Gå til innhold

Motorola Milestone / Droid


Apebein

Anbefalte innlegg

Skal bestille meg Motorla Milestone fra eXpansys, men har noen spørsmål før jeg bestiller.

 

Det er mulig å velge mellom UPS og DHL når det gjelder å sende telefonen. Jeg har brukt DHL før, og erfaringen min er at de har høye gebyrer når det gjelder fortolling. Vet noen hvordan dette er med UPS?

 

Vet dette ikke har noe med selve telefonen å gjøre, men de fleste som har Milestone har vel bestilt telefonen fra denne siden - og jeg tenker dermed det mest sannsynligvis er flere her som har peil.

 

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tips: En enkel og trygg måte for å raskere oppgradere firmware til versjon 2.0.1, er å benytte Motorola Software update, og følge punktene angitt på nedlastingssiden: http://direct.motorola.com/ENG/SoftwareUpd...strURL=No%20URL

Fungerte fint dette :)

 

Tips: En enkel og trygg måte for å raskere oppgradere firmware til versjon 2.0.1, er å benytte Motorola Software update, og følge punktene angitt på nedlastingssiden: http://direct.motorola.com/ENG/SoftwareUpd...strURL=No%20URL

Hm, hvor lenge har den muligheten vært der?

Fikk mobilen min 29.01, sjekket der 2-3 dager etter at jeg fikk den og da var ikke Milestone listet.

Lenke til kommentar
Tips: En enkel og trygg måte for å raskere oppgradere firmware til versjon 2.0.1, er å benytte Motorola Software update, og følge punktene angitt på nedlastingssiden: http://direct.motorola.com/ENG/SoftwareUpd...strURL=No%20URL

Fungerte fint dette :)

 

Tips: En enkel og trygg måte for å raskere oppgradere firmware til versjon 2.0.1, er å benytte Motorola Software update, og følge punktene angitt på nedlastingssiden: http://direct.motorola.com/ENG/SoftwareUpd...strURL=No%20URL

Hm, hvor lenge har den muligheten vært der?

Fikk mobilen min 29.01, sjekket der 2-3 dager etter at jeg fikk den og da var ikke Milestone listet.

 

Etter oppgradering til versjon 2.0.1 av firmwaren, kan den rootes på samme måten som for versjon 2.0 .

(Demonstrert her: http://jkkmobile.blogspot.com/2010/01/root...w-and-why.html)

Lenke til kommentar

Da har jeg endelig fått oppdatert. Noen små endringer i widgets og utseende generelt, samt at telefonen føles litt raskere i skifting mellom vinduer, åpning av programmer osv. Genialt at det er mulig uten å måtte kjøre reset av hele telefonen, så man sparer litt tid på å slippe backup og den slags.

 

Gleder meg til android 2.1 :)

Lenke til kommentar
Da har jeg endelig fått oppdatert. Noen små endringer i widgets og utseende generelt, samt at telefonen føles litt raskere i skifting mellom vinduer, åpning av programmer osv. Genialt at det er mulig uten å måtte kjøre reset av hele telefonen, så man sparer litt tid på å slippe backup og den slags.

 

Gleder meg til android 2.1 :)

 

Jepp, jeg har de samme erfaringene som deg etter siste oppdatering. Telefonen blir bare bedre og bedre =)

 

Har sett litt på android 2.1 på Droid i forskjellige videoklipp på youtube og må si jeg gleder meg stort!

Lenke til kommentar

Telefonen; 3500,-

Toll + tollgebyr; 1029,-(?)

Fralt DHL; 200,-

 

 

Totalt: 4729,-

 

Leveringstiden for meg tok 18timer. Blir sendt samme dag hvis du bestiller litt tidlig på dagen, også kommer det en budbil på døren din dagen etter.

 

Du betaler telefonen + frakten med visa nå, så får du en regning på toll + tollgebyret fra DHL etter ca en uke.

