Gå til innhold

Teller ex.phil-karakteren i snittet?


Kubjelle

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ikke hvis du søkte deg inn på et masterstudie.

 

Men man må jo ha en bachlor først for å kunne begynne på et masterstudie. Og i et bachelorstudie inngår ex.phil som oftest (med mindre man går på høyskole, men siden ts spør om ex.phil her regner jeg med at han går på et universitet).

Endret av yvonne2
Lenke til kommentar
Ikke hvis du søkte deg inn på et masterstudie.

 

Men man må jo ha en bachlor først for å kunne begynne på et masterstudie. Og i et bachelorstudie inngår ex.phil som oftest (med mindre man går på høyskole, men siden ts spør om ex.phil her regner jeg med at han går på et universitet).

 

Ved inntak til master ved NTNU er det karaktersnittet i hovedprofilen som gjelder. Exphil er ikke en del av hovedprofilen.

Lenke til kommentar
Ikke hvis du søkte deg inn på et masterstudie.

 

Men man må jo ha en bachlor først for å kunne begynne på et masterstudie. Og i et bachelorstudie inngår ex.phil som oftest (med mindre man går på høyskole, men siden ts spør om ex.phil her regner jeg med at han går på et universitet).

Etter hva jeg har forstått så trenger man ikke å søke til bachelor når du først søkte på et studium som tilbyr en 5-årig utdannelse til master. Jeg går faktisk på et masterstudium, jeg får ikke en Bachelorgrad etter 3 år utdannelse, men jeg får en master etter 5 år utdannelse. Jeg trenger heller ikke å søke meg inn til master, fordi jeg søkte på en 5-årig masterutdannelse.

 

Det er slik jeg har tolket det, mulig jeg tar feil.

Lenke til kommentar
Etter hva jeg har forstått så trenger man ikke å søke til bachelor når du først søkte på et studium som tilbyr en 5-årig utdannelse til master. Jeg går faktisk på et masterstudium, jeg får ikke en Bachelorgrad etter 3 år utdannelse, men jeg får en master etter 5 år utdannelse. Jeg trenger heller ikke å søke meg inn til master, fordi jeg søkte på en 5-årig masterutdannelse.

 

Hvis du er på et integrert 5-årig masterløp så stemmer det du sier. For andre som tar bachelor først og søker på master teller snittet. Stemmer også at det ofte er snittet på hovedprofilen som teller på inntak til master, altså typisk ikke ex. phil. Er slik ved NTNU i alle fall.

Lenke til kommentar
Når du snakker om opptak til PhD så er det vanlig at det er snittet på master som må være B. Altså teller ikke Ex. phil.

 

En annen sak er at det er vanskelig å bli tatt opp som PhD-stipendiat hvis man har B i snitt på masteren og dårligere på bacheloren. Jeg HÅPER iallfall ikke doktorgraden blir såpass forringet.

Endret av frevild
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...