Khaffner Skrevet 10. november 2009 Skrevet 10. november 2009 (endret) Ja, det er mange tråder som omhandler dette, men i denne tråden ønsker jeg forslag til den type musikk som alene kan spilles på ett stykk ukulele, kassegitar(eller elgitar hvis nødvendig) og er vakre, rolige og ikke så altfor teknisk vanskelig. (Ferdighetsgrensen min ligger ved Claptons Tears in heaven). Helst noe i rock/metal sjangeren. På lista hittil: Metallica - Mama said Metallica - Nothing else Matters Slipknot - Vermilion pt. 2 Stone Sour - Bother Eric Clapton - Tears in Heaven Queensryche - Silent Lucidity Mr. Big - To be with you Extreme - More than words Novembers Doom - Twilight Innocense Porcupine Tree - Trains Lenny Kravitz - Baptized Ozzy Osbourne - Mama i'm coming home Kaizers Orchestra - 170 In Flames - Metaphor In Flames - Everlost Part II Danzig - Blood & Tears Jason Mraz - I'm yours (Ukulele) Pink Floyd - Wish You Were Here Radiohead - Fake Plastic Trees Oasis - Wonderwall Shinedown - Simple Man Fortsett listen, kjør på! Endret 16. januar 2010 av khaffner
Vice Skrevet 12. november 2009 Skrevet 12. november 2009 "To Be With You" av Mr.Big- "More than Words" av Extreme.
Krillekongen Skrevet 12. november 2009 Skrevet 12. november 2009 Twilight Innocence av Novembers Doom. Om den er noe kan jeg finne fram en link til tabs.
sondre94 Skrevet 14. november 2009 Skrevet 14. november 2009 Trains av Porcupine Tree. Baptized av Lenny Kravitz er nyyyydelig. Mama Im Coming Home av Ozzy Osbourne. 170 av Kaizers Orchestra. For å spille disse er det også en fordel å kunne synge dem samtidig.
Khaffner Skrevet 20. november 2009 Forfatter Skrevet 20. november 2009 Jeg utvider herved denne tråden til å også gjelde Ukulele
Tveity Skrevet 23. november 2009 Skrevet 23. november 2009 In Flames - Metaphor In Flames - Everlost Part II
Bob Sacamano Skrevet 5. desember 2009 Skrevet 5. desember 2009 Flott tråd! Pink Floyd - Wish You Were Here Radiohead - Fake Plastic Trees Oasis - Wonderwall Shinedown - Simple Man Noel Callagher(låtskriver, andrevokalist, gitarist i Oasis) har også flere live-soloversjoner ute av flere av Oasis sine sanger, og det høres bra ut!
Alliha Skrevet 18. januar 2010 Skrevet 18. januar 2010 Nirvana - something in the way er vel kanskje noko? Og Red Hot Chili Peppers - Under the bridge Veitt ikkje heilt om dei passar, men vil bidra litt til denne tråden (som er veldig awesome)
Fuzzpedal Skrevet 19. januar 2010 Skrevet 19. januar 2010 Whitesnake har vel en del som passer inn her. Særlig Sailing Ship liker jeg, og Is This Love. Også Deep Purples Soldier of Fortune er fin.
thyes Skrevet 20. januar 2010 Skrevet 20. januar 2010 (endret) Har ikke sjekket ut tabs til disse sangene, så jeg vet ikke hvordan vanskelighetsgraden er, men rolige og fine er de hvertfall. In Flames - Pallar Anders Visa Alice In Chains - Nutshell Alice In Chains - Down in a hole (akustisk versjon) Jerry Cantrell - Angel Eyes (mistenker denne for å være litt teknisk) Endret 20. januar 2010 av pokerfjes
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå