Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

kjærlighetsbrev, funker det eller?


Anbefalte innlegg

Jeg lurer på, liker jenter å få kjærlighetsbrev fra gutter? er det noen muligheter for dem å få hjertet sitt smeltet ved å få et og lese ett? Blir man noen gang for stor for sånt?

 

For jeg tenkte jeg skulle gi roser til en jente jeg er veldig forelsket i til julegave, + en parfyme kanskje, men jeg kunne tenkt meg å skrevet et brev der jeg hilser som hemmelig beundrer, slik at hun ikke vet hvem det er fra. Tenkte å skrive ett slags kjærlighetsbrev. har aldri skrevet ett selv før, men jeg har faktisk mottat noen fra jenter før. Jeg vet ikke, er dette sånn som jenter liker eller er det bare vås å skrive ett slikt brev?

 

Jeg har isåfall allerede begynt å tenke på hva jeg skal skrive. Vil bare ikke at hun skal synes jeg er totalt idiot om jeg gjør det, selvom hun kanskje ikke oppdager med en gang at det var jeg som sendte det. så vil bare høre her først om jeg dummer meg helt ut om jeg sender ett. Jeg kjenner jenten ganske godt, vi er ganske gode venner, har det gøyt sammen, men jeg vil gjerne ha noe mer enn bare det vennskapet.

 

Roser er vel noe alle eller de fleste jenter liker å få?

 

noen gode tips og svar her ville vært flott. Om det er jenter her som kan svare ville det vært genialt! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg tror jenten kanskje kan bli litt skremt når hun får kjærlighetsbrev, blomster og dikt fra en person som hun ikke vet hvem er engang.

 

jamen det er jo det som er meningen, hun trenger ikke å finne det ut, men hun kommer jo til å finne det ut før eller siden uansett, jeg går tross alt i klasse med henne. jeg har ikke tenkt å skrive noe dikt akkurat, men et brev.

 

må jo være litt hemmelighetsfull :D

Endret av bergenboy9
Lenke til kommentar

Dette prøvde eg i 4. klasse, fungerte ganske dårlig, for å gjøre en veldig lang historie kort. :)

 

Tror egentlig det er viktig å ikke overdrive det. Det kan være veldig smigrende å få et lite tegn på at "man er spesiell". Men hvis du overdriver kan det bli til en litt mer stalker følelse.

 

Når eg var på ferie i Krakow i April så var det siste eg gjorde å kjøpe en nydelig bukett og gi til en tilfeldig jente på gaten.

Helt klart positiv respons. (Klem + Kyss på kinn :woot:)

 

Så bare vær hemmelig beundrer du! Men ikke overdriv, og ikke avslør deg for tidlig (dvs før hun evt. viser tydelig interesse for deg)

Endret av Crazymech
Lenke til kommentar
Dette prøvde eg i 4. klasse, fungerte ganske dårlig, for å gjøre en veldig lang historie kort. :)

 

Tror egentlig det er viktig å ikke overdrive det. Det kan være veldig smigrende å få et lite tegn på at "man er spesiell". Men hvis du overdriver kan det bli til en litt mer stalker følelse.

 

Når eg var på ferie i Krakow i April så var det siste eg gjorde å kjøpe en nydelig bukett og gi til en tilfeldig jente på gaten.

Helt klart positiv respons. (Klem + Kyss på kinn :woot:)

 

Så bare vær hemmelig beundrer du! Men ikke overdriv, og ikke avslør deg for tidlig (dvs før hun evt. viser tydelig interesse for deg)

 

så du tror det går greit om jeg sender en parfyme og en bukett med roser og bare et lite kort hvor det står en julehilsen på kanskje og hilsen hemmelig beundrer eller?

Lenke til kommentar
Gjør det du føler er best.

 

Var det meg ville eg spart parfymen til en senere anledning, og "trimmet" buketten litt.(parfyme er dessuten veldig personlig)

 

Men er du forelska i jenta så er det eneste å gjøre er å ta kontakt da! Det lærte eg etter 4. klasse :p

 

Ja men jeg kjenner jo henne ganske godt, men vil gjerne være litt hemmelighetsfull, å se hvordan hun reagerer på det. Synes bare at en bukett med roser, blir ikke dette litt lite som en julepresang da?

