Gå til innhold

Hacket 3 ganger på en uke!


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg prøver å hjelpe en av mine guildies med et relativt irriterende problem.

 

Han fikk sin konto hacket for en drøy uke siden og mistet så og si alt. Etter en grundig scan med ad-aware, spybot og et eller annet antivirus program sendte han en ticket og dagen etter fikk han det hele tilbake.

2 dager senere blir han så hacket igjen og alt er vekk!! Han scanner så nok en gang, men da han ikke er sikker på at eventuelle keyloggere er fjernet formaterer han også disken.

 

Det går så noen dager før han hører fra Blizzard, men i dag fikk han enderlig kontoen tilbake,samt alt som var stjålet.

Han drar så i skole og kommer hjem... Til en hacket konto:(

 

Det eneste wow relaterte sider han er inne på er wowhead og wow-heroes, sider jeg mener skal være fri for keyloggers.

Han merget kontoen med til battle.net for en stund siden, før han ble hacket første gang. Og nå er blizzard autenticator bestillt.

 

Så til 100000 kroners spørsmålet: Hvordan kan dette skje? Er det noen som har en idé om hva som er galt? Det er da ikke normalt å bli hacket 3 ganger på en drøy uke, og selv etter en formatering av harddisken!

 

Håper noen kan hjelpe!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har han logget inn på andre pc'er? Type skolepc, andre sine pc'er?

 

Nei, i allefall ikke etter han ble hacket første gang. Om han har gjort det før første hack vet jeg ikke.

 

Ble hacket i helga, andre gang på en to ukers tidsrom... Har scanna alt som er og alt skal være fint.. Men, neida. Og blizz går det ikke ann å ringe fordi kapasiteten deres er sprengt noe den var forrige uke og.. :hmm:

Lenke til kommentar
Deler ikke konto med en han stoler på da? Som kanskje ikke er til å stole på alikevel?

 

Nei, det er kun han som bruker kontoen og han har aldri gitt passord til noen.

 

En autenticator er nok en "må ha" ting ja. Ser jo ut til at det arbeides overtid i Kina for tiden!!

Lenke til kommentar

Bare et spørsmål til dere som nu blir hacked dit og datt, er dere ny i spillet eller sånne som joiner random guilds hvor folk oppgir random url til forums osv? besøker selv aldri et forum uten å vite at guilden faktisk er noe "stort?" eller ye populær elns, you name it.

 

Er man såpass dum som går på urls til goldseller så fortjener man å bli hacked.

 

exempel:

3456b.png

Lenke til kommentar
Bare et spørsmål til dere som nu blir hacked dit og datt, er dere ny i spillet eller sånne som joiner random guilds hvor folk oppgir random url til forums osv? besøker selv aldri et forum uten å vite at guilden faktisk er noe "stort?" eller ye populær elns, you name it.

 

Er man såpass dum som går på urls til goldseller så fortjener man å bli hacked.

 

exempel:

3456b.png

 

Jeg vet ikke om han andre, men jeg er så langt unna den beskrivelsrn som mulig:)

Lenke til kommentar
Kan de ha passordet til emailen hans også?

 

Det er faktisk en mulighet! Hvis han har vært så genial å ha samme passord til både mail og WoW har de jo full tilgang til mailen hans, da mailadressen jo er brukernavnet til WoW.

 

Når det gjelder sikkerhetsspørsmål/svar tviler jeg egentlig på at han har endret dette, men det skal jo selvsagt gjøres!

 

Skal spørre han om dette om jeg får tak i han i kveld:)

 

Takk for all hjelp så langt!!

Lenke til kommentar

keyloggeren ligger mest sannsynlig ikke på hans hjemme maskin , men den han bruker på skolen etc til å logge inn på wow forums ..

 

( authentikatoren bør fikse sakene tbh, men hadde fått noen til å gå gjennom de pcene han har brukt til å logge inn på wow forums med, hvis han ikke logger inn på annet enn hjemme pc på wow , forumer etc , så bør hele maskinen reinstalleres. )

Endret av snoke
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...