Hero Skrevet 26. mai 2003 Skrevet 26. mai 2003 Jeg lurer på deres mening om dette ordet. Hvor mye må man spille og hvor god må man være for å kalle seg en gamer? jeg har nemmelig merket at folk har begyntå bruke dette ordet veldig mye i det siste. "Gamer for Life!" osv. Hva syntes dere? Jeg syntes før man kan kalle seg en gamer så må man spille aktivt flere en et spill og hele tiden være klar til å prøve nye sjangere osv. Spille aktivt. Hva er deres mening?
Erling E. Skrevet 26. mai 2003 Skrevet 26. mai 2003 Det er et løst utrykk. Du er en gamer hvis du liker, og spiller spill. Du trenger ikke oppnå et spesielt nivå enten i antall spilletimer, antall kamper du har gått seirende ut av i Counter-Strike, eller hva som helst. Liker du spill? Spiller du? Da er du en gamer så lenge du vil være det.
gaffa Skrevet 26. mai 2003 Skrevet 26. mai 2003 Jeg mener det at uttrykket "gamer" passer de personene som spiller spill seriøst, ikke bare for morskapensskyld... så tar det spillet du spiller seriøst, så kan du kalle deg selv gamer etter min mening
JoeDohn Skrevet 26. mai 2003 Skrevet 26. mai 2003 Jeg mener det at uttrykket "gamer" passer de personene som spiller spill seriøst, ikke bare for morskapensskyld... så tar det spillet du spiller seriøst, så kan du kalle deg selv gamer etter min mening og jeg mener det stikk motsatte... så lenge en synes spill er gøy, og dette tar opp mye av fritiden din så må en jo kunne få bruke betegnelsen "gamer" om seg selv... det er jo ved å ha det gøy en lærer noe om det en driver med, og jeg lærer både det ene og det andre av spill jeg spiller, samtidig som jeg har det gøy... (spill er jo tross alt underholdning på lik linje med skjønnlitteratur og filmer) se signaturen min...
Gjest Slettet+1374861 Skrevet 26. mai 2003 Skrevet 26. mai 2003 jeg syns ikke det å nødvendigvis spille FLERE spill er en del av det å være en gamer. ordet "pro gamer" inneholder jo da som sagt "gamer", og de fleste profesionelle "gamere" spesialiserer seg jo og spiller kun det spillet de er pro i.
Bluebeans Skrevet 26. mai 2003 Skrevet 26. mai 2003 jeg mener man må ha en del erfaring for å kalle seg gamer.
Uxzuigal Skrevet 26. mai 2003 Skrevet 26. mai 2003 Gamer: spilt litt HC Gamer: spilt i 7-8år etter min mening
nord Skrevet 26. mai 2003 Skrevet 26. mai 2003 Jeg mener det at uttrykket "gamer" passer de personene som spiller spill seriøst, ikke bare for morskapensskyld... så tar det spillet du spiller seriøst, så kan du kalle deg selv gamer etter min mening seriøst? mener du som han som tok selvmord etter hans allierte (og kamerat online) tok pengene hans og forlot ham...?( i spillet) :-? men denne personen hadde jo ikke venner og var veldig deprimert etter dette... kan du definere seriøst for meg? :wink:
nord Skrevet 26. mai 2003 Skrevet 26. mai 2003 for meg er spill tidsfordriv og noe morsomt ( kasnskje skummelt ) hmm..akkurat som en god film
MrLee Skrevet 26. mai 2003 Skrevet 26. mai 2003 Jeg mener det at uttrykket "gamer" passer de personene som spiller spill seriøst, ikke bare for morskapensskyld... så tar det spillet du spiller seriøst, så kan du kalle deg selv gamer etter min mening seriøst? mener du som han som tok selvmord etter hans allierte (og kamerat online) tok pengene hans og forlot ham...?( i spillet) :-? men denne personen hadde jo ikke venner og var veldig deprimert etter dette... kan du definere seriøst for meg? :wink: å si at du gamer seriøst er vel en selvmotsigelse uten like?
gaffa Skrevet 26. mai 2003 Skrevet 26. mai 2003 hehe, en dårlig setning av meg det der tja, du vet vel hva begrepet seriøst går ut på? for å kunne kalle seg selv en gamer må man bruke mye av fritiden sin på å spille. veldig difust begrep egentlig.
