Gå til innhold

HTC HD2 "Leo" - Førsteinntrykk


dekar24k

Anbefalte innlegg

Som IT innkjøpsansvarlig, har jeg nylig hatt gleden av tafse på HD2. Er forsåvidt enig i det som framkommer her, men ble ikke selv spesielt begeistret. Av to grunner.

 

Telefonen er enda større enn hva jeg hadde forestilt meg. Altså for stor. Hadde den hatt tilsvarende størrelse som HTC HD (3.8") ville den vært tilnærmet perfekt. Et annet minus, som også er nevnt, er følsomheten. Aldri har jeg vel skrevet mer feil og utilsiktet startet programmer i hytt og gevær, enn med denne telefonen.

 

For noen uker siden kjøpte jeg en N97 og var veldig usikker på om jeg skulle vente på HD2. I dag er jeg meget tilfreds med at jeg ikke gjorde det. Sikkert noen som rister på hodet av det. Men N97 er en meget habil og brukervennlig sak.

 

Er du litt i tvil, er det sterkt å anbefale en tur innom din lokale forhandler og se på den, ta på den og prøve den...før du kjøper! Personlig anser jeg Omnia II/HD som et bedre WinMo valg. Men smaken er som baken!

 

Problemer du:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Som IT innkjøpsansvarlig, har jeg nylig hatt gleden av tafse på HD2. Er forsåvidt enig i det som framkommer her, men ble ikke selv spesielt begeistret. Av to grunner.

 

Telefonen er enda større enn hva jeg hadde forestilt meg. Altså for stor. Hadde den hatt tilsvarende størrelse som HTC HD (3.8") ville den vært tilnærmet perfekt. Et annet minus, som også er nevnt, er følsomheten. Aldri har jeg vel skrevet mer feil og utilsiktet startet programmer i hytt og gevær, enn med denne telefonen.

 

For noen uker siden kjøpte jeg en N97 og var veldig usikker på om jeg skulle vente på HD2. I dag er jeg meget tilfreds med at jeg ikke gjorde det. Sikkert noen som rister på hodet av det. Men N97 er en meget habil og brukervennlig sak.

 

Er du litt i tvil, er det sterkt å anbefale en tur innom din lokale forhandler og se på den, ta på den og prøve den...før du kjøper! Personlig anser jeg Omnia II/HD som et bedre WinMo valg. Men smaken er som baken!

Som HD2 spesialist, kan jeg si at 4,3" betyr 10,92 cm og jeg har ingen problemer med følsomheten. Treffer som regel alltid tastene jeg tilsikter.

Endret av kim
Lenke til kommentar
Hei,

 

er det noen som vet hvilke handsfree sett som virker bra med denne telefonen ? Noen som kan anbefale ett ? Jeg regner jo med at alle blåtann handsfree settene klarer å koble seg til og at man kan ringe, men det er jo mange som masse ekstra finesser som jeg ikke vet om virker.

 

Jeg kom tilfeldigvis over dette Nokia BT Stereo Headset BH-903 men det var jo ikke akkurat billig...

 

Marvin

 

Jeg bruker Jawbone Prime til denne. Fungerer utmerket. Denne er dog veldig dyr.

Lenke til kommentar

Har brukt HD2 fra lørdag kveld og frem til i dag. Byttet tilbake til Omnia HD'en min fordi den rett og slett fungerer bedre til mitt bruk. HD2'en har samboeren min overtatt, men hun syntes den ble litt stor i forhold til iPhone 3G'en sin, får se om hun blir mer fornøyd med den enn meg.

 

Testet den først ut med HTC Sense, så gikk jeg over til å prøve SPB Mobile Shell 3.5 i stedet.

 

Liten liste med punkter jeg syntes var bra og dårlig;

 

+ Stor skjerm.

+ HTC Sense, bra med eyecandy.

+ Kapasativ skjerm som gir (litt for) god følsomhet.

+ Kjapp og responsiv mesteparten av tiden.

