Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Bygd egen PC.. igenting skjer når jeg trykker den på


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
HK jordet på feil plass? Det vil si?

At det står en avstansstykke på feil plass, ligger noe mellom hovedkort(hk) og kabinettet osv.

Alle avstandsstykkene er satt på riktig plass. Ligger ingenting imellom. Var ganske grundig med det pga jeg gjorde det feil ved første bygging.

 

Ja hvis han har startet mem ok knappen, vil pc'en starte og stoppe flere ganger, til den har justert inn minnet. Da skal man la den holde på til den er ferdig. Men jeg trudde ikke den skulle stoppe så raskt.

Prøvde memok knappen ved en av de første gangene. Da skjedde det ingenting mere enn om jeg trykker på power knappen.

Lenke til kommentar

Har nå tatt fra hverandre alt.. Fikk start på den helt til skjermkortet kom inn i bildet. Brukte 2x6 pins fra psuen til strøm.. Hva skal jeg bruke? Kan det være vi bruker for mye?

 

Prøvde med kun 1, som deles opp i 2 sånne gamle. Det funka, men maskinen det var bare en lang pipende lyd mens den boota.

 

Om vi prøver med 1 piper den vel pga den ikke får nok strøm.

Men når vi starter med 2 så vil den ikke boote, og vi er på samme problemet.

 

PSUen klarer kanskje ikke gi den nok strøm med begge?

 

Justerer litt her på fortløpende.

 

Funker ikke når vi bare bruker 1 av de nye typene 6 pins.

 

Funker kun når vi bruker 1 av de gamle typene 2x3 pins.

Har kun 1 2x3 pins som følgte med.

Endret av CptZiggy
Lenke til kommentar

Hva er 2x3 pins, har ikke sett den.

 

Jeg ser på hjemme siden til CHIEFTEC, at den leveres med bare en 6-pin pci-e kabel, stemmer det? Hvis det er CTF-650-14CS du har. Eller har du en CTF-650 A12B ?

 

Du skal bruke 2 stk. orginale 6-pin pci-e kabler fra psu sine røde utganger til skjermkort, hvis du har en uorginal kabel, så må du sjekke at pluggen som skal inn i psu, er lik den orginale kabelen, så du ikke risikerer å bytte om på +12V(gul) og -jord(svart).

 

Er du riktig uheldig, så er det noe feil med utgangene på psu, eller 12 volts linjene som det er 4 av på din psu.

Endret av ask99
Lenke til kommentar

Den du linker til er også til cpu!

 

Trur du skal roe ned tempoet litt, og ikke poste i 3 forskjellige tråder samtidig.

 

Hvor mange orginale 6-pin pci-e kabler har du, som skal plugges inn i de røde utgangene på psu? Hvis du har en kabel, har du prøvd den på begge de røde utgangene på psu?

 

Hvis du skal bruke en overgangs kabel til skjermkort, så er det en sånn du skal bruke:

 

pcie6.jpg

 

Men du bør få tak i 1 til orginal 6-pin pci-e kabel, som plugges i den andre røde pci-e utgangen på psu.

Endret av ask99
Lenke til kommentar

Fikk tak i en annen ledning. Nå er alt som det skal.

 

Eneste var at kjølepastaen på gpuen hadde tydeligvis stivna etter å blitt tatt opp og ned ås mange ganger? Så mens jeg holdt på å innstalere win så skrudde den seg av. Sjekke deretter temperaturen.

Holdt 85c! sick imo.

 

Anywya, kjølepasta på vei.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...