Gå til innhold

Motorola Milestone / Droid


Apebein

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
toll er bare et gebyr på 180kr eller noe. ellers hadde du jo betalt dobbel moms :p

 

Men ja du kan også være heldig med å kjøpe den via eBay, bare pass på at du kjøper Milestone og ikke Droid, da Droid benytter andre frekvenser enn det vi bruker i europe.

Sist jeg kjøpte noe fra utlandet og måtte betale toll ble det prisen på gjenstanden + 25% + 150~ kr i gebyr. :O

Lenke til kommentar

Er litt noob når det kommer til mobiler bestilt fra utlandet. Fant denne til en grei pris på ebay. Det er en Unlocked Milestone fra USA. Siden den er unlocked, vil det si at jeg bare kan sette inn mitt SIM kort med mitt nåværende abonnement og så er mobilen så godt som good to go?

Lenke til kommentar
klarte ikke å se at noen har funnet ut om expansys følger norsk forbrukerkjøpslov så sente dem en mail nå, så får vi vente og se hva de svarer

og svaret var:

Hej ****,

 

Vi följer de europeiska direktiven.

 

Tex, du har 14 dagars öppetköp och 1 års garanti.

 

 

Med vänliga hälsningar, Best regards,

 

 

M*******,

 

eXpansys Norway Customer Care

så da blir det iallfafall ikke handel derfra

Lenke til kommentar
toll er bare et gebyr på 180kr eller noe. ellers hadde du jo betalt dobbel moms :p

 

Men ja du kan også være heldig med å kjøpe den via eBay, bare pass på at du kjøper Milestone og ikke Droid, da Droid benytter andre frekvenser enn det vi bruker i europe.

Sist jeg kjøpte noe fra utlandet og måtte betale toll ble det prisen på gjenstanden + 25% + 150~ kr i gebyr. :O

 

Som var det jeg sa første gangen, varen + moms og toll. -> rundt 4300-4500. Uansett, anbefales.

Lenke til kommentar
klarte ikke å se at noen har funnet ut om expansys følger norsk forbrukerkjøpslov så sente dem en mail nå, så får vi vente og se hva de svarer

og svaret var:

Hej ****,

 

Vi följer de europeiska direktiven.

 

Tex, du har 14 dagars öppetköp och 1 års garanti.

 

 

Med vänliga hälsningar, Best regards,

 

 

M*******,

 

eXpansys Norway Customer Care

så da blir det iallfafall ikke handel derfra

 

Kan du forklare hvorfor ikke?

Hva gjør dette så mye dårligere enn andre merker i vanlige norske butikker?

De fleste mobil-leverandørene opererer uansett med 1 års garanti.

 

Evt. reklamasjon du tenker på?

Lenke til kommentar
Kan du forklare hvorfor ikke?

Hva gjør dette så mye dårligere enn andre merker i vanlige norske butikker?

De fleste mobil-leverandørene opererer uansett med 1 års garanti.

 

Evt. reklamasjon du tenker på?

jeg sendte spørsmålet om de siden siden hadde.no adresse og slikt forholdt seg til norsk forbrukerkjøpslov.

når de ikke gjør det så blir det for meg prinsippsak å ikke handle i butikken.

.no domene er for meg = norsk forbrukerkjøpslov

Lenke til kommentar

"Reklamasjonsfristen er minst to år etter kjøpsdato i hele EU- og EØS-området. Selgeren skal få en mulighet til å utbedre feilen. Dersom du ikke når frem med ditt krav, kan Forbruker Europa vurdere ditt rettskrav, og bistå med videre klage via vårt nettverk."

 

Ikke så ille imho.. Har ikke planer om å ødelegge telefonen min :)

Lenke til kommentar
"Reklamasjonsfristen er minst to år etter kjøpsdato i hele EU- og EØS-området. Selgeren skal få en mulighet til å utbedre feilen. Dersom du ikke når frem med ditt krav, kan Forbruker Europa vurdere ditt rettskrav, og bistå med videre klage via vårt nettverk."

 

Ikke så ille imho.. Har ikke planer om å ødelegge telefonen min :)

forskjellen er hvor vanskelige de kan være har kamerater som har forsøkt seg på det der og det tar uhorvelig lang tid fra alle parter og når noe skjer så er det stort sett ingenting.

 

har heller ikke planer om å ødelegge noe men jeg ser ikke poenget med å kjøpe en ting som blir så dyr at du like godt kan kjøpe noe annet i norge til samme pris med bedre og enklere rettigheter.

Lenke til kommentar

Da spør jeg nok en gang; hvor mye bedre er rettighetene i Norge når det kommer til garanti og reklamasjon?

 

Garantien på enkelte merker er 2år istedenfor 1år, og reklamasjonen er 3år istedenfor 2år.

 

Jeg bytter iallefall ut telefonene mine før det har gått 2-3år, så reklamasjonen der er ikke noe problem for meg.

