Gå til innhold

Modern Warfare 2: Fail or success?


Anbefalte innlegg

Det vært uttallige diskusjoner rundt MW2 etter det kom ut.

IWNet, konsollifisering osv....

 

Først og fremst så vil jeg si at selve gameplayen er helt fantastisk (både multiplayer, spec ops, og singleplayer.) Men når det gjelder maps i forhold til game mods så syntes jeg de har failet litt.

Banene til de forskjellige modsene passer ikke. Det skulle vært egne maps som kom da du valgte Search and Destroy, egne maps til Sabotage, osv.

De må også få seg et bedre matchmaking system, jeg har opplevd å møte lvl 10 folk uten prestige, når vi spiller med folk opp i lvl 50 +++

 

Jeg føler også at mange av forbrukerne av spillet ødelegger det med de uttallige crackene som har blitt utviklet i det siste. Aimbots, juksekoder, modifisering av spillet osv...

Jeg har altså litt blandet følelser for hva jeg syntes om dette spillet....

 

Hva syntes DU om det nye Modern Warfare 2? (som har solgt for fantastiske 3 milliarder norske kroner)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det vært uttallige diskusjoner rundt MW2 etter det kom ut.

IWNet, konsollifisering osv....

 

Først og fremst så vil jeg si at selve gameplayen er helt fantastisk (både multiplayer, spec ops, og singleplayer.) Men når det gjelder maps i forhold til game mods så syntes jeg de har failet litt.

Banene til de forskjellige modsene passer ikke. Det skulle vært egne maps som kom da du valgte Search and Destroy, egne maps til Sabotage, osv.

De må også få seg et bedre matchmaking system, jeg har opplevd å møte lvl 10 folk uten prestige, når vi spiller med folk opp i lvl 50 +++

 

Jeg føler også at mange av forbrukerne av spillet ødelegger det med de uttallige crackene som har blitt utviklet i det siste. Aimbots, juksekoder, modifisering av spillet osv...

Jeg har altså litt blandet følelser for hva jeg syntes om dette spillet....

 

Hva syntes DU om det nye Modern Warfare 2? (som har solgt for fantastiske 3 milliarder norske kroner)

Om du har det på konsol så må jeg si MW2 er en enorm suksess. PC derimot, det har kommet så mye mods, hacks og andre ting at totalopplevelsen blir dårlig. De som f.eks har unlocka consolen sin kan om de er host bli udødelige. Dette er jo helt idiotisk. At du som host av en offisiel server kan gjøre deg selv udødelig, styre gravity osv. Jeg har vært på server der dette skjedde. Han brukte gravity og jump, noe som gjorde at hverr gang vi hoppa, hoppa vi himmehøyt, så datt vi ned og daua. Sikkert morsomt for han, men utrolig kjett for oss andre, atpåtil at han var udødelig.

 

Jeg er også enig i den match fordelings greia. Vi kom inn i et game der det var mest folk rundt lvl 10. De hadde da rundt 1000xp, mens jeg som kom inn hadde ingenting. Det kom også inn en annen lvl 50 som hadde 0 xp i det gamet, dette gjorde at jeg og han ble plassert på samme lag. 2 lvl 50's på det ene laget, mens andre bare er lvl 10. De andre ble rimelig eid. Så synes det burde gå mere på lvl.

Endret av SniKaZ
Lenke til kommentar

Hei.

Jeg syns spillet er det beste visuelle jeg noen gang har spilt. Grafikken setter en helt ny standard for pc spill. Spillmessig syns jeg det er drit bra. Men som mange andre syns jeg det er noe kort( spill man liker blir aldri langt nok tror jeg).Ble overrasket over den brå slutten da. Der hvor soldaten SOAP(du)blir skadet, og kaster en kniv og dreper sakarov ( tror jeg han het)og hvor du blir slept mot et helikopter av medsoldater ,der slutter spillet for meg, og rulleteksten kommer frem??? Men når jeg starter spillet på nytt fra skrivebordet, og kommer dit hvor man velger Special OPS, Campaigne, Multiplayer, står det 50% complete på campaigne??? Er det ikke ferdig eller?? Skjønner ikke helt det der.... Har spilt Special OPS på veteran og det er en utfordring uten like, men ikke umulig, selv om det føles slik etter å ha feilet 8-14 ganger ( da særlig i møte med Jugernauts på flykirkegården):-) Man må bare ender taktikk. Syns Special OPS er et herlig tillegg til campaigne og multiplayer.Alt i alt en meget god etterfølger av det første modern warfare, og håper det kommer mer.

