kimbida Skrevet 14. november 2009 Skrevet 14. november 2009 Når jeg starter maskinen får jeg følgende melding: 921 - Device in PCI Express Slot failed to initialize Jeg får startet med å velge F1 Boot, en eller to ganger. er det noen som hvet hva dette er eller hvordan det kan fixes?
Stigma Skrevet 14. november 2009 Skrevet 14. november 2009 Kortet i din PCIE inngang klarer ikke aa starte. det er sansynligvis skjermkortet ditt. Sjekk at det staar riktig tilkoblet, har alle nodvendige stromkontakter paakoblet osv. mange skjermkort trenger ekstra stromkontakter paaplugget bakpaa kortet for eksempel. unskyld engelsk tastatur for oyeblikket... -Stigma
kimbida Skrevet 14. november 2009 Forfatter Skrevet 14. november 2009 Kortet i din PCIE inngang klarer ikke aa starte. det er sansynligvis skjermkortet ditt. Sjekk at det staar riktig tilkoblet, har alle nodvendige stromkontakter paakoblet osv. mange skjermkort trenger ekstra stromkontakter paaplugget bakpaa kortet for eksempel. unskyld engelsk tastatur for oyeblikket... -Stigma Takk for svar Jeg har åpnet og sjekket, og det viser seg at skjermen er koblet til den ordinære skjermkontakten og ikke til skjermkortet. Her har vel vært litt mange kokker.... Jeg hadde en hp 2335, flott skjer forresten, men guttungen skallet til den i dyp frustrasjon over et spill som ikke gikk slik han ville. Han har lært en lekse og måtte pent kjøpe ny skjerm. Den nye skjermen, er en LG FLATRON W2243S, som alså ikke virker når den er koblet til skjermkortet. Da får jeg opp en melding om powersaving...etellerannet? hva kan forklaringen være på det? Håpet er lysegrønt!
ask99 Skrevet 15. november 2009 Skrevet 15. november 2009 Det kan være så enkelt som å gjøre pc'en helt strømløs, støpsel i vegg. Plugg skjerm i skjermkort, vent 1 min, og prøv å start opp pc'en. Prøvde du å installere skjermkortet på nytt i pci-e slotten? Hvis ikke det går, så kan du prøve en clear cmos på hovedkortet, når pc'en er helt strømløs. Se manual hvordan dette gjøres, eller fjern bios batteriet i 1 min, og sett det inn igjen. Hvis ikke dette heller nytter, så kan det hende du må forandre noe i bios. Hvis du vil ha hjelp til dette, må du si hvilket hovedkort du har, så kanskje man finner en manual på nett. Du bør foresten ramse opp all hardware (hk, skjermkort, prosessor, ram osv) Hvis du ikke vet, så last ned PC WIZARD.
kimbida Skrevet 15. november 2009 Forfatter Skrevet 15. november 2009 Hei, nå har jeg forsøkt å ta av strømmen og koble skjermen til nettverkskortet og starte etter vel et minutt Virker ikke. Her er listen over maskinvarene som kommer opp med PC Wizard. (Tenker å prøve å ta ut batteriet også..... ) Manufacturer : Hewlett-Packard Mainboard : HP 09F0h Chipset : Intel i945G/GZ Processor : Intel Pentium 4 660 @ 3600 MHz Physical Memory : 2048 MB (4 x 512 DDR2-SDRAM ) Video Card : Intel® 82945G Express Chipset Family Hard Disk : WDC (160 GB) Hard Disk : WDC (250 GB) DVD-Rom Drive : HL-DT-ST DVDRRW GWA-4166B DVD-Rom Drive : HL-DT-ST DVD-ROM GDR8164B Network Card : Broadcom NetXtreme 57xx Gigabit Controller Operating System : Microsoft Windows XP Home Edition 5.01.2600 Service Pack 3 DirectX : Version 9.0c (mai 2008)
ask99 Skrevet 15. november 2009 Skrevet 15. november 2009 Ok, det er en HP maskin du har, da er det bedre å vite navn på pc'en. Er det en dc7600 du har, hvis ja, så er det en clear cmos knapp på hovedkortet, midt i mellom sata slottene, husk at du må vente ca. 10s etter du har gjort pc'en helt strømløs, før du rører noe på hovedkort. Og husk på statisk elektrisitet, så ta i kabinettet, før du rører noe. Du bør også prøve å ta ut skjermkort, og sette det på plass igjen. Er det flere skjermutganger på skjermkort, hvis ja, har du prøvd begge? Jeg går ut i fra, at du ikke har koblet skjermen til nettverkskortet
kimbida Skrevet 15. november 2009 Forfatter Skrevet 15. november 2009 Ok, det er en HP maskin du har, da er det bedre å vite navn på pc'en. Er det en dc7600 du har, hvis ja, så er det en clear cmos knapp på hovedkortet, midt i mellom sata slottene, husk at du må vente ca. 10s etter du har gjort pc'en helt strømløs, før du rører noe på hovedkort. Og husk på statisk elektrisitet, så ta i kabinettet, før du rører noe. Du bør også prøve å ta ut skjermkort, og sette det på plass igjen. Er det flere skjermutganger på skjermkort, hvis ja, har du prøvd begge? Jeg går ut i fra, at du ikke har koblet skjermen til nettverkskortet Det er en dc7600. Bør jeg prøve knappen først så ta ut og sette inn igjen skjermkortet? Det er to utganger på skjermkortet, med to ulike kontakter. Jeg har prøvd begge....
ask99 Skrevet 15. november 2009 Skrevet 15. november 2009 (endret) Reinstaler skjermkort, og ta en clear cmos, plugg inn støpsel, og prøv å start opp pc'en. Edit: Hvis det ikke hjelper, så ta en titt i bios. Men kanskje skjermkort har tatt kveld. Endret 15. november 2009 av ask99
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå