Gå til innhold

Kjøpte meg en HTC Mega - Nå har jeg blitt lurt igjen


Edstro

Anbefalte innlegg

Å dette MÅ jeg ta ansvar for? Fordi selger ikke ga meg noen service kvittering men printe ut en til seg selv. Derfor er jeg skikkelig låst. Er så utrolig skuffet! :cry:

Forstår frustrasjonen, men du har nok dessverre ikke krav på så mye annet enn reparasjon. Siden du ikke har noen som helst dokumentasjon på første innmeldingen av feil blir det jo litt vanskelig å kreve lang tid for avhjelp også.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vill ha ny telefon og ikke noen reprasjon. Synes ikke jeg skal ta ansvar for dette. Men vordan skal jeg kunne bevise det uten noen kvittering på service. Har selvfølgelig den vanlige kasse kvitteringen men den holder selvfølgelig ikke.

 

Hva skal jeg true med? Har ikke lust å vente på reprasjon. Det tar alt for lang tid.

 

Hva kan jeg eventuelt true med? Synes dette er veldi uprofesjonelt. Eller hva kan man forvente av expert?

Lenke til kommentar

Så lenge du ikke har noen skriftlige bevis på det som har blitt gjort (kvittering), så kommer du nok ingen vei så lenge du ikke får tak i den personen du snakket med først.

 

Nå er det selvsagt leit at du har kommet i en slik situasjon, og det er Expert sin feil. Men det er samtidig til ens eget beste alltid lurt å be om kvittering eller bevis på hva som blir gjort i slike saker, spesielt når det er en tidsfrist. Har du ikke bedt om kvittering, bevis eller navn på kundebehandleren, må du nok dessverre ta din del av skylden.

Lenke til kommentar
Det er på ingen måte kundens feil at han ikke fikk kvittering, han kunne selvfølgelig tenkt på kvittering, men det burde ikke være et krav at kunden skal tenke på slik. De som får betalt, de skal passe på at kunden får den informasjonene han trenger.

Selvsagt, men kunden kan ikke bevise noe så lenge han ikke har fått kvittering. Det er det som er problemet. Hvis man ikke trengte å se kvitteringer eller andre bevis på ting og tang, kunne hvem som helst gått rundt og krevd både det ene og det andre fra hvem som helst. Derfor bør man som kunde passe på at man får kvittering eller "bevis" i slike saker.

Lenke til kommentar
Det er på ingen måte kundens feil at han ikke fikk kvittering, han kunne selvfølgelig tenkt på kvittering, men det burde ikke være et krav at kunden skal tenke på slik. De som får betalt, de skal passe på at kunden får den informasjonene han trenger.

Det er ingen som sier det er kundens feil, men å gå veien om Forbrukerråd og FTU i en sak man er dømt til å tape siden det kreves dokumentasjon også fra kunden på påstander, blir jo litt for dumt.

 

Det er kjipt, men da har TS lært at man ber om kvittering dersom butikken ikke gir det automatisk neste gang.

Lenke til kommentar

Stikk på expert, prat med kundebehandleren igjen, og håpe på at det er en annen der. Kommer du like langt med han, så krev å få prate med hans sjef. Er ikke han der, skal du prate med en eller annen overordnet. Ikke stol på at noen skal ringe deg opp igjen.

 

Det er ikke du som skal lide, hvis butikken har driti seg ut.

Lenke til kommentar
For øvrig har han da ikke krav på noe annet enn reparasjon uansett?

 

Når det skjer etter 2 dager, så kan han bruke angreretten mener jeg.

 

I en "stor" kjende som Expert, burde de rydde opp i dette uten at kunden skal måtte vente på reperasjon.

 

Ingen angrerett i butikk, spesielt ikke på mobil.