+ God byggekvalitet, føltes solid.

+ Grei batteritid.

+ Bra programvare-utvalg om man tar en tur på nettet, og muligheter for å "tweake" mye takket være bl.a. xda-developers.

+ Opera fungerte svært bra med surfing på nettet, med en kombinasjon av stor skjerm og høy oppløsning ble det den beste web-opplevelsen jeg har hatt på en mobil.

+ Sync mot Gmail (epost, kontakter, kalender) via Exchange fungerte flott

 

- Altfor høy lyd når man prater i tlf, skurret mye som kjapt ble et irritasjonsmoment.

- Dårlig videostøtte utav boksen, Coreplayer fungerer tålelig bra

- Høyttaleren på baksiden gir ikke den store "filmopplevelsen" ved videoavspilling, kunne vært stereo-høyttalere.

- Lite internminne.

- Blir en del tregere når man fyller opp et 16 gb minnekort, særlig musikkspilleren i HTC Sense.

- Chat-view i meldingsprogrammet må laste inn alle mld fra en kontakt hver gang du vil sende f.eks. en sms, som tar tid når personen har sendt deg ca 500 meldinger (ja, en venninne av meg sendte over 500 mld fra lørdag til i dag).

- Ble ikke komfortabel med de ulike tastaturene, sikkert vansesak.

- Windows Marketplace er dårlig (ikke direkte HTC sin feil).

- Småbugs som gjorde at f.eks. telefontastaturet med t9 plutselig slo over fra å fungere i abc-modus med t9, til kun å ville skrive tall når man prøvde å sende en sms. Kun reboot av tlf løste det, regner med nye roms vil løse slike bugs.

- Bildene jeg knipset med kameraet var middelmådig, men jeg hadde ikke høye forventninger heller.

 

Dette var bare en liten del av tingenen jeg opplevde under mine dager med bruk av mobilen. En del av bugs o.l. blir nok rettet opp med nye roms etter hvert fra HTC og gjengen hos xda-developers, men jeg ble bare ikke "fortrolig" med den som min nye hovedmobil.

 

Er egentlig ikke noe stor fan av Symbian, men på Omnia HD'en så fungerer enkelt og greit det jeg bruker mobilen mest til veldig bra (Opera Mini-surfing på edge, se video, sende en god del sms og knipse litt bilder her og der).

Endret av Hedonism
Lenke til kommentar
Som IT innkjøpsansvarlig, har jeg nylig hatt gleden av tafse på HD2. Er forsåvidt enig i det som framkommer her, men ble ikke selv spesielt begeistret. Av to grunner.

 

Telefonen er enda større enn hva jeg hadde forestilt meg. Altså for stor. Hadde den hatt tilsvarende størrelse som HTC HD (3.8") ville den vært tilnærmet perfekt. Et annet minus, som også er nevnt, er følsomheten. Aldri har jeg vel skrevet mer feil og utilsiktet startet programmer i hytt og gevær, enn med denne telefonen.

 

For noen uker siden kjøpte jeg en N97 og var veldig usikker på om jeg skulle vente på HD2. I dag er jeg meget tilfreds med at jeg ikke gjorde det. Sikkert noen som rister på hodet av det. Men N97 er en meget habil og brukervennlig sak.

 

Er du litt i tvil, er det sterkt å anbefale en tur innom din lokale forhandler og se på den, ta på den og prøve den...før du kjøper! Personlig anser jeg Omnia II/HD som et bedre WinMo valg. Men smaken er som baken!

 

Problemer du:)

Ja, kjempeproblemer! Enn du? ;) Forøvrig en meget innholdsrik og nyttig kommentar...

Lenke til kommentar
Som IT innkjøpsansvarlig, har jeg nylig hatt gleden av tafse på HD2. Er forsåvidt enig i det som framkommer her, men ble ikke selv spesielt begeistret. Av to grunner.

