Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Bygd egen PC.. igenting skjer når jeg trykker den på


Anbefalte innlegg

Har nettop bygd min første egen PC.. alt er plasser og alt er som det skal tror jeg.

Maskinen består av:

 

ASUS P7P55D

Intel i5

Corsair 4gb ddr3 1600

Chieftec Super Series PSU 650W

Western Digital Caviar® GreenPower™ 1TB

ASUS HD5850

 

Når jeg plugger i strømmen lyser hovedkortet grønt (såvidt jeg kan se, jeg er fargeblind)

Gjorde slik som i manualen at holdt memok switchen inne. Når jeg trykker på power skjer det svært lite. Kan jeg ha kobla powerswitchen feil? Er det samme hvilke vei de står? Trodde ikke det mtp på jording osv? Er jo umulig å si hvilken vei som er riktig iaffal?

Snakker om de pinnene som går fra kabinettet til hovedkortet.

 

Skal jeg bruke den "adapteren" som følgte med?

 

Er det noe annet som kan være problemet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

dersom kortet ditt lyser grønt, er det ikke noe galt med strømforsyningen din og strømmen til hovedkortet var det jeg mente :)

 

dersom pcen ikke starter opp når det lyser grønt må det være relatert til powerswitchen i kabinettet. Mao, enten liten feilkobling eller defekt powerswitch. tipper det bare er en liten feilkobling, sjekk manualen til hovedkortet nøye om igjen ;)

Lenke til kommentar

Er du helt sikker at du setter pwr sw kontakten på rett plass, de 2 pinnene nederst i midten!

 

Du lager bare en forbindelse mellom de 2 pinnene med knappen, så du skal kunne starte opp pc'en med et skrujern som er borti begge 2.

 

526608.jpeg

 

Har du husket å koble de 2 stk. 6-pin pci-e strøm til skjermkort?

 

Har du plasert ram i riktige ram slott, DIMM_A1 og DIMM_B1, de blå?

Endret av ask99
Lenke til kommentar

Hvordan kan jeg lage en forbindelse?

 

Har festet alle avstandsstykkene ja.

 

Det gjorde jeg feil første gang jeg bygde PC.

Men ville det lyst grønt på Standby leden på HK dersom det var røkent?

 

Er jo en reaksjon, men fortsetter ikke etter bipet, så er vel ikke pwr sw?

Endret av CptZiggy
Lenke til kommentar
Hvordan kan jeg lage en forbindelse?

 

Som jeg sa lengere opp, forsiktig med noe ledene materiale(eks. tuppen av et skrujern), som lager en forbindelse mellom de 2 pinnene, se pc'en starter, og ta den vekk. Du må ikke bli skremt hvis pc'en starter, og peive med skrujernet :)

 

Men ville det lyst grønt på Standby leden på HK dersom det var røkent?

 

Har vært bort i det ja, lyser grønt selv om noe hw er røket.

 

Er jo en reaksjon, men fortsetter ikke etter bipet, så er vel ikke pwr sw?

 

Vil det si at pc'en starter når du trykker inn knappen, men stopper igjen(vifter starter, men stopper igjen)?

 

Det skal jo heller ikke være mulig å koble feil fra psu, alle modulære utgangene er jo merket hva dem er til.

Endret av ask99
Lenke til kommentar
Ja, ser ut til den prøver å botte i 1/10 sekund.

 

Det er første opplysningen du burde ha kommet med, det er tydelig noe feil, noe mangler strøm, eller det er noe galt med hw, eller du har gjort noe feil når du satt sammen maskinen.

 

I løpet av det 10-dels sekundet så rekker det også og lyse rødt på CPU led.

Det er normalt at den skal lyse en stund under post, først den, så ram, skjermkort og hdd til slutt. Hvis det er noe galt, skal led lyset bli på, til feilen er fikset. Men fordi pc'en din stopper straks, trur jeg er grunnen til at det slukker igjen.

 

Du bør demontere alt igjen, og sette den i sammen på nytt, hvis du ikke finner en opplagt feil. Det hjelper ofte.

Lenke til kommentar
Rrøvde å starte med kun HK, RAM, CPU og skjermkort.. samme reaksjon.

Prøv heller med bare hk, cpu, strøm og kjøling, skjer det samme da, så er det noe galt med cpu, hk eller psu. Jeg syns det virker som hk er jordet i kabinettet på feil plass, eller du har bøyd noen pinner på cpu. Men man kan aldri utelukke psu.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...