 

går litt utenfor det egentlige tema nå, men hvor mange roser bør man gi? jeg så min søster en gang, hun fikk 10 eller 12 eller noe slikt. Jeg vet at jeg elsker deg er 3 roser, men er ikke det litt lite med bare 3 roser? er litt mer stil over det med flere da. jeg mener 10 hadde vært et bra antall, men etter det jeg har skjønt så betyr ikke 10 roser noe, men 12 gjør vel. Uansett jeg elsker jo henne, er det ikke meningen at jeg burde gi henne 3 roser? vanskelig å velge der altså :)

Lenke til kommentar

Ikke tenk så avansert! De små tingene er bedre en de store, jeg lover. Når jeg var i USA, så var det en hemmelig beundrer som hadde nærmest gitt halve benet sitt for å be meg ut på ball. Jeg fikk 6 gaver og et puslespill i løpet av 6 timene av skoledagen. Det stod, vil du gå på ball med meg? på puslespillet.

 

Jeg var selvfølgelig smigret men ANTE ikke hvem denne personen var, og syns det var mer creepy en søtt.

Samme dagen var det én jeg kjente godt som kom bort til meg og spurte meg: "Du jeg har noe på norsk som du må oversette for meg!" Og viste fram et papir hvor det stod, vil du gå på ball med meg?

 

Det var kanskje litt langt forklart det her, men det jeg mener er at, han siste var mye mer diskrét og tok det med litt humor, jeg syns det var mye søtere gjort.

 

Så konklusjon: Én rose og kanskje et kort med en ikke så alt for lang hilsen i. Liten gest som viser at du bryr deg. :)

Lenke til kommentar

Jeg ville ikke gitt noen parfyme før dere har noe på gang. Det kan gi henne helt annet enn romantiske følelser. Det vil få henne først og fremst til å få stalker-følelser, og at hun vil tro du prøver å kjøpe henne.

 

Jeg har som en gylden regel at jeg aldri kjøper noen større gaver til ei jente før vi er godt i gang. En rose eller noe, kan være romantisk, men deg selv burde være gave nok for henne. :)

Ta skikkelig kontakt med henne og begynn flørtingen i stedet for å stalke rundt med anonyme gaver. Det vil koste deg både jenta, og penger. ;)

Lenke til kommentar

hmm jepp, men vi har noe på gang da, vi er nå på flørteren begge to med hverandre. Så vet ikke om dette har noe mer å si, om jeg burde overdrive litt mer enn bare enn rose. vi er veldig nære å bli sammen også egentlig, folk går rundt å spørr om vi er sammen pga vi snakker til hverandre som et par, haha :D men altså jeg vil jo ikke overdrive heller, men 1 rose, det virker så lite liksom.. synes jeg, men jeg vet jo ikke hva hun synes da..

Lenke til kommentar

Jeg syntes det var en søt ide med roser og kjærlighetsbrev, men hvis noen hadde gitt det til meg anonymt, ville jeg tatt det som en spøk eller noe.

 

Jeg syntes tolv roser hørtes fint ut. Du trenger ikke tenke så avansert på antall osv; alle vet hva røde roser betyr.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar

årh der fikk jeg det svaret også.. nå har jeg enten skrive ett brev, eller ikke.. det er alltid noen som mener forskjellig jo.. :( vel dette var nå fra en jente, så jeg burde kanskje tro henne, men hva sier dere? skal jeg skrive et brev, eller bare sende noen roser og et lite kort?

 

Ja 12 roser høres bra ut. Jeg synes først at 10 roser hørtes bra ut, helt til at jeg fant ut at det betydde: "vil du gifte deg med meg" oops :D

 

Har liksom mye å komme opp med visst jeg skulle skrive ett brev. Har allerede notert meg en del. Problemet er bare at visst jeg skriver hvem det er fra, vil ikke hun kanskje tro jeg er helt dum da eller? eller vil hun like det enda bedre da?

vel, hun vil vel kanskje tro jeg er enda dummere om jeg ikke skriver hvem det er fra eller hva sier dere?

Endret av bergenboy9
Lenke til kommentar
årh der fikk jeg det svaret også.. nå har jeg enten skrive ett brev, eller ikke.. det er alltid noen som mener forskjellig jo.. :( vel dette var nå fra en jente, så jeg burde kanskje tro henne, men hva sier dere? skal jeg skrive et brev, eller bare sende noen roser og et lite kort?

 

Ja 12 roser høres bra ut. Jeg synes først at 10 roser hørtes bra ut, helt til at jeg fant ut at det betydde: "vil du gifte deg med meg" oops :D

 

Har liksom mye å komme opp med visst jeg skulle skrive ett brev. Har allerede notert meg en del. Problemet er bare at visst jeg skriver hvem det er fra, vil ikke hun kanskje tro jeg er helt dum da eller? eller vil hun like det enda bedre da?

vel, hun vil vel kanskje tro jeg er enda dummere om jeg ikke skriver hvem det er fra eller hva sier dere?