 

Dog, de fleste store (Nokia, Sony Ericsson osv) tilbyr egne garantier for telefoner som oppfører seg urimelig første uken. DOA heter det, og da må kjøperen komme innen en uke fra handel med kvittering og komplett salgspakke for å kunne legge fram krav om DOA. Etter å ha lest denne saken er ikke dette tilfelle i det hele tatt.

 

Uten noe håndfast er du uten rett i denne saken, hvor enn surt det måtte være å innse. Ta telefonen og lever den inn på service! Krev lånetelefon.

Lenke til kommentar

Det er DOA jeg sikter til når jeg sier angrerett i forhold til et produkt som ikke oppfører seg som det skal innen kort tid etter kjøp. (Begynner å bli lenge siden jeg har jobbet i bransjen, så har mistet litt kontroll..)

 

Kunde har krav på nytt produkt selv om butikken ikke har nytt på lager, at butikken ikke får godkjent DOA pga tiden som har gått skal ikke kunden lide for da butikken ikke hadde muligheten til å ta i mot telf når kunde først kom inn..

Lenke til kommentar
Kunde har krav på nytt produkt selv om butikken ikke har nytt på lager, at butikken ikke får godkjent DOA pga tiden som har gått skal ikke kunden lide for da butikken ikke hadde muligheten til å ta i mot telf når kunde først kom inn..

Problemet er at kunden ikke har noe bevis eller kvittering for at han har vært inne før DOA-perioden utløp, og så lenge han ikke får tak i samme kundebehandler (og den personen husker saken), så har han ingenting å slå i bordet med... dessverre.

Lenke til kommentar
Det er derfor man har overvåknings kamera (hvis det blir oppbevart film så langt tilbake)

Nei, det er ikke derfor man har overvåkningskamera.

 

Og uansett er det vel sjelden lyd på slike overvåkningskamera, slik at man ikke vet hva som er blitt sagt. Ofte er oppløsning og kvaliteten så dårlig at man ikke kan se hva slags mobiltelefon kunden viser frem heller. Og det ville uansett bare vist at han viser frem mobiltelefonen og så får den tilbake igjen, ikke at han påstår det er noe feil med den.

 

Overvåkningskamera ville med andre ord uansett ikke vært bevis godt nok i saken. Det er derfor det er så utrolig viktig at man får kvitteringer eller andre skriftlige bevis på slike ting.

Lenke til kommentar
Kunde har krav på nytt produkt selv om butikken ikke har nytt på lager, at butikken ikke får godkjent DOA pga tiden som har gått skal ikke kunden lide for da butikken ikke hadde muligheten til å ta i mot telf når kunde først kom inn..

DOA er ikke noe kunden har krav på etter noen lov.

 

Etter Forbrukerkjøpsloven har kunden krav på avhjelp, altså reparasjon.

Lenke til kommentar
Hvis jeg forstår problemet ditt her, at du ikke har kvittering bør det ikke være noe problem. Når man kjøper telefon i en elektrobutikk blir salget registrert i elguide (datasystemet) på navnet ditt. Bør ikke ta mer enn 1 minutt å finne frem for de ansatte.

 

Bare for å kommentere - det er null krav om at elektroforretninger skal lagre kvitteringen din. Ja, de kan gå tilbake i systemet, men det er slettes ikke noe som er gjort på ett minutt dersom forretningen ikke registerer navn eller annen personalia på kunden. (Selv om det er en selvfølge i en situasjon som denne at de skal påta seg ansvaret med å finne kvitteringen igjen, uansett hvor lang tid det måtte ta).

 

For det andre er dette helt uhørt. HTC har 7 dagers DOA som de tilbyr til sine forhandlere - med andre ord vil forhandler få en ny telefon fra produsenten dersom deres DOA-rutiner følges som de skal.

 

Som andre har sagt her, krev og få snakke med den som er ansvarlig for reklamasjonsavdelingen, forklar situasjonen, få ham til å sjekke hvem som var på jobb da du var der. Dersom det var flere ansatte burde disse bli spurt om de kjenner til situasjonen.

Endret av Emelina
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...