Gå til innhold

[Løst]Hjelp til valg av ny mobil! -HTC Hero!


Meh.

Anbefalte innlegg

Jeg har hørt folk si at Hero lagger/hakker en del. Har dere merket noe til det? Hvordan er lysstyrken og kontrastnivået på Hero?

 

Hvilke typer beskyttelsesutstyr brukes mest? Vet dere om en nettbutikk med litt forskjellig utvalg til Hero?

Endret av 2B'1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

2B'1: Styrekula, eller trackball virket først for meg også unødvendig, men du verden hvor praktisk den er under lesing og redigering av tekst. Dessuten synes jeg den ser bra ut når den blinker og lyser. Jeg har brukt den en del i ett bilspill, den ser ut til å tåle mye og være holdbar.

Hero er ikke treg, testet nettop å kjøre nettleseren, musikk og to spill i bakgrunnen samtidig som jeg spilte ett spill uten noen form for lagging, ikke blandt scenes er den treg :)

 

Hjelmn: Knekken nederst er bare helt herlig :) å den føles vanvittig behagelig i bruk. I lomma merkes den knapt og den gjør att telefonen ser litt sci-fi ut :)

 

Edit grunnet flere svar!

Jeg bruker ikke beskyttelse, har hatt min lenge nå og den har vært i bakken ett par ganger uten å ha tatt skade av det, ei heller finnes en eneste ripe på skjermen :)

Lysstyrken er bra å regulerer seg selv etter omgivelsene, kontrasten er fin så film fungerer fint på den :)

Endret av mobifil
Lenke til kommentar

Takk for svar, mobifil :D

 

Men jeg vet ikke om du fikk med deg det siste jeg redigerte/la til (siden jeg endret innlegget litt sent):

 

Hvilke typer beskyttelsesutstyr brukes mest? Vet dere om en nettbutikk med litt forskjellig utvalg til Hero?

 

EDIT: Nå hadde du vist sett det, ja :blush:

 

*SLETT*

Endret av 2B'1
Lenke til kommentar

Rask oppsummering (mye det samme de andre har sagt):

 

Lagger/henger hero?

- Nei, ikke med siste software patch.

 

Er knekken dårlig?

- Nei, føles behagelig å holde mobilen, skjermen er beskyttet når mobilen ligger på bakken, og merker det ikke når den ligger i lommen

 

Er hero treg?

- Delvis. Den er ikke treg direkte, men programmer kan ta 1-2 sekunder å starte. De mest brukte ligger som oftest i minnet i bakgrunnen, og "starter" øyeblikkelig

 

Hva er sense?

- Sense er HTC sin egen "desktop", med 7 virtuelle skjermer, og en del widgets som har samme grafiske stil. Var spesielt den som lagget før HTC gav ut ny firmware.

 

Er trackballen overflødig?

- Absolutt ikke, er meget bra og bruke i spill og tekst editering, og er ganske grei å ha til annet og (f.eks raskere og mer presis scrolling på sense skjermen)

 

Er skjermen bra?

- Skarp bilde, og lysstyrken justerer seg etter lysnivået i rommet. Helt kurant. iphone sin føles kanskje litt mer lyssterk siden den ikke justerer så bra etter lysforholdene, og står som standard på ganske kraftig belysning.

 

Hmm noe mer... Android vs iPhone OS:

- Android er klart mer åpent og fleksibelt, men har fremdeles et par barnesykdommer her og der. Det kommer seg raskt med nye versjoner, tho. iPhone sitt OS er mye mer firkantet, vanskelig / umulig å dele data mellom programmer, kan ikke kjøre vanlige programmer i bakgrunnen, må installere apps via app store. Den har derimot fordelen av mer optimalisering of mer fokusering på brukervennlighet. Personlig liker jeg android veldig mye bedre.

 

Tastaturet

- Har aldri vært noen racer på vanlig talltastatur, og elsker å kunne bruke et "skikkelig" et. Rask og grei å skrive på, og god feedback via vibrering. Liker det bedre enn iphone sitt siden man ikke må bytte tegnsett hele tiden (iphone har tall og spesialtegn på egne tastaturdeler som du må bytte mellom).

