Gå til innhold

HTC HD2 "Leo" - Førsteinntrykk


dekar24k

Anbefalte innlegg

Bra mini-review dekar! Er enig i det du sier..

 

Hva gjelder WM7, så får HD2 oppgradering til dette. Så dette argumentet er redundant! Gleder meg :D Ikke at jeg trenger WM7 nå da, men alltid moro med noe nytt og det nyeste.

 

Koser meg hardt med min HD2 også.

 

Takk! :)

 

Jeg installerte forøvrig TomTom navigator v7.9 på HD2 og den fungerer bedre enn noen GPS jeg har prøvd. Når du skriver inn en adresse og starter navigasjonen, så kalkulerer TomTom ruten på 1-2 sekunder og kjører du feil så bruker den ikke ett sekund engang på å kalkulere ny rute. Posisjoneringen er også perfekt, absolutt ingen lag og jeg brukte vel 6-7 sekunder på å finne satelitter fra kald start.

 

Anbefaler også forøvrig å installere Duttys Task Manager for Leo (link krever innlogging), da den er et must på HD2!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Bra mini-review dekar! Er enig i det du sier..

 

Hva gjelder WM7, så får HD2 oppgradering til dette. Så dette argumentet er redundant! Gleder meg :D Ikke at jeg trenger WM7 nå da, men alltid moro med noe nytt og det nyeste.

 

Koser meg hardt med min HD2 også.

 

Takk! :)

 

Jeg installerte forøvrig TomTom navigator v7.9 på HD2 og den fungerer bedre enn noen GPS jeg har prøvd. Når du skriver inn en adresse og starter navigasjonen, så kalkulerer TomTom ruten på 1-2 sekunder og kjører du feil så bruker den ikke ett sekund engang på å kalkulere ny rute. Posisjoneringen er også perfekt, absolutt ingen lag og jeg brukte vel 6-7 sekunder på å finne satelitter fra kald start.

 

Anbefaler også forøvrig å installere Duttys Task Manager for Leo (link krever innlogging), da den er et must på HD2!

 

Fy faen! Tusen takk for det tipset. Jeg har rotet ræva av meg for å finne en shortcut til task manager på den måten, men jeg har ikke funnet noe. Så kommer du med denne, midt i blinken for meg. Denne skal jeg legge inn ASAP zulu!

 

Hva gjelder GPS har jeg lagt inn TT 7.45 og har Scandinavisk kart, versjon 8.35. Ikke helt legalt kan man si, men likevel. Fungerer utmerket :) Har riktignok ikke testet det ute i friluften enda, men det skla jeg gjøre på vei til jobb i morgen.

Lenke til kommentar
Bra mini-review dekar! Er enig i det du sier..

 

Hva gjelder WM7, så får HD2 oppgradering til dette. Så dette argumentet er redundant! Gleder meg :D Ikke at jeg trenger WM7 nå da, men alltid moro med noe nytt og det nyeste.

 

Koser meg hardt med min HD2 også.

 

Takk! :)

 

Jeg installerte forøvrig TomTom navigator v7.9 på HD2 og den fungerer bedre enn noen GPS jeg har prøvd. Når du skriver inn en adresse og starter navigasjonen, så kalkulerer TomTom ruten på 1-2 sekunder og kjører du feil så bruker den ikke ett sekund engang på å kalkulere ny rute. Posisjoneringen er også perfekt, absolutt ingen lag og jeg brukte vel 6-7 sekunder på å finne satelitter fra kald start.

 

Anbefaler også forøvrig å installere Duttys Task Manager for Leo (link krever innlogging), da den er et must på HD2!

 

Fy faen! Tusen takk for det tipset. Jeg har rotet ræva av meg for å finne en shortcut til task manager på den måten, men jeg har ikke funnet noe. Så kommer du med denne, midt i blinken for meg. Denne skal jeg legge inn ASAP zulu!

 

Hva gjelder GPS har jeg lagt inn TT 7.45 og har Scandinavisk kart, versjon 8.35. Ikke helt legalt kan man si, men likevel. Fungerer utmerket :) Har riktignok ikke testet det ute i friluften enda, men det skla jeg gjøre på vei til jobb i morgen.

 

Sjekk denne tråden på XDAdev for en hel haug med tips og tricks. :)

Lenke til kommentar
Dekar: Har lagt den inn nå. Men hvor finner jeg programmet? Hvordna adder jeg det på shortcut på startsiden?