 

mvh

mpeg

Lenke til kommentar

Skulle egentlig boikotte dette spillet, men endte opp med å kjøpe det.

Jeg vil si at pc versionen havner litt mellom midt imellom fail og success..

 

Single player, special ops og multiplayer er morrro alle 3.

En stor feil de har gjort uansett version er Fov(field of view) låst til 65. Dette føles helt for meg og jeg blir sjøsyk av å spille til tider. En del andre reagerer også på dette.

 

Sitter med blandede følelser rundt multiplayer. Er level 59 nå, så har brukt en del tid siden lansering på dette spillet.

 

Alle dere ser som har Level 70 prestige 10(hodeskalle ikon) har brukt level hack ved å editere playerstats fila. Dette kan Valve / Vac banne, men de har ikke gjort det så langt.

 

Alt for mange spillere som benytter arificialaiming aimbot/wallhack. Dette ødelegger opplevelsen for mange og disse blir ikke bannet.

 

Spillet kostet sitt og det blir da idiotisk at folk som laster det ned kan spille online.

 

Matchmakingen er helt ok for en quick match, men savner dedicated servers.

Hvem her er ikke lei "intermission" og "host relocation" ?

 

Vi pc spillere må nok bare innse at dette er et consol spill og så gjøre det beste ut av det.

Uansett morro å spille online.

Lenke til kommentar

Etter å ha spilt litt, er jeg blitt ganske lei av å havne på tilfeldige baner. Jeg har en forkjærlighet for de små bybanene og den i Rio. Det tok meg level 20 før jeg i det hele tatt fikk spilt på flyplass brettet. Savner å kunne sette opp en liten preferanse liste over hvilke baner jeg helst vil spille på. Helst dedikerte servere.

 

Det at andre kan jukse er banalt og irriterende. Jeg forstår ikke hodet til vedkommende som jukser på online spill?!! Nytter ikke med wallhack i det virkelige liv.. Nei, jeg har det moro så lenge det varer og ser hva som skjer.

Lenke til kommentar

Jeg synes gameplayet i multiplayerdelen er strålende. Grafikken er deilig. Det er mye mer actionfylt enn CoD4 med tanke på chopper gunners, AC130, sentry guns osv.

 

Noen vil vel beskrive det som kaotisk, men jeg liker at det er eksplosjoner i øst og vest (chopper gunner er vel kanskje litt i overkant drøyt).

 

Når det gjelder matchmakingsystemet må jeg si at konseptet er bra, men utførelsen er helt på jordet. Mange av mine venner spiller mw2, og når vi lager et party på 6-7 stk er det alltid problemer med å joine et game. Enten blir halve partyet kicka eller så er det noe feil med host migration.

 

Det er rett og slett idiotisk at et halvt party skal bli kicka fra et game bare fordi IWnet vil prøve å merge to lobbyer.

 

Angående juksing, jeg har aldri møtt noen som jeg har tenkt "JA! Han bruker wallhack/aimbot". De som cheater seg til 10x prestige derimot, de har jeg veldig lite respekt for. Halve morroa for meg er å levle opp, unlocke nye våpen og gjøre challenges. Når noen bare kan unlocke absolutt alt ved hjelp av noen få tastetrykk er dette grenseløst irriterende.

 

Special Ops er det jeg koser meg mest med i mw2. Ingenting er som å sitte sammen med en kompis på skype når det kommer et par Juggernauts rundt hjørnet, og alt du har av våpen er en Thumper og en kniv.

Endret av mr_blue_
Lenke til kommentar

De som har Level 70 prestige 10 "cheater" vel ikk i den forstand. Er IW som ikke har kontroll på spillere siden de lar enkelte hacke playerstats fila. Er litt morro at alle med level 70 prestige 10 suger noe så innmari.

 

Er derimot andre som levler ved å bruke aimbot som er teit, ihvertfall når VAC ikke reagerer.

 

En ting som er utrolig irriterende er alle de som løper rundt å knifer folk.

Kombinasjonen Sub machine gun, marathon, light weight og ninja pro fører til man ikke kan se dem på uav, de er super raske og lager ikke en lyd. Smått slitstom.

 

Så har man også level 67 shotgun med akimbo som er noe håpløst hvis man møter på noen som benytter dette.