 

Telefonen er enda større enn hva jeg hadde forestilt meg. Altså for stor. Hadde den hatt tilsvarende størrelse som HTC HD (3.8") ville den vært tilnærmet perfekt. Et annet minus, som også er nevnt, er følsomheten. Aldri har jeg vel skrevet mer feil og utilsiktet startet programmer i hytt og gevær, enn med denne telefonen.

 

For noen uker siden kjøpte jeg en N97 og var veldig usikker på om jeg skulle vente på HD2. I dag er jeg meget tilfreds med at jeg ikke gjorde det. Sikkert noen som rister på hodet av det. Men N97 er en meget habil og brukervennlig sak.

 

Er du litt i tvil, er det sterkt å anbefale en tur innom din lokale forhandler og se på den, ta på den og prøve den...før du kjøper! Personlig anser jeg Omnia II/HD som et bedre WinMo valg. Men smaken er som baken!

Som HD2 spesialist, kan jeg si at 4,3" betyr 10,92 cm og jeg har ingen problemer med følsomheten. Treffer som regel alltid tastene jeg tilsikter.

Mulig det er mine bratwurst det er noe galt med, men jeg har ikke hatt tilsvarende erfaring med andre telefoner. Men så har det stort sett vært trykkfølsomme skjermer. Men uansett, med tanke på alle stående ovasjoner til produktet, står jeg på at alle tvilere bør ta den nærmere i øyensyn før et kjøp. Jeg fikk ihvertfall en aldri så liten nedtur etter mitt møte med HD2.

Lenke til kommentar

Jeg er veldig enig i et par av punktene dine Hedonism, men et par av tingene du nevner er jeg også uenig i. Nå har det også litt å si at mitt behov er litt annerledes enn ditt og ergo passer kanskje HD2 bedre for meg. F.eks. jeg bruker nesten aldri musikkavspilleren, så om den blir litt treg med fullt 16gb minnekort har ingen betydning.

 

- Altfor høy lyd når man prater i tlf, skurret mye som kjapt ble et irritasjonsmoment.

 

Helt enig. Dette er for dårlig av HTC. Forhåpentligvis blir dette fikset i en fremtidig patch.

 

- Dårlig videostøtte utav boksen, Coreplayer fungerer tålelig bra

 

Hva mener du med at Coreplayer fungerer "tålelig" bra? Coreplayer på HD2 gir bedre filmopplevelse enn på noen annen telefon jeg har prøvd (inkl. iPhone 3GS). Spiller Omnia HD av film bedre enn Coreplayer på HD2?

 

- Høyttaleren på baksiden gir ikke den store "filmopplevelsen" ved videoavspilling, kunne vært stereo-høyttalere.

 

Er forsåvidt enig i det, men dette er helt irrelevant for meg og mitt bruk. Skal jeg se en filmsnutt på youtube i farta, så er det et fett om det er stereo eller ei. Skal jeg se en film på flyet så bruker jeg headset.

 

- Lite internminne.

 

Helt irrelevant når telefonen støtter microsd. Jeg vil heller swappe minnekort enn å ha en statisk lagringskapasitet. Arbeidsminnet er det som teller og HD2 har plenty of it.

 

- Blir en del tregere når man fyller opp et 16 gb minnekort, særlig musikkspilleren i HTC Sense.

 

Dette har jeg ikke merket. Nå bruker jeg heller ikke musikkspilleren spesielt mye, da jeg som regel kjører bil når jeg er ute og da bruker jeg bilstereoen. Men det er jo helt klart negativt hvis den blir treg av et fullt minnekort.

 

- Chat-view i meldingsprogrammet må laste inn alle mld fra en kontakt hver gang du vil sende f.eks. en sms, som tar tid når personen har sendt deg ca 500 meldinger (ja, en venninne av meg sendte over 500 mld fra lørdag til i dag).

 

Heller ikke et problem for meg. Jeg ringer og sender mail, sender veldig få SMS. Har heller ingen venner som sender meg 100 SMS om dagen (heldigvis).

 

- Ble ikke komfortabel med de ulike tastaturene, sikkert vansesak.

 

Vet ikke helt hva du mener med ulike tastaturer, men jeg synes tastaturet på HD2 er minst like bra som på iPhone. Det krever litt tilvenning og det er litt overfølsomt, men jeg skriver veldig raskt på det.

 

- Windows Marketplace er dårlig (ikke direkte HTC sin feil).

 

Helt enig. Windows Marketplace er latterlig dårlig. Jeg ble nesten flau når jeg så programvareutvalget for det norske markedet.

 

- Småbugs som gjorde at f.eks. telefontastaturet med t9 plutselig slo over fra å fungere i abc-modus med t9, til kun å ville skrive tall når man prøvde å sende en sms. Kun reboot av tlf løste det, regner med nye roms vil løse slike bugs.

 

Jepp, dette er en kjent bug som jeg vet mange har rapportert inn. Regner derfor med det vil komme en patch. Igjen, jeg bruker ikke T9 på QWERTY-tastaturer (det blir bare irriterende), så det er ikke noe problem for meg.

 

- Bildene jeg knipset med kameraet var middelmådig, men jeg hadde ikke høye forventninger heller.

 

Bildene er ikke top notch, men (mye) bedre enn f.eks. iPhone 3GS. Men som du sier, HD2 er ingen kameratelefon så man må ikke ha for høye forventninger.

 

Som du ser, sammenligner jeg endel med iPhone 3GS. :) Mest fordi dette er telefonen jeg byttet fra, men også fordi den er "markedsledende" på mange av punktene du nevner (media osv.).

Lenke til kommentar

interessant at flere synspunkt kommer frem. Jeg blir nok sittende på gjerdet en stund til for å bestemme meg, siden jeg ikke har muligheten til å blåse 5500 på en telefon for morro skyld :) Hadde kanskje vært en ide å få teste en HD2 i praksis før jeg bestemmer meg.

 

Syns uansett det er ufattelig gledelig at flere OS tar stegene opp omtrent på iphone OS sitt nivå når det gjelder brukervennlighet. Når jeg kjøpte Iphone 3Gen hadde en kompis av meg nettopp kjøpt en HTC Diamond, og jeg var i tvil om mitt valg. Men ved nærmere sammenligning må jeg innrømme at Diamonden var sjanseløs mot Iphonen på for mange områder.. Det som etter min mening taler mest for windows er integrasjonen mot windows og andre M$ applikasjoner, der ligger jo hvert fall iphonen miiiiiilevis bak, og det begynner å bli plagsomt.

 

Jeg har aldri hatt mer lyst til å kjøpe en windows-telefon enn nå!

Lenke til kommentar

Veldig bra oppsummering, og jeg har lite å tilføye. Jeg har som mange andre her vært Qtec/HTC bruker i mange år. Har hatt HD2 i 5 dager nå, og uten tvil den beste Windows telefon jeg har hatt. Alt av sync mot Exchange, privatmail etc. var gjort på 10 minutter. Min forrige HTC cruice ligger et godt stykke bak. At jeg er fornøyd er HTC mer enn Microsoft sin fortjeneste. Windows Phone 6.5 er jo så vidt litt "brush up" fra 6.1. I forhold til innovasjon får Microsoft bank av iPhone og Android. Hadde en Hero på lån en ukes tid, og syntes det var ganske så bra. Så fort jegkommer under panseret på HD2 så dukker gamle Windows opp, og den er ikke godt tilpasset denne type skjerm. Det inkluderer Mobile Office. Prøv feks. å merke flere celler i Excel med fingeren.......(mulig jeg gjør noe feil). Til tross for dette kan jeg ikke forstå annet at HD2 er tidens WinMobil.

Det skjer mye spennende i 2010 som kan påvirke HD2. Jeg tror Windows Phone 7,0 (som forhåpentligvis HD2 vil støtte) blir vinn eller forsvinn for Microsoft i mobilmarkedet, iallefall for en god stund. Hvis de ikke klarer å løfte seg da, blir veien tilbake til toppen veeeldig lang. En mulig Android rom til HD2, kan jo da evnt. bli et alternativ. Til tross for litt rikssynsing, terningkast 5.5.

Lenke til kommentar
Veldig bra oppsummering, og jeg har lite å tilføye. Jeg har som mange andre her vært Qtec/HTC bruker i mange år. Har hatt HD2 i 5 dager nå, og uten tvil den beste Windows telefon jeg har hatt. Alt av sync mot Exchange, privatmail etc. var gjort på 10 minutter. Min forrige HTC cruice ligger et godt stykke bak. At jeg er fornøyd er HTC mer enn Microsoft sin fortjeneste. Windows Phone 6.5 er jo så vidt litt "brush up" fra 6.1. I forhold til innovasjon får Microsoft bank av iPhone og Android. Hadde en Hero på lån en ukes tid, og syntes det var ganske så bra. Så fort jegkommer under panseret på HD2 så dukker gamle Windows opp, og den er ikke godt tilpasset denne type skjerm. Det inkluderer Mobile Office. Prøv feks. å merke flere celler i Excel med fingeren.......(mulig jeg gjør noe feil). Til tross for dette kan jeg ikke forstå annet at HD2 er tidens WinMobil.

Det skjer mye spennende i 2010 som kan påvirke HD2. Jeg tror Windows Phone 7,0 (som forhåpentligvis HD2 vil støtte) blir vinn eller forsvinn for Microsoft i mobilmarkedet, iallefall for en god stund. Hvis de ikke klarer å løfte seg da, blir veien tilbake til toppen veeeldig lang. En mulig Android rom til HD2, kan jo da evnt. bli et alternativ. Til tross for litt rikssynsing, terningkast 5.5.

 

Slenger meg på sesti her. Opplever det samme når jeg konmmer inn på gamle Windows. Må enkelte ganger konsentrere meg for å berøre skjermen helt ytterst med fingertuppen for å treffe riktig. Den litt skurrende lyden fra høyttaleren synes jeg også er irriterende når du er vant til Nokia N95.

 

Ellers er jo telefonen stort sett helt rå og jeg gleder meg til å bli bedre kjent med den.

 

PS! Ingen som har noen tips om NRK nett-TV?

Lenke til kommentar

hmmm, kom ikke på at det enda ikke er lansert noen offisiell spotify app for WINMO. Kjipt siden jeg er en flittig bruker av Spotify, både på iphonen, laptopene og stuepcen.. Rett og slett litt avhenging av Spotify, og ser at de har gjort et forsøk på xda-developers.com:

 

får håpe spotify får fingen ut selv snart! En skikkelig spotifyapp må ha støtte for sync av musikk

Lenke til kommentar

Er det noen god oversikt om man bruker trådløst nett/wlan eller 3g/hsdpa?

Bruker den medfølgende operanettleseren som jeg synes er bra, men der er det ingen mulighet til å velge hvilken tilkobling man skal bruke? Eventuelt se hvor mye som er lastet ned via 3g nett? Så slipper man å få mobilregning som er skyhøy.

Lenke til kommentar
- Dårlig videostøtte utav boksen, Coreplayer fungerer tålelig bra

 

Hva mener du med at Coreplayer fungerer "tålelig" bra? Coreplayer på HD2 gir bedre filmopplevelse enn på noen annen telefon jeg har prøvd (inkl. iPhone 3GS). Spiller Omnia HD av film bedre enn Coreplayer på HD2?

 

- Høyttaleren på baksiden gir ikke den store "filmopplevelsen" ved videoavspilling, kunne vært stereo-høyttalere.

 

Er forsåvidt enig i det, men dette er helt irrelevant for meg og mitt bruk. Skal jeg se en filmsnutt på youtube i farta, så er det et fett om det er stereo eller ei. Skal jeg se en film på flyet så bruker jeg headset.

 

- Lite internminne.

 

Helt irrelevant når telefonen støtter microsd. Jeg vil heller swappe minnekort enn å ha en statisk lagringskapasitet. Arbeidsminnet er det som teller og HD2 har plenty of it.

 

- Ble ikke komfortabel med de ulike tastaturene, sikkert vansesak.

 

Vet ikke helt hva du mener med ulike tastaturer, men jeg synes tastaturet på HD2 er minst like bra som på iPhone. Det krever litt tilvenning og det er litt overfølsomt, men jeg skriver veldig raskt på det.

 

 

For å kommentere noe av det du skriver;

 

Omnia HD spiller av video i opptil 720P uten problemer, noe HD2 ikke klarer til tross for kraftigere hardware (på papiret). Og det gjør at jeg syntes HD i navnet er misvisende, ikke kan den spille inn HD og ikke kan den spille av HD. For å si det enkelt, jeg opplever Omnia HD som en bedre videoavspiller da den støtter det meste av formater, og bildekvaliteten blir mye bedre pga amoled-skjermen. Videre syntes jeg ikke Coreplayer ser ut til å ha den beste video dekoderen da det kommer en del småstøy i bildet (ujevne kanter, småhakking med mer). Dette forekommer ikke på Omnia HD'en.

 

Jeg har sammenlignet de to telefonene ved siden av hverandre med nøyaktig samme videofilene, og Omnia HD'en er overlegen når det gjelder bildekvalitet og lyd. HD2'en sitt bilde ser utvasket ut sammenlignet med Omnia HD'en, dette er nok grunnet tft vs amoled.

 

Syntes plasseringen av høyttaleren kunne vært bedre, slik at ikke lyden "drukner" fra baksiden av telefonen. Og stereo ville ikke vært å forakte heller.

 

Syntes ikke det er helt irrelevant at ikke telefonen kommer med mer lagringskapasitet internt. Du betaler tross alt veldig mye penger for telefonen, og nekter å tro f.eks. 8 gb interminne ville gjort den særlig dyrere.

 

Jeg syntes tastaturet var unøyaktig og ordliste-løsningen imponerte ikke. Dette er vel til dels en vanesak, men jeg ble ikke vant til den i løpet av de dagene jeg hadde den som hovedtelefon. Brukte da hovedsklig stort qwerty-tastatur og telefontastaturet med t9. Syntes de kunne klart å legge inn æøå på tastaturet.

 

Det som nok gjorde at jeg ble skuffet var at jeg så for meg at HD2 kom til å være et "multimediamonster" med den digre skjermen og kraftige prosessoren, og da ble jeg skuffet. Derfor er det tilbake til Omnia HD'en min.

Lenke til kommentar
- Dårlig videostøtte utav boksen, Coreplayer fungerer tålelig bra

 

Hva mener du med at Coreplayer fungerer "tålelig" bra? Coreplayer på HD2 gir bedre filmopplevelse enn på noen annen telefon jeg har prøvd (inkl. iPhone 3GS). Spiller Omnia HD av film bedre enn Coreplayer på HD2?

 

- Høyttaleren på baksiden gir ikke den store "filmopplevelsen" ved videoavspilling, kunne vært stereo-høyttalere.

 

Er forsåvidt enig i det, men dette er helt irrelevant for meg og mitt bruk. Skal jeg se en filmsnutt på youtube i farta, så er det et fett om det er stereo eller ei. Skal jeg se en film på flyet så bruker jeg headset.

 

- Lite internminne.

 

Helt irrelevant når telefonen støtter microsd. Jeg vil heller swappe minnekort enn å ha en statisk lagringskapasitet. Arbeidsminnet er det som teller og HD2 har plenty of it.

 

- Ble ikke komfortabel med de ulike tastaturene, sikkert vansesak.

 

Vet ikke helt hva du mener med ulike tastaturer, men jeg synes tastaturet på HD2 er minst like bra som på iPhone. Det krever litt tilvenning og det er litt overfølsomt, men jeg skriver veldig raskt på det.

 

 

For å kommentere noe av det du skriver;

 

Omnia HD spiller av video i opptil 720P uten problemer, noe HD2 ikke klarer til tross for kraftigere hardware (på papiret). Og det gjør at jeg syntes HD i navnet er misvisende, ikke kan den spille inn HD og ikke kan den spille av HD. For å si det enkelt, jeg opplever Omnia HD som en bedre videoavspiller da den støtter det meste av formater, og bildekvaliteten blir mye bedre pga amoled-skjermen. Videre syntes jeg ikke Coreplayer ser ut til å ha den beste video dekoderen da det kommer en del småstøy i bildet (ujevne kanter, småhakking med mer). Dette forekommer ikke på Omnia HD'en.

 

Jeg har sammenlignet de to telefonene ved siden av hverandre med nøyaktig samme videofilene, og Omnia HD'en er overlegen når det gjelder bildekvalitet og lyd. HD2'en sitt bilde ser utvasket ut sammenlignet med Omnia HD'en, dette er nok grunnet tft vs amoled.

 

Syntes plasseringen av høyttaleren kunne vært bedre, slik at ikke lyden "drukner" fra baksiden av telefonen. Og stereo ville ikke vært å forakte heller.

 

Syntes ikke det er helt irrelevant at ikke telefonen kommer med mer lagringskapasitet internt. Du betaler tross alt veldig mye penger for telefonen, og nekter å tro f.eks. 8 gb interminne ville gjort den særlig dyrere.

 

Jeg syntes tastaturet var unøyaktig og ordliste-løsningen imponerte ikke. Dette er vel til dels en vanesak, men jeg ble ikke vant til den i løpet av de dagene jeg hadde den som hovedtelefon. Brukte da hovedsklig stort qwerty-tastatur og telefontastaturet med t9. Syntes de kunne klart å legge inn æøå på tastaturet.

 

Det som nok gjorde at jeg ble skuffet var at jeg så for meg at HD2 kom til å være et "multimediamonster" med den digre skjermen og kraftige prosessoren, og da ble jeg skuffet. Derfor er det tilbake til Omnia HD'en min.

 

Det er nok en tilvenningssak å gå fra en mobil til en annen og jeg skjønner at det kan være nedtur å gå fra AMOLED til en LCD. Det er hvertfall bra du er fornøyd med Omnia HD'en din. :)

 

Ang. Coreplayer. Jeg la merke til at video har en tendens til å lugge litt, samt at lyden blir off-sync dersom man bruker DirectDraw (er enabled by default).

 

Har kommet frem til at følgende innstillinger er de beste (skal oppdatere førsteposten med dette nå):

 

Settings > Video

 

Video output: "Raw FrameBuffer" eller "GDI"

Video quality: "High"

Smooth Zoom: "On"

Dither: [x]

 

 

Edit:

 

Har nå oppdatert førsteposten med optimale CorePlayer innstillinger. :)

Endret av dekar24k
Lenke til kommentar
Bra mini-review dekar! Er enig i det du sier..

 

Hva gjelder WM7, så får HD2 oppgradering til dette. Så dette argumentet er redundant! Gleder meg :D Ikke at jeg trenger WM7 nå da, men alltid moro med noe nytt og det nyeste.

 

Koser meg hardt med min HD2 også.

 

Takk! :)

 

Jeg installerte forøvrig TomTom navigator v7.9 på HD2 og den fungerer bedre enn noen GPS jeg har prøvd. Når du skriver inn en adresse og starter navigasjonen, så kalkulerer TomTom ruten på 1-2 sekunder og kjører du feil så bruker den ikke ett sekund engang på å kalkulere ny rute. Posisjoneringen er også perfekt, absolutt ingen lag og jeg brukte vel 6-7 sekunder på å finne satelitter fra kald start.

 

Anbefaler også forøvrig å installere Duttys Task Manager for Leo (link krever innlogging), da den er et must på HD2!

 

du kunne vel ikke tenkt deg å hjelpe meg med å installere rett type gps eller? :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...