 

Bare installer .cab'en på vanlig måte (kjør fra telefonen eller installer fra pc via activesync) og så reset'er du telefonen, så kommer den opp av seg selv (du ser den øverst i høyre hjørne).

Lenke til kommentar
Dekar: Har lagt den inn nå. Men hvor finner jeg programmet? Hvordna adder jeg det på shortcut på startsiden?

 

Bare installer .cab'en på vanlig måte (kjør fra telefonen eller installer fra pc via activesync) og så reset'er du telefonen, så kommer den opp av seg selv (du ser den øverst i høyre hjørne).

 

Åja, jeg må softe. Mister jeg alt jeg har lagt inn da? Som TomTOm osv?

Lenke til kommentar
Dekar: Har lagt den inn nå. Men hvor finner jeg programmet? Hvordna adder jeg det på shortcut på startsiden?

 

Bare installer .cab'en på vanlig måte (kjør fra telefonen eller installer fra pc via activesync) og så reset'er du telefonen, så kommer den opp av seg selv (du ser den øverst i høyre hjørne).

 

Åja, jeg må softe. Mister jeg alt jeg har lagt inn da? Som TomTOm osv?

 

Nei nei, absolutt ikke. :) Du kan også bare skru av og på telefonen.

Lenke til kommentar

Jeg har 2 spørsmål.

 

1- kan man ha flere alarm aktive slik at de går av på bestemte dager. F.eks alle arbeidsdag eller hver fredag.

 

2- Om jeg har en kontakt i telefon boka som heter Ole Morten Devik. I min N96 så kommer opp kontakten hvis jeg skriver Morten, trenger ikke å skrive i rekkefølge.

Lenke til kommentar
Jeg har 2 spørsmål.

 

1- kan man ha flere alarm aktive slik at de går av på bestemte dager. F.eks alle arbeidsdag eller hver fredag.

 

2- Om jeg har en kontakt i telefon boka som heter Ole Morten Devik. I min N96 så kommer opp kontakten hvis jeg skriver Morten, trenger ikke å skrive i rekkefølge.

 

1. Ja du kan ha 3 forskjellige alarmer på samtidig.

 

2. Akkurat det samme på HD2. Du skriver "Morten" og alle kontaktene som heter noe med "Morten" kommer opp samtidig, slik at det er enkelt å trykke og velge én av de. Dersom du har nylig ringt en av dem tror jeg den personen kommer øverst på listen.

Lenke til kommentar
Jeg har 2 spørsmål.

 

1- kan man ha flere alarm aktive slik at de går av på bestemte dager. F.eks alle arbeidsdag eller hver fredag.

 

2- Om jeg har en kontakt i telefon boka som heter Ole Morten Devik. I min N96 så kommer opp kontakten hvis jeg skriver Morten, trenger ikke å skrive i rekkefølge.

 

1. Ja du kan ha 3 forskjellige alarmer på samtidig.

 

2. Akkurat det samme på HD2. Du skriver "Morten" og alle kontaktene som heter noe med "Morten" kommer opp samtidig, slik at det er enkelt å trykke og velge én av de. Dersom du har nylig ringt en av dem tror jeg den personen kommer øverst på listen.

 

Takk! Men er det mulighet for fler en tre alarmer da? Greit at man ikke trenger så mang, men enkelte ganger så er det greit, hvis man er redd for at han/hun skal forsove seg. Liker den mulighet på N96

Lenke til kommentar
Jeg har 2 spørsmål.

 

1- kan man ha flere alarm aktive slik at de går av på bestemte dager. F.eks alle arbeidsdag eller hver fredag.

 

2- Om jeg har en kontakt i telefon boka som heter Ole Morten Devik. I min N96 så kommer opp kontakten hvis jeg skriver Morten, trenger ikke å skrive i rekkefølge.

 

1. Ja du kan ha 3 forskjellige alarmer på samtidig.

 

2. Akkurat det samme på HD2. Du skriver "Morten" og alle kontaktene som heter noe med "Morten" kommer opp samtidig, slik at det er enkelt å trykke og velge én av de. Dersom du har nylig ringt en av dem tror jeg den personen kommer øverst på listen.

 

Takk! Men er det mulighet for fler en tre alarmer da? Greit at man ikke trenger så mang, men enkelte ganger så er det greit, hvis man er redd for at han/hun skal forsove seg. Liker den mulighet på N96

 

Så vidt jeg ser er tre alarmer max, men jeg kan ikke skjønne at noen skal trenge mer enn tre (!) alarmer?

