Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

kjærlighetsbrev, funker det eller?


Anbefalte innlegg

ikke send roser eller noe sånt... Blomster visner.

 

Tilbring heller tid med henne. Minner varer for evig. Eller så lenge man husker dem ^^

 

Hvorfor er du så keen på å gjøre noe spesielt?

 

jeg er ikke keen på å gjøre noe spesielt? det er ikke det jeg snakker om eller mener, men det er vel normalt at folk gir ting i julen vel? Greit at jeg tilbringer tid med henne er kanskje en enda bedre presang, eller det er en bedre presang, men nå får ikke jeg akkurat tilbrakt julen med henne da, så...

 

Å selvom rosene visner, hva så? jenter pleier nå å like å få roser da? greit, jeg kommer til å kaste ut en del penger på rosene, men julen handler tross alt om å gi. Vi har det ganske koselig sammen og sånt, men jeg vil så gjerne komme meg enda nærmere innpå henne. Ikke det at det skal hjelpe, men det er litt greit å ha noe å gi når vi er såpass gode venner.

Endret av bergenboy9
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ikke normalt å gi ting ved juletider. Det er derimot normalt å gi noe til noen som betyr noe for en.

 

Tilbring tid sammen i romjula da. De viktigste dagene i juletiden er tross alt en familieting. Eller dere kan dra sammen og kjøpe inn julegaver sammen. Ta en pause i shoppinga og kos dere med en varm sjokolade på en koselig kafé.

 

Roser er søtt. Det er veeeldig søtt. Det er nettopp det. Det er så sukkersøtt at jeg ikke ville kjøpt roser til noen jeg ikke var i forhold med. Roser er så klisjé at det sender ut noen veeeeldig sterke signaler.

 

Jeg vet ikke om noen som ville kjøpt roser til ei jente de ikke var sammen med som en julehilsen. Utenom kanskje mitt gamle jeg, håpløst forelsket på ungdomsskolen.

 

Du kan ikke kjøpe hennes hjerte med roser. Du sier dere har det koselig og hyggelig sammen. Yes please, more of that. Flørte mer med henne når dere er sammen. Hvis du absolutt vil gi henne noe; avtal med henne at dere skal kjøpe gaver til hverandre. Ha et pristak og hold deg under dette pristaket.

 

Greia mellom deg og henne skal være en toveis-ting. Det er ikke bare deg som skal gi av deg selv.

Lenke til kommentar
Det er ikke normalt å gi ting ved juletider. Det er derimot normalt å gi noe til noen som betyr noe for en.

 

Tilbring tid sammen i romjula da. De viktigste dagene i juletiden er tross alt en familieting. Eller dere kan dra sammen og kjøpe inn julegaver sammen. Ta en pause i shoppinga og kos dere med en varm sjokolade på en koselig kafé.

 

Roser er søtt. Det er veeeldig søtt. Det er nettopp det. Det er så sukkersøtt at jeg ikke ville kjøpt roser til noen jeg ikke var i forhold med. Roser er så klisjé at det sender ut noen veeeeldig sterke signaler.

 

Jeg vet ikke om noen som ville kjøpt roser til ei jente de ikke var sammen med som en julehilsen. Utenom kanskje mitt gamle jeg, håpløst forelsket på ungdomsskolen.

 

Du kan ikke kjøpe hennes hjerte med roser. Du sier dere har det koselig og hyggelig sammen. Yes please, more of that. Flørte mer med henne når dere er sammen. Hvis du absolutt vil gi henne noe; avtal med henne at dere skal kjøpe gaver til hverandre. Ha et pristak og hold deg under dette pristaket.

 

Greia mellom deg og henne skal være en toveis-ting. Det er ikke bare deg som skal gi av deg selv.

 

hmm der har du den igjen.. visst jeg skal gi en gave, så blir det vel egentlig parfyme, jeg vet hun liker det ettersom hun selv har bedt meg om å lukte på en. skulle husket hvilket merke det var, så kunne jeg kjøpt en sånn en. hehe :D men det er da nok av gode parfymer, men ok da får jeg heller avtale med henne. Tilbringer tid med henne nesten hele tiden under skoletid da.

 

Jeg er allikevel veldig i tvil altså, dere folk har så mange forskjellige meninger at det er jamen meg ikke lett å velge hva jeg skal gjøre

Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432

Jo herregud da, kjør på med roser, parfyme og brev! Jeg hadde blitt kjeeempeglad! Ikke hør på gutta her, dem er på bærtur.

