Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst]Snodig lyd, hører alt instrumentalt men svært lav vokal.


Anbefalte innlegg

Hei,

 

etter at min bærbaremaskin måtte takke farvel for denne gang så børstet jeg støvet av min gode gamle stasjonære pc. Formaterte den på nytt og kjørte clean xp-install.

 

La inn driverne fra drivercden og åpnet spotify for å ha noe godmusikk å høre på mens de resterende installasjonene pågikk.

 

Problemet mitt er at jeg knapt hører vokalen i det hele tatt med mindre jeg har på veldig høyt volum, låtene høres ut som dårlige, hjemmelagde karaokeversjoner av sangene rett og slett.

 

Prøvde å oppdatere lyddriveren, men akk til ingen nytte. Samme problemet oppstod.

 

Har prøvd flere ting enn spotify; eksempelvis youtube, dvd, og vanlige mp3filer, dog får samme resultat.

 

Har en tanke om at jeg kanskje har feil drivere? :\

 

Er det noen smartinger som kan ha en anelse hva som kan være feil? : )

 

 

PC-Speccs:

(Litt usikker på delene, den begynner å bli noen år, men ser ikke hvordan det skal ha noe å si. Poster hvertfall det som står i dxdiag, som jeg ser på som kanskje relevant og håper at det er til hjelp!)

 

OS: Win Xp pro 5.1, build 2600

System Manufacturer: MICRO-STAR INC.

System Model: MS-6728

BIOS: Vers. 1.00

Processor: Intel Pentium 4 3.4Ghz (2 CPUs)

Memory: 1024MB Ram

DirectX Version: 9.0c

GPU: Ati Radeon 9600 pro

Sound(Integrert i HK): Realtek AC97 Audio

 

- Drivers(Sound)

Name: ALCXWDM.SYS

Version: 5.10.0000.6230 (Eng)

Date 08.03.2007

WHQL Logo'd: Yes

Provider: Realtek Semiconductor Corp.

 

 

 

 

På forhånd takk!

Endret av hENR1K
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei,

 

etter at min bærbaremaskin måtte takke farvel for denne gang så børstet jeg støvet av min gode gamle stasjonære pc. Formaterte den på nytt og kjørte clean xp-install.

 

La inn driverne fra drivercden og åpnet spotify for å ha noe godmusikk å høre på mens de resterende installasjonene pågikk.

 

Problemet mitt er at jeg knapt hører vokalen i det hele tatt med mindre jeg har på veldig høyt volum, låtene høres ut som dårlige, hjemmelagde karaokeversjoner av sangene rett og slett.

 

Prøvde å oppdatere lyddriveren, men akk til ingen nytte. Samme problemet oppstod.

 

Har prøvd flere ting enn spotify; eksempelvis youtube, dvd, og vanlige mp3filer, dog får samme resultat.

 

Har en tanke om at jeg kanskje har feil drivere? :\

 

Er det noen smartinger som kan ha en anelse hva som kan være feil? : )

 

 

PC-Speccs:

(Litt usikker på delene, den begynner å bli noen år, men ser ikke hvordan det skal ha noe å si. Poster hvertfall det som står i dxdiag, som jeg ser på som kanskje relevant og håper at det er til hjelp!)

 

OS: Win Xp pro 5.1, build 2600

System Manufacturer: MICRO-STAR INC.

System Model: MS-6728

BIOS: Vers. 1.00

Processor: Intel Pentium 4 3.4Ghz (2 CPUs)

Memory: 1024MB Ram

DirectX Version: 9.0c

GPU: Ati Radeon 9600 pro

Sound(Integrert i HK): Realtek AC97 Audio

 

- Drivers(Sound)

Name: ALCXWDM.SYS

Version: 5.10.0000.6230 (Eng)

Date 08.03.2007

WHQL Logo'd: Yes

Provider: Realtek Semiconductor Corp.

 

 

 

 

På forhånd takk!

 

Høres ut som en fasevendingsfeil. Normalt skjer dette i kabelen, har du forsøkt å kople til hodetelefoner for å se om problemet fortsatt er der? Prøv eventuelt en annen kabel.

 

mvh

Richard

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...