 

På valentines day da jeg fylte 22 kom eksen min med kjærlighets brev til meg og 24 roser. noe som jeg elsket! kjærlighetsbrevet var det søteste han kunne gi meg, og han skrev under kallenavnet som jeg og han tulla med "bunny" hehe.. jeg vet det høres veldig klisje aktig ut men det var det fineste noen hadde gjort for meg. Selvom det ble slutt så holder jeg fortsatt på det.. Jeg vet ikke, du får bestemme selv. Alle har forskjellige meninger! :) Hun kommer ikke til å tro du er dust. Jeg kjenner jo ikke den jenta men hadde vært rart om noe som du hadde gitt henne at hun hadde ment det var dumt. Det ligger en søt tanke der! :) bare gjør det du føler best for :)

Lenke til kommentar

Eg er sjølv jente og klart det hadde vore kjempe romantisk å fått roser og brev, men! Roser i seg sjølv er meir enn dyrt nok, og nok til ei som ikkje er kjærast.

 

Det kan jo hende at ho ikkje liker deg på den måten og at ho tek avstand viss du gjer ho masse og får dårleg sjølvtillit. Og det virker jo som om dekan har noko på gang så ho ville vell sjønnt at det var deg uansett.

 

Eit lite kort er Mykje betre enn ei remse med fine pompøse ord. Det hadde eg blitt skremt av.

 

Gje ein bukett med roser 3-20, talet har ingenting å sei så lenge du ikkje går på barneskulen. Og eit kort med non fine linjer ho kan gjenta inni seg.

 

Eit brev/kort må du Ikkje overdrive med. Ikkje legg ut til ein person å eg er så glad i deg, å eg er så glad i deg. Heller noko meir som, eg vert glad av å vere med deg.

 

Overdriv du kan du vinne masse. Men tape meir!

Lenke til kommentar

kjærlightsbrev og sånt er søtt og alt det der,

 

men det jenter virkelig liker er en gutt som viser at han har baller. Å komme på fine ting å legge ned på papir er ikke så forferdelig vanskelig, og ikke minst, det krever ikke stort mye av deg.

 

Det som derimot krever noe av deg er å ta det face to face. Det å satse på å være hemmelighetsfull er en risky idé. I de aller fleste tilfeller funker det ikke, og dessuten, in the end, du VIL at hun skal vite det var deg. Hva ellers er vitsen?

 

Nå vet jeg ikke hvordan forholdet mellom dere er. Om hun allerede er tiltrukket av deg eller ikke. Du vil uansett tilbringe tid med henne. Spør om hun har lyst å bli med på en film hjemme hos deg eller noe. Flørt med henne, hold øyekontakt, behandle henne som det du vil at hun skal være for deg.

Lenke til kommentar

Tror nok risikoen til at det vil være ødeleggende er for stor dersom du skal gjøre så mye ut av det. Denslags ting som du prøver på funker som regel best ETTER at dere alt er blitt sammen!

Dersom hun er dødsforelsket i deg og bare venter på at ting skal skje slik at dere blir sammen, så kan det funke, men om hun er bare en tanke usikker på hva hun tenker om deg, så kan dette meget vel være det som ødelegger muligheten til at det kan bli noe.

Jeg synes dette høres ut som en veldig dårlig idé, det kan få henne til å føle at hun skylder deg noe tilbake, og får hun problemer med å gi det, så kan stemningen fort bli dårlig.

Lenke til kommentar

Ja jeg skjønner hva dere mener. Godt å få med meg det at jenter elsker sånt også :)

 

Jeg kunne ha sendt en del roser med ett lite kort da hvor jeg skriver hvem det er fra. Har skjønt nå at det er vel det beste å gjøre å skrive hvem det er fra. Å så visst vi kommer nærmere hverandre og blir sammen, kanskje jeg heller da en dag kan sende ett slikt brev.

 

Synes ikke jeg gjør mye ut av det da. Sender tross alt det som en julehilsen og gave, jeg krever jo så klart ingenting tilbake da. selvom ja hun kan kanskje begynne å tenke, "åneei jeg kjøpte ingenting til han" men isåfall så skal jeg nok klare å få roet hun ned på grunn av det altså, det vil ikke være noe problem.

 

Uansett høres det fornuftig ut å gjøre som jeg skrev?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...