De aller fleste jenter liker roser.

Hilsen jente 23 som aldri får roser.

Lenke til kommentar
Jo herregud da, kjør på med roser, parfyme og brev! Jeg hadde blitt kjeeempeglad! Ikke hør på gutta her, dem er på bærtur.

De aller fleste jenter liker roser.

Hilsen jente 23 som aldri får roser.

 

mente du det du sa der, at jeg bør gjøre det eller var det bare tull?

 

gi meg adressen din, så skal jeg sende deg noen roser jeg, haha :p

Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432
Jo herregud da, kjør på med roser, parfyme og brev! Jeg hadde blitt kjeeempeglad! Ikke hør på gutta her, dem er på bærtur.

De aller fleste jenter liker roser.

Hilsen jente 23 som aldri får roser.

 

mente du det du sa der, at jeg bør gjøre det eller var det bare tull?

 

gi meg adressen din, så skal jeg sende deg noen roser jeg, haha :p

 

Ja, selvfølgelig mener jeg det.. Hadde gjort julaften fullkommen for min del hvertfall;) Så utrolig koselig. Hvis bare flere kunne tenkt som deg :)

Lenke til kommentar
Dude... Vil du at hun skal like deg for hvem du er eller for hva du gir henne?

 

Og du svarte ikke på spørsmålet mitt.

 

Jeg vil så klart at hun skal like meg for hvem jeg er, og jeg har ingen ønsker om hva som skal skje om jeg gir henne noe. Jeg vil bare at hun skal være glad jeg, å jeg regner nå med at hun blir glad for en gave? ikke det at hun ikke er glad selvom hun ikke får det, men hun ser jo på meg allerede som en hyggelig person forhåpentligvis. Kanskje hun synes det er en fin ting å få roser? det er nå det jeg vet de fleste jenter synes. Å jeg er 100% klar over at det ikke går å kjøpe seg inn i hjertet til en person :)

Endret av bergenboy9
Lenke til kommentar
Jo herregud da, kjør på med roser, parfyme og brev! Jeg hadde blitt kjeeempeglad! Ikke hør på gutta her, dem er på bærtur.

De aller fleste jenter liker roser.

Hilsen jente 23 som aldri får roser.

 

mente du det du sa der, at jeg bør gjøre det eller var det bare tull?

 

gi meg adressen din, så skal jeg sende deg noen roser jeg, haha :p

 

Ja, selvfølgelig mener jeg det.. Hadde gjort julaften fullkommen for min del hvertfall;) Så utrolig koselig. Hvis bare flere kunne tenkt som deg :)

 

Hehe det er nettopp det, det er nok altfor få gutter i dag som tenker slik. så tenkte å prøve noe nytt også. jeg mener det ville vært koselig isåfall :D men høres ut som det er mange av mannfolka/gutta her inne som synes det er bare tull, som jeg egentlig på en måte kom til å regne med når jeg skulle stille dette spørsmålet..

Lenke til kommentar

Bergenboy,

 

hvem vil du heller høre på... Jenter eller gutter som vet hvordan man får jenta man er forelsket i?

 

 

Jeg forstår at du synes det virker logisk å høre på hva ei jente sier. Hun er tross alt jente, hun burde vite hva som får ei jente til å like en gutt.

 

Problemet med råd fra jenter er at når jenter sier "Nawww, det hadde vært kjempesøtt! Jeg hadde elsket hvis noen sendte meg roser, for jeg får aldri roser... buhuuu *erte gypsy litt, no hard feelings xD *"

Så antar de én ting:

 

At jenta allerede er tiltrukket av deg. Klart, når hun allerede liker deg kan du være så søt som sukkertøy dyppet i karamellsaus. Men inntil du vet at hun liker deg, vil slike søte handlinger ikke bidra til å bedre din sak. Dette punktet glemmer veldig mange jenter når de gir deg råd.

 

Så... Er jenta allerede keen på deg? Sure... Go ahead, send blomster eller hva du enn ønsker.

 

Hvis jenta derimot ikke allerede er keen på deg... Jeg ville ikke gjort det. Du kan selvsagt gjøre det og være heldig. Eller så lærer du litt mer om livet.

 

 

Bottomline, don't do it! Er så mange før deg som har lært den leksa. Lær av historien.

Endret av Raijin
Lenke til kommentar
Jo herregud da, kjør på med roser, parfyme og brev! Jeg hadde blitt kjeeempeglad! Ikke hør på gutta her, dem er på bærtur.