 

Hvordan er egentlig batterikapasiteten på denne? Ser ikke spesielt bra ut mtp at det er en så stor skjerm uten amoled... :hmm:

 

Batteriet varer fint i 2 dager ved normalt/mye bruk. Bruker du derimot ekstremt mye wlan og gps en dag så må du regne med å sette den til lading når du legger deg.

Lenke til kommentar
Min telefon har også vart i 2 dager ved normalt bruk. Da mener jeg en SMS i ny og ned og 3-4 normale samtaler. Men må som oftest lade hver dag da, siden jeg bruker telefonen mye i jobben.

 

Jeg sjekker mailen sånn hvert 5. minutt og bruker en del web. Brukte også litt GPS igår + litt wlan på kvelden. Har fortsatt ca. 40% batt. i dag og regner ikke med å måtte lade før ikveld. :)

Lenke til kommentar
Bra mini-review dekar! Er enig i det du sier..

 

Hva gjelder WM7, så får HD2 oppgradering til dette. Så dette argumentet er redundant! Gleder meg :D Ikke at jeg trenger WM7 nå da, men alltid moro med noe nytt og det nyeste.

 

Koser meg hardt med min HD2 også.

 

Takk! :)

 

Jeg installerte forøvrig TomTom navigator v7.9 på HD2 og den fungerer bedre enn noen GPS jeg har prøvd. Når du skriver inn en adresse og starter navigasjonen, så kalkulerer TomTom ruten på 1-2 sekunder og kjører du feil så bruker den ikke ett sekund engang på å kalkulere ny rute. Posisjoneringen er også perfekt, absolutt ingen lag og jeg brukte vel 6-7 sekunder på å finne satelitter fra kald start.

 

Anbefaler også forøvrig å installere Duttys Task Manager for Leo (link krever innlogging), da den er et must på HD2!

 

Hvordan gikk du frem for å få installert TomTom og får du brukt den sammen med TomTom Home? Har brukt TomTom Navigator i mange år og blir ikke helt fortrolig med CoPilot på min nye HD2. På forhånd takk for hjelp!!

Lenke til kommentar
Bra mini-review dekar! Er enig i det du sier..

 

Hva gjelder WM7, så får HD2 oppgradering til dette. Så dette argumentet er redundant! Gleder meg :D Ikke at jeg trenger WM7 nå da, men alltid moro med noe nytt og det nyeste.

 

Koser meg hardt med min HD2 også.

 

Takk! :)

 

Jeg installerte forøvrig TomTom navigator v7.9 på HD2 og den fungerer bedre enn noen GPS jeg har prøvd. Når du skriver inn en adresse og starter navigasjonen, så kalkulerer TomTom ruten på 1-2 sekunder og kjører du feil så bruker den ikke ett sekund engang på å kalkulere ny rute. Posisjoneringen er også perfekt, absolutt ingen lag og jeg brukte vel 6-7 sekunder på å finne satelitter fra kald start.

 

Anbefaler også forøvrig å installere Duttys Task Manager for Leo (link krever innlogging), da den er et must på HD2!

 

Hvordan gikk du frem for å få installert TomTom og får du brukt den sammen med TomTom Home? Har brukt TomTom Navigator i mange år og blir ikke helt fortrolig med CoPilot på min nye HD2. På forhånd takk for hjelp!!

 

Kopierte .cab-fila til minnekortet og installerte på vanlig måte. Så legger du kartene i rota på minnekortet (f.eks. /scandinavia/). Du må aktivere kartene ved å koble deg opp mot TomTom sin server og jeg vet ikke om det fungerer dersom du har aktivert de på en annen device tidligere.

Lenke til kommentar

Testa forresten nettopp Remote Desktop Mobile (forhåndsinstallert på HD2) mot Windows 7-boxen min; - wow! Jeg har aldri blitt så imponert før når jeg har brukt en RD-klient på en mobil enhet!

 

Jeg koblet til stasjonære PC'en min på ca. et sekund og alt fungerte perfekt. Ekstremt raskt og perfekt pinch-to-zoom funksjon. Jeg kunne til og med spille av youtube-videoer og filmer lagret på pc'en min. Testet ikke med lyd, men lyd kan enables/disables i settings-menyen.

 

Knuser definitivt remote desktop på iPhone! ;)

 

Dersom dere ikke har testa enda så er det et must!

