Gå til innhold

Sony og Ericsson?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sony og Ericsson lager mobilene sammen.

 

Ericsson er nesten konkurs, så Sony må hele tiden sprøyte ekstra penger inn i samarbeidet. Sony burde kvittet seg med Ericsson, da hadde nok ting gått bedre. Salgstallene går nå nedover og nedover, SonyE har under 5% av markedet (til og med LG selger bedre).

 

Jeg anbefaler noe annet enn SonyE 8)

Spesielt T610 er det mange brukere som klager på :-?

Lenke til kommentar

Istedet for å spre løgn og usannheter på forumet går jeg heller inn på SonyEriccsons hjemmeside for å finne ut hva selskapet driver med. Sakset dette fra siden:

 

Sony Ericsson Mobile Communications

 

Sony Ericsson Mobile Communications offers mobile multimedia consumer products for people who appreciate the possibilities of powerful technology. By creating an enticing brand and taking the lead in bringing new ways of using multimedia communications while mobile, Sony Ericsson can create compelling business opportunities for its operator customers.

Sony Ericsson Mobile Communications was established in 2001 by telecommunications leader Ericsson and consumer electronics powerhouse Sony Corporation. The company is equally owned by Ericsson and Sony, whose combined mobile phone businesses on a pro-forma basis achieved annual unit sales of approximately 50 million units and sales of USD 7.2 billion in 2000.

 

Sony Ericsson is responsible for product research, design and development, as well as marketing sales, distribution and customer services. The company's global corporate management is based in London and apart from that has approximately 3,500 employees in Germany, Japan, Sweden and the US. President is Katsumi Ihara, and Executive Vice President is Jan Wäreby.

 

Sony Ericsson announced its first joint products in March 2002. However, both companies' product lines remained through 2001 and will continue to be sold in 2002. Through the combined strengths of Sony and Ericsson and by being responsive to the market, consumer behaviour and competitors, our goal is to become the number one player in mobile multimedia products.

Lenke til kommentar

Synes bare overdrivelsenen dine igjen når nye høyder.

 

Tror det hersker liten tvil om at problemet med "skurring" i høytaleren er problemet de fleste har klaget på. Problemet er fikset på telefonene som kommer til Norge nå.

 

Et annet problem folk har påpekt er lite minne.

 

Har lest alle reviews jeg har kommet over. Både fra nettsteder og poster i forum. Treg SMS har ikke vært noe tema på disse. Testet den selv i Sverige sist uke. Nå er ikke jeg like rask som de ivrigste fjortissenen, men tror jeg holder et normalt tempo. Uansett, T610 var raskere enn T68 og var rask nok for min type'ing.

 

Dårlig signalmottak har jeg ikke hørt noe om. Men ser ikke helt for meg at det er noe dårligere enn på sine forgjengere og det har da ikke vært noe problem på flere år.

 

Hva Vodaphone o.l. måtte gjøre med mobilenen sine bryr meg lite.

 

Se hva du har fått meg til å gjøre molna.. Hel post med bare negative ting om mobilen jeg annser som den beste på markedet for tiden :)

 

GlaZo: Sa ingenting om hva du ønsket, men følgenen mobiler går vel for å være gode mobiler:

T610

T310

Nokia 6610

S55

Lenke til kommentar

Så skal det tilføyes at molna er Siemens patriot til tusen!

 

Ericsson er ikke nesten konkurs, selv om det har gått med stort underskudd. Den T610'en jeg har test hadde ikke treg SMS, faktisk raskere enn T68i. Det er mulig at tidlige versjoner var trege.

 

molna: Vil ikke akkuratt skryte av hastigheten på S55 med den nyeste programvaren

Lenke til kommentar

[GDI]Raptor: nå har ikke jeg nevnt S55 i det hele tatt her, men siden du spør: S55 er mye raskere både i menyer og på SMS enn T610.

 

Og du kan slutte med det barnslige flåset om at jeg er Siemens patriot osv. Ser jo hvem som starter krangler her, det er dere med SonyE-skylapper som lever i en verden der SonyE er det eneste som gjelder.

 

Yeah right... :-?

Lenke til kommentar

Vel, dette forumet er overrepresentert av SonyE-fanatikere som ikke takler noe negativt om SonyE what so ever. Denne topicen er nok et eksempel på det. Synes noen av dere burde bli litt mer seriøse. Men en gang noen nevner en eneste negativ ting med SonyE, er noen av dere der og kaller personen løgner osv.

 

Kvalen: når du skriver slikt kan du i allefall være sikker på at ingen tar deg seriøst lengre :-?

Lenke til kommentar
Kvalen: når du skriver slikt kan du i allefall være sikker på at ingen tar deg seriøst lengre :-?

Jeg vil i alle fall påstå at Kvalen er en mye mer seriøs bruker en molna. Fyren har en total mangel på objektivitet noe som er ille nok i dette forumet. Enda værre blir det når han utgir seg for å være en person som tester kommende mobiltelefoner bak nettsiden club-siemens. Hvordan kan jeg stole på at det som står på den siden er objektivt når jeg ser hvordan molna poster her?