De aller fleste jenter liker roser.

Hilsen jente 23 som aldri får roser.

 

Jeg er nu jente jeg også da :p men mener å hvise følelser i jula elr på julaften vil virke litt rart. Jeg selv likte en gutt, så jeg skrev kjærlighetsbrev til han og gidde han det i julegave.. Han snakket nesten aldri mer med meg.. Og hvis jeg selv hadde fått det på Jula, ville jeg egentlig heller ha fått en julestjerne enn en rose hvis han appsolutt sku ha gidd blomster! :) siden julestjerne forbindes med jul, og roser med følelser. (samtidig som blomster til en jente også forbinnes med følelser.)

 

Synes heller han burde vente til valentine elr etter julaften ^^

Lenke til kommentar
Jo herregud da, kjør på med roser, parfyme og brev! Jeg hadde blitt kjeeempeglad! Ikke hør på gutta her, dem er på bærtur.

De aller fleste jenter liker roser.

Hilsen jente 23 som aldri får roser.

 

Jeg er nu jente jeg også da :p men mener å hvise følelser i jula elr på julaften vil virke litt rart. Jeg selv likte en gutt, så jeg skrev kjærlighetsbrev til han og gidde han det i julegave.. Han snakket nesten aldri mer med meg.. Og hvis jeg selv hadde fått det på Jula, ville jeg egentlig heller ha fått en julestjerne enn en rose hvis han appsolutt sku ha gidd blomster! :) siden julestjerne forbindes med jul, og roser med følelser. (samtidig som blomster til en jente også forbinnes med følelser.)

 

Synes heller han burde vente til valentine elr etter julaften ^^

 

hmm ja det er jo forsovet ikke så lenge til valentine heller da, så på en måte er jo det greit. Eller så kan jeg heller ta å spørre om hun ønsker seg noe nå til jul, og om vi da kanskje kan planlegge om vi skal kjøpe gaver til hverandre eller ikke. For visst hun sier hun ønsker seg, la oss si hun nevner ett par ting. Da kan det vel ikke skade om jeg hadde kjøpt noe?

Endret av bergenboy9
Lenke til kommentar

Hadde kjæresten min sent meg et kjærlighetsbrev hadde jeg blitt så glad at jeg hadde besvimt tror jeg.

Det er noe man alltid kan ha med seg, og se på når livet blir vanskelig, og vite at noen en gang har brydd seg såpass mye at de tok seg tid til å skrive et brev. Det er sjeldent i disse dager!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Jeg har ikke orket å lest alt som er skrevet i tråden, men jeg stemmer heller for å gi henne en liten oppmerksomhet, ikke nødvendigvis en rose, for det er heller noe man gir til noen man er i et et forhold med, mener jeg. (I alle fall om det bare er snakk om en.) Og så kan du kanskje skrive noen ord i et kort, hva du liker ved henne f.eks.

Endret av Slettet+5132
Lenke til kommentar
Bergenboy,

 

hvem vil du heller høre på... Jenter eller gutter som vet hvordan man får jenta man er forelsket i?

 

 

Jeg forstår at du synes det virker logisk å høre på hva ei jente sier. Hun er tross alt jente, hun burde vite hva som får ei jente til å like en gutt.

 

Problemet med råd fra jenter er at når jenter sier "Nawww, det hadde vært kjempesøtt! Jeg hadde elsket hvis noen sendte meg roser, for jeg får aldri roser... buhuuu *erte gypsy litt, no hard feelings xD *"

Så antar de én ting:

 

At jenta allerede er tiltrukket av deg. Klart, når hun allerede liker deg kan du være så søt som sukkertøy dyppet i karamellsaus. Men inntil du vet at hun liker deg, vil slike søte handlinger ikke bidra til å bedre din sak. Dette punktet glemmer veldig mange jenter når de gir deg råd.

 

Så... Er jenta allerede keen på deg? Sure... Go ahead, send blomster eller hva du enn ønsker.

 

Hvis jenta derimot ikke allerede er keen på deg... Jeg ville ikke gjort det. Du kan selvsagt gjøre det og være heldig. Eller så lærer du litt mer om livet.

 

 

Bottomline, don't do it! Er så mange før deg som har lært den leksa. Lær av historien.

Quoter denne rett og slett fordi det er den du skal lese, Bergenboy! Her står det svart på hvitt (evt svart på lyseblått) akkurat hvorfor du ikke skal kjøpe masse gaver til henne enda.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...