slash Skrevet 26. mai 2003 Skrevet 26. mai 2003 gamer One who plays a game, especially a role-playing or computer game. Klart nok for dere? skal det i hele tatt kunne diskuteres så må man i alle fall dele opp i forskjellige gamer-grader. eks: hardcore gamer, leisure gamer, wannabe hc gamer, powergamer, one track gamer/spezialised gamer, professional gamer, lamergamer osv osv.... Kilde: The American Heritage® Dictionary of the English Language, Fourth Edition Copyright © 2000 by Houghton Mifflin Company. Published by Houghton Mifflin Company. All rights reserved.
tjalla Skrevet 27. mai 2003 Skrevet 27. mai 2003 gamer One who plays a game, especially a role-playing or computer game. Klart nok for dere? skal det i hele tatt kunne diskuteres så må man i alle fall dele opp i forskjellige gamer-grader. eks: hardcore gamer, leisure gamer, wannabe hc gamer, powergamer, one track gamer/spezialised gamer, professional gamer, lamergamer osv osv.... Kilde: The American Heritage® Dictionary of the English Language, Fourth Edition Copyright © 2000 by Houghton Mifflin Company. Published by Houghton Mifflin Company. All rights reserved. Du skulle ikke tilfeldigvis ha betydningen av hvert av de "utrykkene"? Powergamer f.eks?
Amnio Skrevet 27. mai 2003 Skrevet 27. mai 2003 Powergamer: Når du ramser opp 15 ulike spill og de rundt deg står der som levende spørsmålstegn?
slash Skrevet 27. mai 2003 Skrevet 27. mai 2003 greit: *hardcore gamer: en som lever og ånder for spilling. solid gamingerfaring. gjerne også involvert i utvikling. (modding) nikker anerkjennende når noen sier: "i want to be a mighty pirate" og ler høyt når noen siterer sam: "we`ll be back before you can read the koran"... Kan også gi deg strategier på hvordan du kan slå atma weapon i final fantasy 3. *leisure gamer: en som spiller når en har tid å slå ihel, eller har lite å gjøre. tar ikke konseptet "tape i cs" så veldig tungt. Gamere med jobb og familie har en tendens til å falle under denne kategorien. *wannabe hardcore gamer: en som skryter vilt av sine spillkunnskaper og skillz, og prøver å imponere andre/søke innpass på denne måten. har som oftest nokså bred kunnskap, men alt for grunn. kan lite om mye. *powergamer: en som velger (spesielt i rollespill) den måten å fullføre spillet på som byr på minst utfordring. som f. eks å skaffe seg et sword of buttraping +12 i starten av spillet. en flittig bruker av juksekoder og walktroughs. *one track/spesialized gamer: en som kun spiller ET spill. (i.e. Cs eller quake) Er til gjengjeld som oftest sinnsyk god i dette spillet. har en tendens til å knuge på gamle titler som "ingen" spiller lenger. *professional gamer: en som spiller profesjonelt. er som oftest sponset av og har skrevet kontrakt med hardwareleverandører, profilerte gaminsider o.l. Er å finne på alle store gatherings der det er compoer. *lamergamer: en som ikke tar gaming seriøst i hele tatt. Laster ned warez i fleng, kommer med usaklige uttalelser i forum og chatrooms, joiner servere kun for å skyte teammates, spamme med 1337-setninger eller sabotere på andre måter. Har ingen respekt for andre gamere, spillutviklere eller mødrene sine. ser man sånne, oppfordres man til å sparke hardt til vedkommende slutter å blø. Er i 94% av tilfellene STOORE i kjeften men ca 1,50 høye. Observeres skjelden i flokk da de skjelden har venner. Dette er min tolkning av de forskjellige uttrykkene. tror de stemmer nokså overens med andres oppfatning. feel free to disagree...
IntelAmdAti Skrevet 27. mai 2003 Skrevet 27. mai 2003 Gamer: spilt littHC Gamer: spilt i 7-8år etter min mening jeg har spilt i 11-12år, men noen "hardcore" gamer er jeg ikke... erfaren spiller passer meg fint men "hardcore" er langt ute på jordet.
slash Skrevet 27. mai 2003 Skrevet 27. mai 2003 det finnes jo alltid hybrids & bastards da vettu som hardcore leisure gamer... eller spesialized lamergamer. eller tilbakelent sofagamer. egentlig så er det bare å komme med et uttrykk og lage din egen definisjon, tror neppe at det finnes noen "fasit" på hvem som er hva.
tjalla Skrevet 27. mai 2003 Skrevet 27. mai 2003 Blir vel kanskje leisure. Dog.. blir forbanna når det går helt skeis i cs..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå