?

 

Ah, hvis det er den måten vi skal gjøre det, er det jo straks fritt fram for å komme med all verdens abstrakte teorier og poste dem som sanne, inntill noen finner bevis for det motsatte.

 

Jeg er forresten det smarteste mennesket på dette forumet, og jeg er overlegen dere alle på alle områder.

Lenke til kommentar
"Hvorfor kviner er unerlgende menn?"

 

Min teori er kvinners manglende evne til å ordlegge seg.

 

 

 

For å ha med noe seriøst i dette innlegget (selv om det strider i mot hver celle og verker i hvert fiber i kroppen), må jeg nesten spørre om hvilke situasjoner TS mener kvinner skal holde seg unna? Du får det til å virke som at dette er et stort samfunnsproblem - at kvinner ikke bare kan forså at de ikke passer på enkelte områder. Vennligst forklar på hvilken måte, isåfall.

 

Jeg mener at kvinner burde holde seg unna yrker der de ikke kan stille opp med det samme som menn. Det vil si ekstremt krevende yrker innen for fysiske grenser. Som for eks politi, militære osv. Mener ikke at det ikke skal være noen som helst kvinner innen for disse grenene, men at det burde være menne som burde gjøre det tonge arbeidet som å være infanteri soldat. Kvinner kan være likke bra motivert til å være soldet som menn, men det hjelper ikke når de ikke kan utrede de samme oppgavene som menn. Jeg synnes at det er dumt at nå fortiden så blir kvinner prioritert til yrker som militæret bare for de det skal være flere kvinner innen for militæret, sån at det ser fint ut på papir. La den som er best einet til jobben få den. Hvis det er en jente som er bedre fysisk einet til å være soldat så greit la hun bli det men ikke at hun kommer foran en som er mer einet på grund av kjøn. Det er en grun til at det ikke fines noen kvinner i verden som har blit spesialjeger. De klarer rett og slett ikke å bære oppakningen.

Lenke til kommentar
Jeg mener at kvinner burde holde seg unna yrker der de ikke kan stille opp med det samme som menn. Det vil si ekstremt krevende yrker innen for fysiske grenser. Som for eks politi, militære osv. Mener ikke at det ikke skal være noen som helst kvinner innen for disse grenene, men at det burde være menne som burde gjøre det tonge arbeidet som å være infanteri soldat. Kvinner kan være likke bra motivert til å være soldet som menn, men det hjelper ikke når de ikke kan utrede de samme oppgavene som menn. Jeg synnes at det er dumt at nå fortiden så blir kvinner prioritert til yrker som militæret bare for de det skal være flere kvinner innen for militæret, sån at det ser fint ut på papir. La den som er best einet til jobben få den. Hvis det er en jente som er bedre fysisk einet til å være soldat så greit la hun bli det men ikke at hun kommer foran en som er mer einet på grund av kjøn. Det er en grun til at det ikke fines noen kvinner i verden som har blit spesialjeger. De klarer rett og slett ikke å bære oppakningen.

Vel, det er jo flere levende "bevis" på at kvinner faktisk kan utføre nettopp disse jobbene du bruker som eksempel. Eg kommer nettopp fra HV hvor vi hadde kontakt med innsatsstyrken til HV, og både i HV og i HV-I var det kvinner som både gjorde en like god eller bedre jobb en enkelte av sine kollegaer.

 

Og utenom dette, hva med det positive kvinner tar med seg inn i disse yrkene? Skal fordelene overses pga "ulempene" som du mener de medfører? Av erfaring kan eg i det minste si at kvinner på en arbeidsplass fører til et bedre sosialt samvær på jobben, og samtidig så er "de" med på å skape en tilhørighet til arbeidsplassen. De plassene eg har jobbet hvor det har vært ansatt kvinner vil eg langt på vei påstå er bedre arbeidsplasser en de som kun består av mannfolk.

Lenke til kommentar
Er det noen kvinner som er på dette forumet? Føler at det nesten bare er menn som diskuterer ting. noe som beviser at kinner ikke en gang gidder å angasjere seg.

Jeg er en kvinne, og du burde heller prioritere og lære deg Norsk enn og sitte snakke nedlatende om kvinner. ("A"ngasjer deg litt mer i bokmål.)

Lenke til kommentar
Jeg er forresten det smarteste mennesket på dette forumet, og jeg er overlegen dere alle på alle områder.

Apapap, det er nok meg du. Jeg har lest det et sted, men gidder ikke finne det fram. Du får google et eller annet.

 

Men det står jo her på denne siden at jeg er smartest og overlegen dere alle. Jeg mener det er alt bevismateriale jeg behøver. Er du uenig, får du heller motbevise det.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...