Gå til innhold

Vi har sett nærmere på Xperia X10


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Spennende! Vurderer helt klart en sånn på nyåret, forutsatt at jeg får den for under 5000. Vet ikke helt hva jeg synes om GUIet, Sense virker noe mer anvendelig, men får nå se.

 

Og Ambobil slår til igjen. Gjett hva jeg har i tankene denne gangen?

 

Nei, nå er vi veldig spente, altså..... :whistle:

Lenke til kommentar
Spennende! Vurderer helt klart en sånn på nyåret, forutsatt at jeg får den for under 5000. Vet ikke helt hva jeg synes om GUIet, Sense virker noe mer anvendelig, men får nå se.

 

Og Ambobil slår til igjen. Gjett hva jeg har i tankene denne gangen?

 

Nei, nå er vi veldig spente, altså..... :whistle:

 

De foreslår alternativer på en presentasjon av en kommende telefon. Det har jeg ikke sett før. Og det før de i det hele tatt vel hvordan den endelige telefonen blir. Godt gjort, spør du meg ;)

Lenke til kommentar
Og Ambobil slår til igjen. Gjett hva jeg har i tankene denne gangen?

 

Ingen sjanse for femmer, ettersom de er så korrupte?

 

De foreslår alternativer på en presentasjon av en kommende telefon. Det har jeg ikke sett før. Og det før de i det hele tatt vel hvordan den endelige telefonen blir. Godt gjort, spør du meg ;)

 

Hva er galt med det, så lenge de ikke fremmer de andre som bedre enn den som presenteres? Greit for uinnvidde å bli gjort oppmerksom på hva man har å velge i.

Lenke til kommentar
Spennende! Vurderer helt klart en sånn på nyåret, forutsatt at jeg får den for under 5000. Vet ikke helt hva jeg synes om GUIet, Sense virker noe mer anvendelig, men får nå se.

 

Og Ambobil slår til igjen. Gjett hva jeg har i tankene denne gangen?

 

Nei, nå er vi veldig spente, altså..... :whistle:

 

De foreslår alternativer på en presentasjon av en kommende telefon. Det har jeg ikke sett før. Og det før de i det hele tatt vel hvordan den endelige telefonen blir. Godt gjort, spør du meg ;)

 

Ser ikke problemet med det?

 

fikk du forresten med deg at SE J105 Naite fikk 5 og anbefalt stempel?

 

Har x10 multitouch?

Lenke til kommentar
Og Ambobil slår til igjen. Gjett hva jeg har i tankene denne gangen?

 

Ingen sjanse for femmer, ettersom de er så korrupte?

 

De foreslår alternativer på en presentasjon av en kommende telefon. Det har jeg ikke sett før. Og det før de i det hele tatt vel hvordan den endelige telefonen blir. Godt gjort, spør du meg ;)

 

Hva er galt med det, så lenge de ikke fremmer de andre som bedre enn den som presenteres? Greit for uinnvidde å bli gjort oppmerksom på hva man har å velge i.

 

Nei, skal man presentere en telefon, så presenterer man den. Når man tester den og oppsummerer, kan man gjerne fortelle litt om det som finnes av alternativer. Og N900 er ingen konkurrent til X10. N900 har hw-qwerty tastatur, og stiller i en annen klasse, f.eks mot Xperia X2.

 

Ble det forresten presentert konkurrenter da N900 fikk sin introduksjon her på amobil?

Lenke til kommentar

Ingen multitouch slik jeg har fått med meg, men dette skal visst være mulig å få ved senere anledning. Ellers er jeg ikke så begeistret for den syreblå fargen, og "look what i can do! I'm fancy with a lot of animations". Sikkert en god mobil, men ikke heeeelt min smak. Nærmer seg dog.

 

 

Holder heller en fing på Moto Droid.

Lenke til kommentar
Ingen multitouch slik jeg har fått med meg, men dette skal visst være mulig å få ved senere anledning. Ellers er jeg ikke så begeistret for den syreblå fargen, og "look what i can do! I'm fancy with a lot of animations". Sikkert en god mobil, men ikke heeeelt min smak. Nærmer seg dog.

 

 

Holder heller en fing på Moto Droid.

 

Tja, skeptisk. Men animasjoner finnes det som oftest en av knapp for. Og HW på denn overgår jo det meste som er ute nå, iallefall med Android. N900 blir ingen konkurrent, selv om amobil mener det. Den appellerer til en helt annen kjøpegruppe, og at amobil i det hele tatt foreslår den, er for meg et mysterium. Dessuten er den totalt underlegen på HW.

Lenke til kommentar
Ingen multitouch slik jeg har fått med meg, men dette skal visst være mulig å få ved senere anledning. Ellers er jeg ikke så begeistret for den syreblå fargen, og "look what i can do! I'm fancy with a lot of animations". Sikkert en god mobil, men ikke heeeelt min smak. Nærmer seg dog.

 

 

Holder heller en fing på Moto Droid.

