Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hjulbolter som har knekt

spøkelse

Anbefalte innlegg

Skrevet
Det er vel mulig at de gjengede hullene i navet ikke er gjennomgående, men det tviler jeg sterkt på; unødvendig komplisert konstruksjon. Forhåpentligvis stikker restene ut såpass langt at det går an å få tak med ei tang etter å ha fjernet bremseskiva, om ikke så må man prøve med drill og "grisepikk"...

Slik jeg forstår det, så er det ingen rester å få tak i. Jeg kan skru hjulboltene ca 1 cm inn i hullet, mot normalt 3 cm.

Bilen vil for øvrig stå i ro den neste måneden, da jeg er på jobb i et annet sted av landet.

Edit: Kanskje du mente for å få løsnet dem igjen ved bytte.

Ja.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Slik jeg forstår det, så er det ingen rester å få tak i. Jeg kan skru hjulboltene ca 1 cm inn i hullet, mot normalt 3 cm.

Det er jo helt tydelig på bildet at de er brukket, ca 1cm inn i gjengepartiet i navet, etter det du sier å dømme, og da står vel resten igjen så langt inne i hullet... Det burde være lett å se med en lommelykt, til og med uten å fjerne bremseskiva.

Skrevet

Det er jo ikke noe press på disse boltene som har knekt. Så det er jo bare å få tak på dem med et eller annet for å skru dem ut. De sitter jo tilnærmet løse, med mindre skulle ha rusta fast eller gjengene er gåene.

Bor et hjull og sett i en grisepikk om du ikke får tatt tak i den delen av gjengene som eventuelt stikker ut på utsiden bak.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...