emeritus Skrevet 10. desember 2009 Skrevet 10. desember 2009 Apropos dyre deler... Mercedes Benz deler kan umulig være billigere enn volvo deler?
Magnum p.i. Skrevet 10. desember 2009 Skrevet 10. desember 2009 kan du jo slå til med en sprek 4-ar i en CLK 200 Avantgarde, noke som e noke av de råaste du får Men hold bilen unna rått vær. Ellers forsvinner den i en brun haug av rust.
hakkannen Skrevet 11. desember 2009 Skrevet 11. desember 2009 (endret) Apropos kvaliteten på Volvo: En tidligere kollega gikk teknisk fagskole i Sverige på slutten av 70-tallet. De var hyppig innom Volvo, både for omvisning og undervisning. Volvo drev og utviklet girkassene sine. De satte flere girkasser fra ulike europeiske produsenter i en jigg og kjørte dem på 5000rpm med en viss belastning (husker ikke hvor mye det var). Renualt ga seg etter etter et kvarter. Så røk de, merke etter merke. Ford sin kasse sto og sveiv i 15 timer før den kollapset. Volvos kasse varte lengst og holdt i overkant av 17 timer Skal ikke si noe om kvaliteten på verken Mercedes eller BMW, men at Volvos bakhjulstrekte biler er av dårlig kvalitet er tull. Volvo 240 ble bygget for å vare i over 20 år. I dag lager de biler beregnet for mellom 8 og 12 års levetid. Solide deler, skuddsikker konstruksjon og generelt bedre kvalitet enn mye av dagens billigproduserte skvip (som blir solgt alt for dyrt). Men klart, de slurper bensin, i alle fall før Solex-forgasseren og senere injection kom, da ble ikke forbruket avskrekkende lengre. Endret 11. desember 2009 av hakkannen
1245112654122755325882462 Skrevet 12. desember 2009 Skrevet 12. desember 2009 Vart en del og svare på MB har ikkje så urimlige dela, kommer såklart helt an på ka bil du kjøper, ka motor de e, og alt sånt, men faktume e at mercedes sine bila e slitesterke, men vil ikkje sei at mercedes e den billigaste på noke måte, skal du ha noke billig må du ut av europa, og bort i Japan, eg har ikkje mykje vondt og sei om volvo på de me slitesterkhet, og på de me ka dei tåle, de e bila som går ganske greit, men eg syns rett og slett de e blod harry, og interiøre e fittestygt og den prisdifferansen du betala i dela går GLATT utigjen i bensin, forsikre en 240 har eg aldri kalkulert på, men sia de e vanlig ungdomsbil kan eg tenke meg at de e dyrt, personli så foretrekke eg mercedes, og mercedes sitt store rustproblem har aldri truffet CLK noke særli, dei hadde noken dårlige E-klasse ei stond på slutten av 90tallet og fram til 05/06. tingen e, du finne aldri en bil uten feil, en som ikkje har noken ulempe, eg anbefala deg og gjøre følgande: du velge ut noken biltypa, også kjøpe du de første og de beste du finne, men de kjem såklart an på ka du vil ha, men eg ville personlig ikkje kjøpt volvo, eg e gla i litt fart, og vektfordelingen på en volvo e sinnsvakt farli
1245112654122755325882462 Skrevet 12. desember 2009 Skrevet 12. desember 2009 Apropos kvaliteten på Volvo: En tidligere kollega gikk teknisk fagskole i Sverige på slutten av 70-tallet. De var hyppig innom Volvo, både for omvisning og undervisning. Volvo drev og utviklet girkassene sine. De satte flere girkasser fra ulike europeiske produsenter i en jigg og kjørte dem på 5000rpm med en viss belastning (husker ikke hvor mye det var). Renualt ga seg etter etter et kvarter. Så røk de, merke etter merke. Ford sin kasse sto og sveiv i 15 timer før den kollapset. Volvos kasse varte lengst og holdt i overkant av 17 timer Skal ikke si noe om kvaliteten på verken Mercedes eller BMW, men at Volvos bakhjulstrekte biler er av dårlig kvalitet er tull. Volvo 240 ble bygget for å vare i over 20 år. I dag lager de biler beregnet for mellom 8 og 12 års levetid. Solide deler, skuddsikker konstruksjon og generelt bedre kvalitet enn mye av dagens billigproduserte skvip (som blir solgt alt for dyrt). Men klart, de slurper bensin, i alle fall før Solex-forgasseren og senere injection kom, da ble ikke forbruket avskrekkende lengre. Testa utført av ega bedrift skal du aldri stole heilt på, eg veit mercedes og har sånne fine testa, der dei vise fram at dei e best i verden på alt muli, men de e sånn bussiniess e, men viss en skulle lista opp alt eg ser på i en bil, så ville nok volvo sine travere kommet litt ned på listen, dette såklart med henhold til at de e gamle biler, me mi inntekt blir ikkje de spreke sakene, men eg meina en bil trenge; Kraft, bakhjulstrekk, interiør, exteriør, kjørekomfort, og generelt utstyr, og imo. så e ikkje de volvo, men de e alt ettersom ka du ser etter med din bil! ( :
hakkannen Skrevet 13. desember 2009 Skrevet 13. desember 2009 Testa utført av ega bedrift skal du aldri stole heilt på... Forsåvidt enig med deg i at man ikke bør stole for mye på reklame ut fra egne tester, men kollegaen min var der da de utførte selve testen. Han ble ikke kjøpt og bestukket av Volvo for å fortelle hva han observerte. Med andre ord, det er ikke Volvos egen reklame du leser, det er slik resultatet faktisk ble . Volvo har aldri vært store på verken interiør eller hatt mye utstyr, men som forholdsvis billig, slitesterk og bakhjulstrukket førstebil er de ypperlige. Enkle å mekke på er de også, skal man lære å mekke bil er det ikke dumt å begynne med en modell der prinsippene kommer tydelig fram. Kan ikke si jeg er enig med deg i at de mangler kraft, det kommer selvsagt an på hvilken motor- og girløsning som blir valgt. Høyt bensinforbruk er ikke så stor tema med nevnte forgasser-/insprøytningsløsning. Som du sier, folk har forskjellig smak, og godt er det, hvis alle hadde kjørt like biler ville bilparken blitt kjedelig . Mercedes har også mye fint, så for all del, sikkert gode alternativ de også.
1915 Skrevet 13. desember 2009 Skrevet 13. desember 2009 (endret) Volvo 940. lett med 2.5 liter på 250 hk. da har du nokk å svi gummi med bensinen er ikke gratis heller. men fyren virker jo søkkrik da. sidem pris ikke er så nøye ;p http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=20180737 http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=20018445 trådstarter: hvorfor må det være bakhjulstrekker? Endret 13. desember 2009 av hahaa
Engen_2k Skrevet 13. desember 2009 Skrevet 13. desember 2009 Fraråder deg og kjøpe volvo 240/740 dyre deler, er litt meir glad i fludium en de som er normalt i forhold til de du får tilbake fra bilen, og dårli vekk fordeling, livsfarlige biler, BMW har mange gode biler, anbefaler deg og styre unna E30, og di gammle stygge hurve bilene, ellers har eg ikkje mykje vondt og sei om MB, litt domt med splita bakaksling, men ellers er rekke 6-erane noke av de beste du får innafor motor, viss du skal hive litt penga i de, kan du jo slå til med en sprek 4-ar i en CLK 200 Avantgarde, noke som e noke av de råaste du får, ellers så har du jo gamle gode Ford Taunus som e sinnsvak bil, men styr unna volvo og E30, ellers har eg kun et veldig godt råd, ikkje rådfør deg med andre, då får du aldri kjøpt deg bil, bare sleng bilen på en NAF kontroll, viss du e medlem e de billige 500 kr, i forhold til ka du får vete om bilen sin tekniske stand. - Skjøl kjøre eg E230, med 40/40 senking, sportsunderstell, drømmebil for meg, men desverre e de litt lite power, og automat, men en super bil viss du ikkje e typen til og bare fare og hærje, då må du kjøpe deg en mb E190 Mye du mener her som jeg er nyskjerrig på en forklaring på. Da spesielt hva som er galt med splitta bakaksel. Er jo en grunn til at det bare er amrikanerne som elsker steinalder teknologi som fortsatt bruker det i dag + varebiler osv. Og hvorfor er e30 og de gamle "hurve" bilene et dårlig valg? Tross alt de gamle bmw'ene som virkelig ser bra ut. Enkle å skru på og enkelt å skaffe deler er dem også.