 

Kamera

- 5 megapixel, men samler dårlig lys, og ingen blits (ikke engang led lys). Fungerer ok når det er lys, nesten ubrukelig uten. Men det er ikke akkurat uvanlig med mobilkameraer. Tror amobil sin test går igjennom kameraet på telefonen og.

 

Batterilevetid

- Vel, har av data trafikk til vanlig, så mine tall er kanskje litt bedre enn ved "vanlig" bruk. Men 2-4 dager mellom hver lading er vanlig for meg.

 

3dje parts programmer

- Her vinner nok iphone i øyeblikket. Det har vært ute lengre, og har en klar fordel der. I tillegg så ser java systemet som android bruker litt skjørt ut, så programmer der er generelt sett mer ustabilt enn på iphone. I tillegg har man problemet med forskjellige telefoner (eksempel : htc hero har ikke hardware tastatur, men en del andre android telefoner har. Noen programmer forventer at det er hardware tastatur, og funker ikke noe særlig med software tastatur). I tillegg er ikke betal apps tilgjengelig i norge som standard for android.

 

Det vil nok forbedre seg for android etterhvert, spesielt siden 1. programmer kan installeres utenom market, og 2. android oppfordrer til å utvikle programmer som utvider eller overtar eksisterende standard programmer.

 

 

 

Tror det var en ganske grei gjennomgang fra min side, prøver å være ærlig både med fordeler og ulemper med hero slik jeg ser det. In the end, så må jeg si at det er den telefonen jeg har vært mest fornøyd med hittil.

Endret av Terrasque
Lenke til kommentar

Veldig mange bra bruker - erfaringer her.

 

Veldig informativt og telefonen frister å anskaffes..

 

Dere som har så god greie på denne telefon og har prøvd så mange andre. Samsung modeller kommer heller ikke opp på nivå med denne Hero-saken?

 

Jeg synes det er litt dumt at telefonen ikke har bedre kamera, el. at det bl.a. ikke har blitz el i det minste et hjelpe lys for å ta foto.. Bruker kamera en del. Samt at jeg av og til bruker radio - og det hadde den heller ikke.

 

Det er usikkerhet rundt disse to punktene som holder meg tilbake fra å bestille nå.

Endret av Reggy
Lenke til kommentar

Helt riktig som program sier, kameraet er dårlig under dårlige lysforhold. I dagslys og lyse omgivelser er kameraet godkjent. Bruker ikke kameraet på mobilen noe særlig da jeg har skikkelige kameraer utenom.

 

Reggy: Jeg bruker nettradio programmer for å høre på radio, nå hører jeg lite på radio da :)

Endret av mobifil
Lenke til kommentar
Helt riktig som program sier, kameraet er dårlig under dårlige lysforhold. I dagslys og lyse omgivelser er kameraet godkjent. Bruker ikke kameraet på mobilen noe særlig da jeg har skikkelige kameraer utenom.

 

Reggy: Jeg bruker nettradio programmer for å høre på radio, nå hører jeg lite på radio da :)

 

Akkurat - så radio kan man på en måte få....

 

Det er akkurat det med kamera. Man fanger av og til opp noe med mobilen på kamera når man ellers ikke har de andre kamera tilgjengelig... Det er som oftest i dagslys, men blitz hadde vært å foretrekke.

 

Hva med Samsung, Andre HTC modeller, eller Sony Ericsson..

 

Dere kjenner jo hele "mobilverden " noe annet å anbefale som kommer opp mot Hero på andre områder....????

Lenke til kommentar

Reggy: Det finnes mange gode telefoner, men det som gjør Hero så bra er Android, Sense og den gode pakken Hero er.

Er det kamera telefon du skal ha er Samsung Pixon 12 den beste, men den er svak på andre punkter. Sony Ericsson Satio er også god på kamera men svak på det meste. Samsung Omnia HD er en god telefon men den har ett foreldet og elendig OS, dessuten er den for stor.