 

Tja, skeptisk. Men animasjoner finnes det som oftest en av knapp for. Og HW på denn overgår jo det meste som er ute nå, iallefall med Android. N900 blir ingen konkurrent, selv om amobil mener det. Den appellerer til en helt annen kjøpegruppe, og at amobil i det hele tatt foreslår den, er for meg et mysterium. Dessuten er den totalt underlegen på HW.

 

Helt underlegen er den da ikke:

 

N900 har 32gb innebygd lagringsplass - Xperia x10 har 1gb

N900 har 256mb RAM - Xperia x10 har 256mb RAM

N900 har ARM Cortex A8 CPU på 600mhz(samme som iphone og palm Pre) - Xperia x10 har Qualcomm QSD8250 Snapdragon 1 GHz.

 

Cortex A8 er en veldig god CPU, og de sier man ikke skal se blindt på antall mhz/ghz men går ut i fra at snapdragon presterer endel bedre.. Også har Xperia x10 ett bedre kamera..

Lenke til kommentar

wow hadde aldri trodd jeg skulle få se noe så innovativt og brukeroptimalisert fra SE (jeg bruker SE selv pga kamera, så er ikke noen anti-SE'er). Sony er jo kjent for løsninger som kun løser problemer/tjener penger for dem selv, med mye lukkede systemer og formater. Men her er det jo både 3,5mm minijack, Android, stor skjerm og stort batteri. KUDOS til Sony Ericsson!!

 

Dersom mobilen har ekte blits i tilleg, høres den på papiret ut som et bedre valg enn Samsung Omnia HD. Dersom det blir enkelt å bruke video/musikk på denne og kan ta video i minimum DV-oppløsning blir det nok kjøp :)

Lenke til kommentar
Dersom mobilen har ekte blits i tilleg, høres den på papiret ut som et bedre valg enn Samsung Omnia HD. Dersom det blir enkelt å bruke video/musikk på denne og kan ta video i minimum DV-oppløsning blir det nok kjøp :)

 

Men her er du inne på det som er det største problemet til denne telefonen....den kommer for sent!

 

Dessuten skal har X10 capacitiv skjerm, så den skal støtte multitouch, om Sony Ericsson har implentert det i UI dog ett annet spørsmål.

Den virker spennende, men er for mye animasjons tull og unødvendige momenter ved UI at det virker litt teit (for å bruke ett ord jeg ikke har brukt på noen år).

Lenke til kommentar
Dersom mobilen har ekte blits i tilleg, høres den på papiret ut som et bedre valg enn Samsung Omnia HD. Dersom det blir enkelt å bruke video/musikk på denne og kan ta video i minimum DV-oppløsning blir det nok kjøp :)

 

Men her er du inne på det som er det største problemet til denne telefonen....den kommer for sent!

 

Dessuten skal har X10 capacitiv skjerm, så den skal støtte multitouch, om Sony Ericsson har implentert det i UI dog ett annet spørsmål.

Den virker spennende, men er for mye animasjons tull og unødvendige momenter ved UI at det virker litt teit (for å bruke ett ord jeg ikke har brukt på noen år).

 

Men du er vel klar over at du kan legge inn akkurat det som måtte passe deg av UI på denne telefonen? Eller skal vi nå slakte SE for at de har et nyskapende UI som de aller fleste vil like? Eller skal vi vente til vi har prøvd det og se om det fungerer?

Lenke til kommentar
Spennende! Vurderer helt klart en sånn på nyåret, forutsatt at jeg får den for under 5000. Vet ikke helt hva jeg synes om GUIet, Sense virker noe mer anvendelig, men får nå se.

 

Og Ambobil slår til igjen. Gjett hva jeg har i tankene denne gangen?

 

Nei, nå er vi veldig spente, altså..... :whistle:

 

De foreslår alternativer på en presentasjon av en kommende telefon. Det har jeg ikke sett før. Og det før de i det hele tatt vel hvordan den endelige telefonen blir. Godt gjort, spør du meg ;)

Tekst som tilsvar i denne posten ville vært overflødig.

Endret av EinarEriksen
Lenke til kommentar
Men du er vel klar over at du kan legge inn akkurat det som måtte passe deg av UI på denne telefonen? Eller skal vi nå slakte SE for at de har et nyskapende UI som de aller fleste vil like? Eller skal vi vente til vi har prøvd det og se om det fungerer?

 

Vi kan begynne med å slakte det vi kan se. Siden når var swish, swosh før funksjonalitet noe "de aller fleste" vil like? UIen er ikke laget for at ting skal være raskt og enkelt og gi god oversikt som stock Android og iPhone er.

Vi skal kanskje være forsiktig med å dømme telefonen nord og ned, det kan jo være SE har tenkt å redesigne hele UIet (UX... sukk) før release.

 

Å benytte stock UI på telefonen blir nesten garantert suboptimalt. Man går glipp av funksjoner og får en UI som ikke er optimalisert for telefonen. Uansett er det slik mobilen markedsføres som vil selge den. Skal innrømme at det er mange som synes dette ser fint ut, men det blir ikke en god telefon utav det.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...