 

For en demo av hvor bra det funker, sjekk denne videoen:

 

Lenke til kommentar

Byttet likevel ut min trofaste N95 med HD2 og er rimelig imponert. Er desverre ikke kjent med hverken WinMO eller HTC, så jeg trenger noe hjelp som forhåpentligvis dere kloke hoder kan hjelpe med. Takker dekar24k for linken til oppgavebehandler. Helt håpløst av HTC å ikke ha med dette i utgangspunktet men telefonen ble straks mer komplett etter at denne ble installert.

 

1) Hvordan i alle dager fungerer copy/paste? Hvordan kan jeg kopiere en tekst i f.eks et notat til en tekstmelding?

 

2) Jeg har faktisk ikke klart å overføre video og musikk til telefonen... ActiveSynk er jo helt håpløst å kjøre på XP. MÅ man gå via Windows Mediaplayer 10? Får bare feilmelding om at filen ikke kan konverteres til filformat som støttes av enheten. Prøver jo bare legge over en episode av Entourage som avi-fil...

 

3) Igjen litt AktiveSynk problemer. Hvordan ta sikkerhetskopi av telefonen?

 

4) Finnes det ingen mulighet for å opprette en snarvei til Bluetooth?

 

5) Andre som får feilmelding av å gå inn på Win Marked? Får beskjed om at telefonen roamer, og at jeg vil få verdens største telefonregning hvis jeg fortsetter. Men jeg roamer da vitterlig ikke, er tilkoplet wlan og datatilkopling er slått av.

 

6) Hvis jeg får f.eks 7 mail, som jeg kjapt bare blar igjenom, står det fortsatt et syvtall over mailikonet. Må man virkelig gå inn på hver enkelt mail for å få dette symbolet til å forsvinne? Ingen knapper som "Maker alle som lest" eller noe?

 

7) Finnes det noen mulighet for å redigere kontakter via PC? På min Outlook har jeg vært bevisst på å bare ha jobbkontakter.

 

8) IE åpnes automatisk når jeg starter internett under menyvalget "Internett" eller via noen av de underliggende bokmerkene. Dette skjer selv om Opera Browser er satt som default nettleser. Lurer på om dette kan ha en sammenheng med at jeg installerte Opera 10 for så å avinstallere det da jeg faktisk liker Opera Browser bedre. Finnes det et sted der man setter default nettleser bortsett fra i selve nettleseren, hvis dere skjønner?

 

9) Dumt det ikke går an å ha fullskjermtastatur når man skriver i notater og liknende. Kan dette løses med nytt tastatur eller annen "tweek" (noen som forresten har gode tips til tastatur med æ,ø,å?) Dessuten lagger tastaturet en del i fullskjermmodus.

 

10) Er det ikke mulig å velge når Hotmail skal oppdateres?

 

Ble mange spørsmål her men hadde satt pris på om noen gidder å svare. Muligens andre også lurer på det samme. Er helt nybegynner på WinMo og HTC (litt snodig at HTC ikke har klar en utfyllende pdf-bruksanvisning før telefonen slippes?).

Lenke til kommentar
Byttet likevel ut min trofaste N95 med HD2 og er rimelig imponert. Er desverre ikke kjent med hverken WinMO eller HTC, så jeg trenger noe hjelp som forhåpentligvis dere kloke hoder kan hjelpe med. Takker dekar24k for linken til oppgavebehandler. Helt håpløst av HTC å ikke ha med dette i utgangspunktet men telefonen ble straks mer komplett etter at denne ble installert.

 

1) Hvordan i alle dager fungerer copy/paste? Hvordan kan jeg kopiere en tekst i f.eks et notat til en tekstmelding?

 

Trykk og hold fingeren over teksten, da dukker det opp en liten meny som lar deg merke, kopiere, lime inn osv.

 

2) Jeg har faktisk ikke klart å overføre video og musikk til telefonen... ActiveSynk er jo helt håpløst å kjøre på XP. MÅ man gå via Windows Mediaplayer 10? Får bare feilmelding om at filen ikke kan konverteres til filformat som støttes av enheten. Prøver jo bare legge over en episode av Entourage som avi-fil...

 

Når du kobler HD2 til pc'en din med USB så dukker det opp en liten meny på telefonen. Der kan du velge hvordan du vil at telefonen skal oppføre seg. Ikke bruk ActiveSync her, velg USB Disk (husker ikke akkurat hva det heter i farta, men er noe lignende) og da vil telefonen dukke opp som en vanlig ekstern disk. Da kan du bare kopiere filer til den på vanlig måte.