For meg nå leverer hero den beste pakken på markedet.

Lenke til kommentar

Jeg synes også at Hero er av de aller beste telefonene man får i dag. Hvis du skal ha kameratelefon har Pixon 12 det beste kamera, men hvis ikke man trenger det aller beste telefonkameraet, så synes jeg Omnia HD er å foretrekke.

 

Men OSet på Hero er så veldig mye bedre.

Endret av program
Lenke til kommentar
Reggy: Det finnes mange gode telefoner, men det som gjør Hero så bra er Android, Sense og den gode pakken Hero er.

Er det kamera telefon du skal ha er Samsung Pixon 12 den beste, men den er svak på andre punkter. Sony Ericsson Satio er også god på kamera men svak på det meste. Samsung Omnia HD er en god telefon men den har ett foreldet og elendig OS, dessuten er den for stor.

For meg nå leverer hero den beste pakken på markedet.

 

Nei, ble litt misforstått. Ikke en kameratlf jeg i utgangspunktet er på jakt etter. Det viktigste for meg er wlan, at den er god å skrive sms meldinger på (gjerne på gamlemåten med T9), at den har god kalender med mulighet for gjentagende avtaler, kan motta epost. Så, når man har små unger dukker det av og til opp motiver som man ønsker å sikre, men ikke har kamera. Da funker det som regel med telefonen.... Og kameratet på Hero høres helt greit ut, men synd det mangler mulighet for lys da. Spørs om jeg skal la det bli avgjørende da....siden dere syter litt med å anbefale noe annet siden disse er dårlige på stort sett alt ellers...

 

Men hvis man beveger seg i billigere prisklasse, hvordan funker det med Nokia 5800, den touch telefonen der???

 

En telefon for meg varer ca bare et år, og denne Hero el telefoner i samme liga blir jo veldig dyre. Så spørsmålet er om det er verdt så mye penger. Den kostet vel 4000 kr...el mer..... Kan få den hos Tele2 til 999 mot en heftig binding både på abonnement og sånn surfeabonnement....

Endret av Reggy
Lenke til kommentar

Jeg vil legge til det Terrasque skriver om at Hero delvis er treg. Ja, i starten. Men hvis ikke du restarter den hele tiden så starter du programmene veldig fort. Jeg vil faktisk regne den som raskere enn iPhone så lenge du ikke restarter den veldig ofte.

 

Egentlig det samme som Terrasque skrev til slutt i setningen.

Endret av program
Lenke til kommentar
Vel, i prisklassen til 5800 er det nok den som er best. Men Hero gruser den på stort sett alle punkter. Hero vil være helt overlegen 5800. Men kan du ikke bare dra i en butikk å prøve ut?

 

Om du synes Hero blir for dyrt, er helt opp til deg å vurdere.

 

Selvsagt - skal dra på elkjøp og prøve.

 

Jeg bruker alltid lang tid når jeg bestemmer meg for mobil, men denne gang gikk telefonen i stykker for jeg en gang hadde begynt å sette meg inn i hva som er bra nå...

 

Hadde en Nokia E66 og var forsåvidt fornøyd med den. Min første tlf m Wlan og det likte jeg godt. Ellers var den tålig grei å skrive på, men i det siste ble den faktisk veldig treg i meny systemet og det irriterer noe veldig .

 

Den gang da det ble E66 vurderte jeg også touch mobil. Men da ble det ikke og nå er det gått enda ett år og de sikkert blitt enda bedre.

 

Har såvidt holdt en Hero i handa og likte den godt. Men når man bare har hatt Nokia tar det litt tid å komme inn i ting...

 

Og forstår selvsagt at Hero er bedre ennn 5800 på alt, men hvis den også duger så får jeg hvertfall vurdere den.. ER den slik at den funker med finger el. må man bruke sånn pekepen...? Skal også se litt på den Sony Ericsson W995(?) selv om den ikke er touch. Kom bra ut på test på amobil...

Endret av Reggy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...