 

Merker også at man sitter å venter mye på vent under match making. Waiting for game to start så plutselig ny intermission.

 

Er enig med en over her, burde vært mulig å velge brett. Jeg liker flyplass brettet best, men sjeldent man får spille dette.

 

Et annet problem er ghosting som det er umulig å gjøre noe med.

Prøv å spill mot en klan på 8 stk som sitter på voice chat, døfødt..

Lenke til kommentar
Men når jeg starter spillet på nytt fra skrivebordet, og kommer dit hvor man velger Special OPS, Campaigne, Multiplayer, står det 50% complete på campaigne??? Er det ikke ferdig eller?? Skjønner ikke helt det der....

For å få 100% må du spele Campaign på Hard og Veteran :)

 

OT: MW2 er definitivt det beste spelet eg har spelt. Grafikkmessig er det ingenting å seie på. Gameplayet er etter min meining fantastisk. Betre enn COD4. Det nye systemet med poengene man får underveis i spelet er bra tenkt av IW. 50 poeng for kill føles betre enn 10 poeng :)

Lenke til kommentar
Etter å ha spilt litt, er jeg blitt ganske lei av å havne på tilfeldige baner. Jeg har en forkjærlighet for de små bybanene og den i Rio. Det tok meg level 20 før jeg i det hele tatt fikk spilt på flyplass brettet. Savner å kunne sette opp en liten preferanse liste over hvilke baner jeg helst vil spille på. Helst dedikerte servere.

 

Det at andre kan jukse er banalt og irriterende. Jeg forstår ikke hodet til vedkommende som jukser på online spill?!! Nytter ikke med wallhack i det virkelige liv.. Nei, jeg har det moro så lenge det varer og ser hva som skjer.

 

Det nytter ikke å ha 1200 timer CoD-spilling bak seg i det virkelige liv heller.

 

Men er helt enig i at aimbot og wallhack og andre diverse cheats er helt forkastelige. Det er en del mistenkelige spillere rundt omkring, men det kan jo også framstå sånn pga en latterlig pingforskjell.

 

At det er tilfeldige baner er jo ikke til å komme unna, men med dedikerte servere hadde man hatt muligheten til å spille på servere hvor kun de og de banene var på. Er også enkelte baner som overhodet ikke passer til alle de forskjellige modusene du kan spille. Dette gjør det hele ganske irriterende, fordi du kanskje da forlater lobbyen og går til en annen, og det er aldri 100% garantert at du finner noe med en gang.

 

Det er også litt tåpelig at andre spillere som har langt flere perks og våpen og utstyr å velge mellom kan dra stor fordel av dette. Burde gått an å gi en jevnere fordeling på dette området. Du kan klare deg uansett nivå riktignok, men en (god) del ting gjør så du er ganske så buttf***ed dersom du møter noen med høyere level enn deg.

 

Har derfor litt sånn mixed feelings om multiplayeren.

Endret av Goldshoten
Lenke til kommentar

Jeg liker spillet, ingen tvil, men det er veldig kaotiskt til tider, og det hater jeg! Savner muligheteten til å stille på respawntid, "banne" våpen/perks fra serveren, velge maps, og ikke trenge en host som alltid må være i gamet. Intermission er også noe crap. Hvis spillet hadde hatt det hadde jeg ikke klagd et sekund, selv om jeg kanskje synes det er litt for likt CoD 4(men hva annet kunne jeg forvente?).

 

Man burde heller ikke ha muligheten til å plukke opp n00btube nades, og frag nades med scavenger, det blir jo instant spam!

Lenke til kommentar
noen som har peiling på om den gående underskrift kampanjen om å få dedicated vil ha noen effekt?

 

Så langt så har ikke denne hatt noen effekt, selv om IW har gått ut og sagt de er klar over denne.

Pc spillere er bare en liten % av det totale markedet. Consol er hvor de virkelig tjener penger.

Grunnen til at de har gjort som de har gjort med IW.net er fordi det er enklere å ha en lik løsning på tvers av platformer + mer kostnadseffektivt.

 

Det blir spennende å se hva som skjer når det begyner å komme med DLC.

Må man kjøpe oppdateringene for å få spillt online eller blir det frivillige oppdateringer?

 

De tjente jo en og annen milliard de første 5 dagene, så DLC er definitivt et området hvor de kan tjene mye penger.

 

Penger og DLC er den store grunnen til at Dedicated servers ble droppet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...