Lenke til kommentar
Enda værre blir det når han utgir seg for å være en person som tester kommende mobiltelefoner bak nettsiden club-siemens. Hvordan kan jeg stole på at det som står på den siden er objektivt når jeg ser hvordan molna poster her?

 

Nå overgår du deg selv i uvitenhet scirocco ;)

Vis meg en test på Club-Siemens gjort av meg du. Club-Siemens er uansett bare en privat side og jeg har ikke gjort noe med den siden selv engang det siste halvåret. Hadde det vært jobben min, hadde det vært greit av deg å påstå det du gjør.

 

Jeg er nok mer objektiv enn de fleste, nettopp fordi jeg jobber i et mobilfirma og daglig bruker de nyeste mobilene fra Nokia, Siemens, Motorola, Siemens, Sharp, SonyE og LG.

Lenke til kommentar
Jeg er nok mer objektiv enn de fleste, nettopp fordi jeg jobber i et mobilfirma og daglig bruker de nyeste mobilene fra Nokia, Siemens, Motorola, Siemens, Sharp og LG.

Vel, når halve forumet mener du ikke er særlig objektiv har du et troverdighetsproblem, uansett om du selv mener det eller ikke.

Lenke til kommentar

Hør her: Dette går over alle støvleskaft, er usaklig og useriøst! Fra alle parter. Greit nok at de som har peiling på mobil har en tendens til å helle mot SonyEricsson, men du kan faktisk ikke kalle halve forumet for SE-fans.

 

Halve forumet er her for å spørre om hjelp, som vi som har peiling forhåpentligvis sprer med glede. Du snakker om SE-patriotisme? De fleste her som liker SE kan ihvertfall anbefale noe annet enn favorittmerket sitt. Og det er ganske dumt at du som er en av de mest seriøse på dette forumet her bare sier. "Du begynte". Det var og er ingen som begynte her, men noe som bygger seg opp når man hele tiden får negative kommentarer om en telefon som etter de flestes mening er en av de beste på markedet.

 

Jeg, scirroco eller noen andre her går feks. ikke rundt og peker på problemene, eller til og med problemer som ikke finnes på S55. Så når du sier at "SE-fansen" hakker på deg, så er nok det ganske selvforskylt.

 

 

 

Dette er ikke kritikk, men en represalie. Håper at vi alle klarer å holde en fin tone her og hjelpe de som spør etter det.

Lenke til kommentar

levlex: jeg ventet faktisk på deg...

 

Du skriver så mye her at du burde ha fått med deg at jeg slettes ikke bare anbefaler Siemens. Du vet også veldig godt at jeg kritiserer S55 av og til. Vennligst skriv seriøst når du "spytter tilbake" ellers driter du deg bare ut.

 

Du levlex, burde da se at kranglene alltid starter når noen skriver noe negativt om SonyE. Er det fordi man liker Siemens? Nei, det er fordi man er objektiv nok til å se at det er problemer med SonyE-mobiler. For å ta et eksempel: jeg prøvde T610 lenge før noen her på forumet. Når jeg skriver om hvordan jeg opplever den mobilen, både positivt og negativt blir jeg kalt en løgner. Sier ikke at alle SonyE-folka er slik, men noen takler alldri å høre noe negativt. Jeg jobber i et firma med ca 25 ansatte der halvparten kjenner mobilene godt og jeg vet da utmerket godt hvilke mobiler de liker eller ikke, hvilke problemer de klager over osv. Når noen sier jeg lyger når jeg deler mine (og de andre i firmaet) sine meninger synes jeg det blir for latterlig, nesten frustrerende. For de som ikke takler å høre noe negativt om "merket i sitt hjerte" anbefaler jeg at de lar vær å skrive i stedet for å blande seg inn i diskusjonen, spesielt når de ikke engang har prøvd mobilen det diskuteres.

 

Vet det er mange under 18 år her, men man kan da vel i det minste tenke før man skriver.

 

levlex: du er usaklig og useriøs selv når du skriver "de som har peiling på mobil har en tendens til å helle mot SonyEricsson". Dette blir for tåpelig. Jeg vil utelukke alle under 18 år når det er snakk om å ha peiling, og jeg vil utelukke folk som bare har eid 8-10 mobiler i sitt liv, og jeg vil utelukke folk som bare har brukt 2-3 merker siden års-skiftet. Før du eventuelt kommer med en tåpelig mot-kommentar mot dette, husk at det var du som dro inn 'de som har peiling på mobil'.

 

Påstår du at jeg ikke har peilig? Betyr det at jeg liker Siemens best at jeg ikke har peiling?

Forklar i såfall hvorfor jeg ble headhuntet fra Norge til et mobil-firma her i London da :wink:

 

Det er helligdag her i England idag, ellers hadde jeg neppe tatt meg tid til å svare på disse greiene.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...