 

3) Igjen litt AktiveSynk problemer. Hvordan ta sikkerhetskopi av telefonen?

 

Dette har jeg ikke testet enda, men hvis du aktiverer My Phone på HD2 ved å signe opp eller signe inn med MSN-id'en din kan du ta backup av telefonen der. Ellers skal dette være ganske enkelt med ActiveSync også tror jeg.

 

4) Finnes det ingen mulighet for å opprette en snarvei til Bluetooth?

 

Du kan opprette snarvei til hva du vil. Nå tror jeg ikke du kan opprette snarvei for å skru BT av/på direkte, da må du nok laste ned en liten .cab, men jeg har en snarvei til Comm manager på Home-screenen, slik at jeg kun trenger ett trykk for å komme til menyen hvor jeg kan skru av på wlan/bt osv.

 

5) Andre som får feilmelding av å gå inn på Win Marked? Får beskjed om at telefonen roamer, og at jeg vil få verdens største telefonregning hvis jeg fortsetter. Men jeg roamer da vitterlig ikke, er tilkoplet wlan og datatilkopling er slått av.

 

Merkelig, dette har jeg aldri opplevd. Prøv å spør i Leo-delen på xda-developers.com.

 

6) Hvis jeg får f.eks 7 mail, som jeg kjapt bare blar igjenom, står det fortsatt et syvtall over mailikonet. Må man virkelig gå inn på hver enkelt mail for å få dette symbolet til å forsvinne? Ingen knapper som "Maker alle som lest" eller noe?

 

Sense-visningen (den fancy WM6.5 front-end'en til HTC) har ikke denne muligheten. Du må først trykke "Innboks" for å vise alle mail og deretter kan du markere alle som lest osv. Jeg går alltid direkte til Innboksen da jeg ikke liker å lese mail på den fancy Sense-måten (+ at den mangler dessverre alt for mange funksjoner).

 

7) Finnes det noen mulighet for å redigere kontakter via PC? På min Outlook har jeg vært bevisst på å bare ha jobbkontakter.

 

Igjen, hvis du aktiverer My Phone så kan du redigere alle kontaktene dine fra myphone.microsoft.com og deretter synkronisere med HD2. ActiveSync har også en god del funksjoner for dette vil jeg tro.

 

8) IE åpnes automatisk når jeg starter internett under menyvalget "Internett" eller via noen av de underliggende bokmerkene. Dette skjer selv om Opera Browser er satt som default nettleser. Lurer på om dette kan ha en sammenheng med at jeg installerte Opera 10 for så å avinstallere det da jeg faktisk liker Opera Browser bedre. Finnes det et sted der man setter default nettleser bortsett fra i selve nettleseren, hvis dere skjønner?

 

Veldig rart, dette skjer ikke hos meg, selv om jeg har gjort det samme som deg (installert/avinstallert Opera 10). Prøv igjen å starte Opera fra startmenyen, Instillinger > Avansert > Bruk Opera som standard nettleser.

 

9) Dumt det ikke går an å ha fullskjermtastatur når man skriver i notater og liknende. Kan dette løses med nytt tastatur eller annen "tweek" (noen som forresten har gode tips til tastatur med æ,ø,å?) Dessuten lagger tastaturet en del i fullskjermmodus.

 

Du har flere programmer som "forcer" landscape mode. Et av de er Gyrator 2 som du finner her. Har ikke testet dette selv enda, men denne skal gjøre slik at du får landscape mode i hvilket som helst program. Hvordan det da funker med tastaturet vet jeg ikke, men det er verdt et forsøk. Ellers synes jeg tastaturet har veldig lite lag. Noe forekommer en gang iblant men kun dersom du skriver mens en nettside laster eller telefonen jobber med noe (f.eks. kobler seg opp mot wlan).

 

10) Er det ikke mulig å velge når Hotmail skal oppdateres?

 

Nå bruker ikke jeg Hotmail, men du kan sette telefonen til å oppdatere POP/Gmail osv. når du selv vil (hvert minutt, hvert 5e minutt osv). E-post > Meny > Kontoinnstillinger > Velg e-post konto og så går du igjennom oppsettet der (manuelt oppsett).

 

Ble mange spørsmål her men hadde satt pris på om noen gidder å svare. Muligens andre også lurer på det samme. Er helt nybegynner på WinMo og HTC (litt snodig at HTC ikke har klar en utfyllende pdf-bruksanvisning før telefonen slippes?).
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...