Endret av Equanox
Lenke til kommentar

Hadde det ikke vært for den helsikkes tollen hadde jeg bestilt den uten og blunke engang. :p

 

Altså, det ligger mellom denne, HD2 og Omnia HD. Jeg ser at du har HD2 Equanox. Hvordan er den i forhold til Milestone? Tenker på batteri levetiden, respons og slike ting. HD2 og Omnia HD kommer jeg til og kjøpe sammens med et abonemang for og få de litt billigere, vist det blir en av de.

Lenke til kommentar
Tips: En enkel og trygg måte for å raskere oppgradere firmware til versjon 2.0.1, er å benytte Motorola Software update, og følge punktene angitt på nedlastingssiden: http://direct.motorola.com/ENG/SoftwareUpd...strURL=No%20URL

Andre enn meg som har problema med den?

 

Hos meg får eg berre beskjed om at MSU-clienten ikkje er up to date, so køyre den ei "oppdatering" og startar programmet på nytt. Det virker som om den går i ein slags evig loop.

Lenke til kommentar
Hadde det ikke vært for den helsikkes tollen hadde jeg bestilt den uten og blunke engang. :p

 

Altså, det ligger mellom denne, HD2 og Omnia HD. Jeg ser at du har HD2 Equanox. Hvordan er den i forhold til Milestone? Tenker på batteri levetiden, respons og slike ting. HD2 og Omnia HD kommer jeg til og kjøpe sammens med et abonemang for og få de litt billigere, vist det blir en av de.

 

Har prøvd Omnia HD. Vil ikke anbefale denne. God skjerm ja, men ikke veldig mye bedre en HD2. Veldig kronglete OS, og veldig tungvindt. Klumpete telefon og holde i og etter min smak.

 

Har selv aldri vært noen fan av Windowsmobile etter jeg prøvde dette på min tidligere sony ericsson x1. Her var det tregt som sirup, samt dårlig "layout" av SE.

 

Var derfor veldig skeptisk når jeg gikk til innkjøp av en HD2, men etter anbefaling fra en kamerat gjorde jeg nå det.

Mitt syn på windowsmobile er helt forandret!

 

HD2 er lynrask og grunnsystemet til Windowsmobile er nærmeste ikke-eksisterende med HTC Sense.

Kudos til HTC!

 

Hvordan denne er i forhold til milestone blir litt vanskelig da de kjører to forskjellige OS, samt at det er QWERTY-keyboard på milestonen.

 

Hadde motorola hatt HTC sitt sense systemet på milestonen hadde jeg vært mye mer fornøyd med den. "Vanlig"-android blir så kjedelig og tungvindt.

 

Synes dette var veldig flott på HTC Hero, selv om den ikke er like rask.

 

Alt i alt synes i alle fall jeg at HD2 er et mye bedre valg for meg da jeg liker å ha enkle widgeter framme hele tiden, samtidig som jeg har mulighetene til å gå inn i grunnsystemet hvis jeg ønsker.

 

Ble selv aldri helt komfortabel med Milestone desverre.

Lenke til kommentar

Hei!

 

Vurderer å kjøbe milstone. lurer på et parting.

 

1.Når du spiller musikk på denne tømmes batteriet raskt eller er det som iphone at man kan spille lenge uten at det tappes?

 

2.er den god å se film på?

 

3. Finns det æøå på tastaturet???

 

på forhånd takk:)

Endret av jonopari
Lenke til kommentar

Fikk min Milestone i går. Jeg har forsøkt å koble den opp mot telenornettverk og foretrukne nettverk. Likevel kan jeg bare ringe...... Kan ikke sende sms, mms eller gå inn på nett. Gpsen funker heller ikke. Det står at jeg ikke er tilkoblet, men likevel kan jeg ringe???? Merkelige greier. Er det noe jeg kan gjøre med innstillingene eller.... Sliter litt akkurat nå.... Har full dekning. :cry: Har ikke testet den mot trådløs nettverk enda.....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...