Gå til innhold

Acer Liquid A1 - råeste smarttelefon til nå? (med Android)


Anbefalte innlegg

Aner ikke, var bare noe jeg la merke til da jeg gikk tilbake fra ett rom jeg prøvde.

Når jeg gikk opp før dette og alle andre ganger så har rooten forsvunnet.

 

 

Har nå rooted min telefon og fjernet alt unødvendighet fra telefonen! Er meget fornøyd nå! Lurte bare på b1ny, du sa på "liquid.modaco.com" at når du flashet fra et høyre ROM og ned så fjernet ikke dette root fra telefonen. Hva kan det komme av?
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

@Bakura

Hvis du flasher 2.000.16 med acer tool forsvinner ihvertfall rooten. Men det er jo en uoffesiell rom, så hjelper kanskje ikke så mye på garantien.

 

@B1ny

Fysisk større volum? Skal du bruke telefonen uten deksel og med batteri stikkende ut bak da?

 

Flashet Angio Coustum Rom med disc0's multitouch-pinch-zoom for Dolphin browser og 1GHz overclock igår. Funker veldig bra, men tror jeg skal fjerne overklokking foreløpig for det fører til et par random restarts og mindre batteritid.

Lenke til kommentar

Til info for folk som vurderer å kjøpe en liquid:

Den vil bli oppdatert til eclair 2.1 og i april vil den selges med oppdateringen innstallert og hete liquid e.

Viser en acer representant fortelle om oppgraderingen.

 

Utvikler på modaco som har fått prøve en lekket uferdig versjon av oppdateringen har lagt ut sine erfaringer her

 

Jeg har selv lagt inn en bestilling på en liquid idag :)

Lenke til kommentar
skulle egentlig går for Nexus One men tenkte litt økonomisk å gjekk for Acer'en..

Samme som jeg tenkte. Lurte også på om jeg skulle vente på Htc Desire, men samme problemet der i tillegg til at det er noen måneder til den blir tilgjengelig.

Samt at jeg ikke er så opphengt i å ha det nyeste eller stor tilgang til custom Roms, themes etc.

Lenke til kommentar

Angio har sluppet Eclair 2.1 leak! :D

 

Men den er vist ikke helt stabil så jeg holder meg til ACR 1.5.1 foreløpig. :)

 

Edit: Offesiell 2.1-oppdatering fra Acer kommer i mars eller april (Liquid vil selges med 2.1 under navnet Liquid E fra april). Men er vel en sannsynlighet for at det kommer flere uoffisielle oppdateringer før den tid. :)

Endret av Überadri
Lenke til kommentar

Har hatt Liquid i eit par måneder no, og har ikkje oppgradert, rootet eller noko slikt på den.

Likevel har eg nokon problem som start alltid har vore der, dei som er mest irriterende er:

 

- Telefonen låser seg og gir melding om tomt batteri (selv om det er fulladet), skjerm og alle knapper er ute av funksjon. Eneste løsning er å ta av batteriet og starte den på nytt.

 

- Etter at tastaturet har vore brukt henger skjermplassen til tastaturet igjen med svart bakgrunnsfarge (skjerm blir halvert på ein måte). Løsning er å halde inne menyknapp for å slå på tastatur og gjøre det igjen for å slå det av.

 

- Somme tider slutter rotasjon av skjermen å fungere. Eneste løsning eg har funnet er å restarte telefonen.

 

Er det andre som har opplevd desse problema? Eventuelt funnet løsninger på det...

Lenke til kommentar

Har heller ikke hatt noen av de problemene bortsett fra tastaturproblemet med Scandinavian keyboard iblant. Men aldri med 2.000.16_EMEA_GEN1 (ACR). Vil anbefale å oppgradere til den. Vil tro det kan løse problemer og er generelt raskere. Er ikke veldig vanskelig hvis man gidder å lese litt, er fine guider og diverse på MoDaCo og XDA.

Lenke til kommentar

Har prøvd å oppdatere telefonen til på to forskjellige måter no, men får berre feilmeldinger. Er det nokon som kan legge inn link til ein guide som fungerer.

 

Har hovedsakleg testa mest med det som kan lastes ned på acer sine sider:

http://www.acer.no/acer/service.do?LanguageISOCtxParam=no&miu10einu24.current.attN2B2F2EEF=397&sp=page15e&ctx2.c2att1=12&miu10ekcond13.attN2B2F2EEF=397&CountryISOCtxParam=NO&ctx1.att21k=1&CRC=3005844799

Lenke til kommentar

Bruker den offisielle exe-filen ja. Alt går ok, og programmet starter oppdatering av telefon (grønn linje begynner å gå), men omtrent halveis i oppdateringen stopper programmet og dukker opp med eit infovindu som beskriver at eg må ta av batteriet, sette det på plass, holde inn kamera og volumknapp mens eg slår den på.

Deretter må eg starte oppdatering på nytt. Dette gjentar seg gang etter gang. Når eg har gitt opp tilslutt viser det seg at telefonen kan startes med gammel software.

 

Er det noko grunnleggende eg har glømt? Eg har prøvd å fylgje den pdf-guiden som følgte med nedlastingen ifra ACER 100%.

Lenke til kommentar

Etter flere forsøk fekk eg det til tilslutt. Virkar som problemet var ein slags timeout-funksjon på USB-tilkoplinga, den gjekk etter ei viss tid (før oppdateringa var ferdig) over til vanlig flashdrive-tilkopling (virkar som om oppdateringsprogrammet skal ha den i ein spesiell overføringsprotokoll medan den oppdaterer, men denne ser ut til å ha ein timeout som var for rask for mitt oppsett).

Har no blitt kvitt alle tidligere problem ser det ut til! Men har fått eit nytt mindre problem som er at symbolet for ny sms/mail på toppen av telefonen ikkje alltid går av etter at eg har lest ein ny melding. Har dere andre samme problem? Eg bruker Handcent som SMS-program, det kan vere ein årsak (men hadde ikkje dette problemet tidligare med Handcent).

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...

Nokon som veit kva tid det kjem offisiell oppdatering til Android 2.1 Eclair ifra Acer? Finnes det eventuelt nokon gode alternativ nå?

 

Har mye problem med frys av telefonen og melding om tomt batteri for tiden (ser ut til å vere på grunn av spenningsfall når telefonen bruker krevende program eller når nokon ringer inn til telefonen). Har 2.000.16_EMEA_GEN1 nå...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...