Svirre91 Skrevet 17. desember 2009 Skrevet 17. desember 2009 Volvo 940. lett med 2.5 liter på 250 hk. da har du nokk å svi gummi med bensinen er ikke gratis heller. men fyren virker jo søkkrik da. sidem pris ikke er så nøye ;p http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=20180737 http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=20018445 trådstarter: hvorfor må det være bakhjulstrekker? Bakhjulstrekker+vinter=You know the answer
Gjest Slettet+13412342564 Skrevet 18. desember 2009 Skrevet 18. desember 2009 Volvo 940. lett med 2.5 liter på 250 hk. da har du nokk å svi gummi med bensinen er ikke gratis heller. men fyren virker jo søkkrik da. sidem pris ikke er så nøye ;p http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=20180737 http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=20018445 trådstarter: hvorfor må det være bakhjulstrekker? Bakhjulstrekker+vinter=You know the answer Hjulspinn sånn at han ikke kommer opp bakken? Neida
Tanner Skrevet 24. desember 2009 Skrevet 24. desember 2009 Ingen spesielle. Koster den under 30k og har 4 dører så skal jeg være ganske fornøyd. Blir lettere å stille krav etter man ser utvalget
Poelse Skrevet 24. desember 2009 Skrevet 24. desember 2009 En BMW med rekkesekser vil være midt i blinken. Se nærmere på 520 og 320. Ulempen er at de er dyre å forsikre. ulempen med bmw er at den ikke har noen fordeler.
emeritus Skrevet 25. desember 2009 Skrevet 25. desember 2009 Jeg klukker meg inn i nyåret etter den der ass poelse
Effectiv Skrevet 25. desember 2009 Skrevet 25. desember 2009 En BMW med rekkesekser vil være midt i blinken. Se nærmere på 520 og 320. Ulempen er at de er dyre å forsikre. ulempen med bmw er at den ikke har noen fordeler. Så 50/50 fordeling er ikke en fordel? Mulighet for stor motor er ikke en fordel? Godt veigrep, god kvalitet og herligkjørekomfort er heller ikke en fordel? Det vil iallefall jeg si eneste ulempen jeg ser er prisen
Bearar Skrevet 25. desember 2009 Skrevet 25. desember 2009 God kvalitet? Sammenlignet med hva? Jeg skal si meg enig i de andre punktene + suverene kjøreegenskaper, men at kvaliteten er over middels tror jeg ikke. Og muligheten for stor motor er det vel i de fleste biler
tempozzz Skrevet 25. desember 2009 Skrevet 25. desember 2009 Fraråder deg og kjøpe volvo 240/740 dyre deler, er litt meir glad i fludium en de som er normalt i forhold til de du får tilbake fra bilen, og dårli vekk fordeling, livsfarlige biler, BMW har mange gode biler, anbefaler deg og styre unna E30, og di gammle stygge hurve bilene, ellers har eg ikkje mykje vondt og sei om MB, litt domt med splita bakaksling, men ellers er rekke 6-erane noke av de beste du får innafor motor, viss du skal hive litt penga i de, kan du jo slå til med en sprek 4-ar i en CLK 200 Avantgarde, noke som e noke av de råaste du får, ellers så har du jo gamle gode Ford Taunus som e sinnsvak bil, men styr unna volvo og E30, ellers har eg kun et veldig godt råd, ikkje rådfør deg med andre, då får du aldri kjøpt deg bil, bare sleng bilen på en NAF kontroll, viss du e medlem e de billige 500 kr, i forhold til ka du får vete om bilen sin tekniske stand. - Skjøl kjøre eg E230, med 40/40 senking, sportsunderstell, drømmebil for meg, men desverre e de litt lite power, og automat, men en super bil viss du ikkje e typen til og bare fare og hærje, då må du kjøpe deg en mb E190 Ikke for å virke frekk eller noe, men måtte bare trekke på smilebåndet da du skrev at 240/740 har dyre deler, tenk å komme med en slik en
Gjest Slettet+13412342564 Skrevet 25. desember 2009 Skrevet 25. desember 2009 (endret) Ingen spesielle. Koster den under 30k og har 4 dører så skal jeg være ganske fornøyd. Blir lettere å stille krav etter man ser utvalget Hvis du finner en ålreit BMW 316i/318i til den prisen som ikke er rævkjørt eller oppjalla er vel ikke det så dumt? Endret 25. desember 2009 av Slettet+13412342564
Wisd0m Skrevet 26. desember 2009 Skrevet 26. desember 2009 (endret) BMW E36 er jo en dødsfelle uten like. Prøv for deres egen del og finne dere litt sikrere biler enn disse, det er alt for mange (norske) ungdommer som har mistet livet i akkurat en BMW E36. http://www.euroncap.com/tests/bmw_3_series_1997/15.aspx Finn deg heller en sikrere bil. Eksempler: http://www.euroncap.com/tests/ford_focus_1999/34.aspx http://www.euroncap.com/tests/opel_vauxhal...ra_1999/44.aspx http://www.euroncap.com/tests/vw_golf_1998/46.aspx Du er sikkert kjempeflink til å kjøre, men det er dessverre mange som ferdes rundt på norske veier som jeg iallfall ikke tørr ta noen sjanse med. Edit: Deler får du kjøpt på blant annet ebay. Endret 26. desember 2009 av Wisd0m
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå