Gå til innhold

HTC HD2 "Leo" - Førsteinntrykk


dekar24k

Anbefalte innlegg

Jeg har merket på hastigheten at den alltid bruker WLAN når det er på, og ikke 3G.

 

 

Ok og dere er 100% sikker på dette?

Hvis du fortsatt er redd for at den skal laste ned data via 3G og GPRS når du ikke vil at den skal, så kan jeg ikke annet enn å igjen anbefale MoDaCo NoData. Installer dette programmet på telefonen din og deaktiver alt som ikke har med vanlig bruk som SMS/MMS å gjøre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Lurer litt på angående internett, hvordan vet jeg at mobilen bruker Wifi og ikke 3G? har ikke noe surfe abonnemang så jeg vil ikke brenne meg på ekstra utgifter.

Du ser det på oppkoblingsikonene øverst på skjermen. Sjekk manualen på HTC sine sider for hva alle de forskjellige ikonene betyr.

 

Når den bruker Wifi skal det ved siden av signalikonet være en slags mast med kule på og en pil mot og en fra masta. Når Wifi er aktivt og tilkoblet, så er automatisk all annen oppkobling som 3G og GPRS skrudd av.

Hvis du "banker" på signalikonet komemr det opp et vindu med tittelen "Varslinger".

Der kan du bl.a. se om WiFi er "Ikke tilkoblet" eller hvilket nett (=SSID) telefonen er koblet til.

Lenke til kommentar

Hei,

 

har akkurat skaffet meg HTC Leo. Har dog et problem:

 

- Windows Mobile Device Centre finner ikke min nye mobil.

 

Jeg hadde to koblinger tidligere som jeg måtte slette (2 er maks visstnok), men selv etter at jeg har gjort det så klarer den ikke å opprette en kobling mot mobilen. Noen som har en ide om hva jeg kan gjøre?

 

Mvh Jubalong

Lenke til kommentar
Hei.. er det noen som har greie på om jeg kan se datatrafikken? om jeg er tilkoblet nå feks? Laster den opp vær automatisk og bruker datatrafikk på dette eller bare når jeg er på nett?? VIl gjerne vite når mb'ne løper og når de ikke gjør det... Ellers meget nyttig tråd!!

Du kan i hvert fall bestemme hvor ofte vær og akjsekurser oppdateres ved å gå inn i setup-menyene til de to applikasjonene. (Slå av auto-oppdatering helt kan du også gjøre.)

Lenke til kommentar

Flott!! Takk takk.. fant en del nyttig der.. Og en ting til forresten.. Husker det har blitt spurt før men ikke sett noe svar om det finnes en tilkoblingsmanager evt som cab fil hvor man kobler til et program som trenger nett, å velge enten wifi eller telenor internett..

 

Sånn som på nokia s60 - alltid spør i tilkobling.

 

Har skrudd av alt i comm manager nå.. untatt telefon.. Da skulle den ikke dra noen kroner iaf ;)

 

Og hvor får man enklest tak i tomtom?

 

Daniel

Endret av SkogensBaron
Lenke til kommentar

Nå har jeg hatt denne tlf i ca en månded. Er stort sett fornøyd, men er noen ting som burde/må fikses på i en SW oppdatering.

 

1. Jeg har lest rundt på forskjellige forum at dette er et stort problem, et problem jeg også har, nemlig at plutselig sender ikke tlf meldingene ut. Jeg kan motta sms, motta samtaler og ringe ut, men den nekter og sende ut sms. Løsningen er å skru av og på tlfen og sende en melding, da sender den ut alle som ikke har blitt sendt. Er utrolig irriterende å ikke vite om meldingene blir sendt eller ikke.

 

2. Telefonen er i overkant følsom. Det blir et problem når man skriver på tastaturet. Når man trykker på en knapp kan den fort tro at man trykker på knappen vedsiden av fordi man har kanskje vært en liten tanke borti den. Hadde Iphone før jeg gikk over til denne, og på Iphone var det veldig bra med tanke på dette. Man skriver i overkant mye "ufrivillig" feil med den i overkant følsomme skjermen.

 

3. Tastaturet mangler "æ, ø og å". Det er veldig mange som ser på dette som et "fille" problem som ikke har stor betydning. Men om man skriver 15-20 mail, en del dokumenter og et litt større antall sms hver dag så blir det plutselig et problem. Det tar ufattelig mye lengre tid enn nødvendig om man hadde æ, ø og å fysisk på tastaturet. Dette burde vært fra dag en av.

 

4. Et lite problem her til slutt, men som også irriterer etter en stund. Om man skriver en del meldinger til en person, og vil skrive en til, så tar det ufattelig lang tid før man kan skriver etter man har "banket" for å skrive sms. Det virker som at tlfen må laste inn alle meldingene før man kan skrive, så man må sitte å vente en liten stund. Dette var ikke noe problem på Iphone.

 

 

Når jeg nå sammenlikner denne med Iphone er det fordi det er den jeg har hatt før og er det eneste jeg kan sammenliktne med. Men om man ser bort i fra disse "feilene" med HD2 så er dette en utolig bra og pen mobil. Blir disse fikset vil jeg tørre påstå at dette er pr. dags dato verdens råeste mobil! :D

Lenke til kommentar

Ser det du skriver og jeg er ganske enig med deg! :)Ikke helt tilfreds med tartaturet jeg heller... veldig følsomt! Mye bedre på min tidligere omnia HD.. Rart dette ikke går ann å justere... Men men..

 

Har prøvd fingerkeyboard som kan fåes gratis her: http://www.1800pocketpc.com/blog/wp-conten...eyb-21-wvga.cab

 

Litt usikker på hvem jeg liker best faktisk... :) Du kan jo prøve! Dette tastaturet har ÆØÅ..

 

Ellers er det litt irriterende at den ikke spør hvilket nett den skal koble seg opp til, som er mulighet på langt enklere s60 telefoner..

 

Bortsett fra dette er den magisk!

Lenke til kommentar

Synd ikke alle tråder på denne mobilen er samlet!! Leste på xda-developers at den nye romen er mye bedre enn den gamle på sensitivitet i forhold til skriving! Noen som har prøvd ut denne?

 

http://htcpedia.com/official_wm_rom_htc_hd...c-leo-rom.html#

 

Slettes alt på telefonen når denne installeres? Ny på HTC så lurer på hvordan man går fram? Ikke noe automatisk update av rom via device sentre?

 

Daniel

Lenke til kommentar
Telefonen er i overkant følsom. Det blir et problem når man skriver på tastaturet. Når man trykker på en knapp kan den fort tro at man trykker på knappen vedsiden av fordi man har kanskje vært en liten tanke borti den. Hadde Iphone før jeg gikk over til denne, og på Iphone var det veldig bra med tanke på dette. Man skriver i overkant mye "ufrivillig" feil med den i overkant følsomme skjermen.

 

Jeg knotet også voldsomt med skjermen og synes den var skremmende følsom. Etter at jeg installerte cab-filen omtalt her http://forum.smartmobil.no/viewtopic.php?f=137&t=12778 er skjermfølsomheten MYE bedre, og jeg kan faktisk skrive uten feil ;)

Lenke til kommentar
Telefonen er i overkant følsom. Det blir et problem når man skriver på tastaturet. Når man trykker på en knapp kan den fort tro at man trykker på knappen vedsiden av fordi man har kanskje vært en liten tanke borti den. Hadde Iphone før jeg gikk over til denne, og på Iphone var det veldig bra med tanke på dette. Man skriver i overkant mye "ufrivillig" feil med den i overkant følsomme skjermen.

 

Jeg knotet også voldsomt med skjermen og synes den var skremmende følsom. Etter at jeg installerte cab-filen omtalt her http://forum.smartmobil.no/viewtopic.php?f=137&t=12778 er skjermfølsomheten MYE bedre, og jeg kan faktisk skrive uten feil ;)

 

 

Takker... Men har du oppdatert til seneste rom? 1.48 eller noe? tROR DETTE SKAL HJELPE OGSÅ :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...