 

Angående tid og venting når det gjelder garanti-sak / reklamasjon kan jeg ikke tro er verre hos expansys enn visse norske aktører.

 

Garantisaker sender expansys til verksted, men så lenge du har kvittering er det jo bare å levere den inn på en vilkårlig expert eller elkjøp butikk.

 

Reklamasjon blir bare sendt direkte til produsent uansett.

Lenke til kommentar
Da spør jeg nok en gang; hvor mye bedre er rettighetene i Norge når det kommer til garanti og reklamasjon?

 

Garantien på enkelte merker er 2år istedenfor 1år, og reklamasjonen er 3år istedenfor 2år.

 

Jeg bytter iallefall ut telefonene mine før det har gått 2-3år, så reklamasjonen der er ikke noe problem for meg.

 

Angående tid og venting når det gjelder garanti-sak / reklamasjon kan jeg ikke tro er verre hos expansys enn visse norske aktører.

 

Garantisaker sender expansys til verksted, men så lenge du har kvittering er det jo bare å levere den inn på en vilkårlig expert eller elkjøp butikk.

 

Reklamasjon blir bare sendt direkte til produsent uansett.

garanti er garati det er noe som gies av produsent/forhandler ikke noe som er en lovbetstemt rett og er kun intersant i denne sammenheng vis den skulle gi meg lengre tid med "tryghet" en reklamasjonsretten min

 

forskjellen er at det er maks to år i europa reklamasjonsretten er 5 år begrenset av den forventede levetiden til produktet som er kanskje 3 eller 4 år det er en forskjell på 12 til 24 måneder det. lite for deg vesentlig for meg.

 

hvor ofte DU bytter telefon er da totalt uvesentlig for meg.

 

har du personlig erfaring med at elkjøp eller lignende frivillig tar imot denne telfonen og får den fikset for deg? sånn siden de ikke engang selger telefonen, den ikke selges i norge og så vidt meg bekjent ikke finnes serviceverksted i Norge som er godkjent av produsenten. anovo er vist verkstedet i norge, men du må betale frakt og alt selv i følge motorola.

 

så du mener at all reklamasjon av mobiltelefoner går direkte til produsent i utlandet?

du vet det er helt feil. de går som oftest ikke til produsent før de har vært innom et selvstendig serviceverksted som har kassert den aktuelle mobilen.

 

*rettet litt feil og endret feil info*

Endret av stich_it
Lenke til kommentar

Kanskje ikke vesentlig for deg, men det er mitt bruk, samt mange andre vil jeg anta.

 

Det er forventet levetid, men når det kommer til en telefon ville jeg aldri ha antatt at denne levetiden overstiger 3 år, det tror jeg ikke noen av leverandørene godtar heller.

 

Ja, det har jeg faktisk. Så lenge de har kunnet legge frem en gyldig kvittering fra nettbutikk o.l, har de sendt inn telefonene.

 

Jeg vet at deltasoft reparerer motorola telefoner, milestone spesifikt vet jeg ikke.

 

Reklamasjoner går direkte (avhengig av produsent) til dem etter de har vært f.eks 3 gang service samme feil hos verksted.

Etter all min erfaring har telefonene aldri blitt kassert hos verkstedet, de er blitt sendt til produsenten så de får en egen avgjørelse på det.

 

Eneste produsent som jeg har opplevd ikke ser på mobilen selv er Sonim.

 

*leif

Endret av Equanox
Lenke til kommentar
Kanskje ikke vesentlig for deg, men det er mitt bruk, samt mange andre vil jeg anta.

 

Det er forventet levetid, men når det kommer til en telefon ville jeg aldri ha antatt at denne levetiden overstiger 3 år, det tror jeg ikke noen av leverandørene godtar heller.

 

Ja, det har jeg faktisk. Så lenge de har kunnet legge frem en gyldig kvittering fra nettbutikk o.l, har de sendt inn telefonene.

 

Jeg vet at deltasoft reparerer motorola telefoner, milestone spesifikt vet jeg ikke.

 

Reklamasjoner går direkte (avhengig av produsent) til dem etter de har vært f.eks 3 gang service samme feil hos verksted.

Etter all min erfaring har telefonene aldri blitt kassert hos verkstedet, de er blitt sendt til produsenten så de får en egen avgjørelse på det.

 

Eneste produsent som jeg har opplevd ikke ser på mobilen selv er Sonim.

 

*leif

gyldig kvittering fra norsk eller utenlandskvittering? vis utenlandsk, produkt som selges i norge?

 

du sier deltasoft jeg sier anovo, liten forskjell der. men som jeg nevnte iforrige post. motorola dekte ingenting.

er forresten motorola garantien internasjonal?

 

reklamasjon går til produsent etter 3.gang service sier du, ja det gjør ofte det. forbrukerkjøpsloven sier dog 2 avhjelpsforsøk på samme feil men noen får jo ensiste sjanse. og de forsøkene før den sendes til produsent det kalles ofte reklamasjon det og.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...