Gå til innhold

MW2, ingen dedicated servere=ingen "no noobtube" regler?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De snakker hele tiden høyt om private matches der du kan velge regler selv. Usikker på om du kan tvinge folk til å ikke bruke tube eller martyrdom ++ der da.

Men kick for bruk av tube og slikt er det helt slutt på. Det er vel ingen måter å regulere spillerene på i matchmaking games.

Skrevet

Ettersom de kommer til å bruke spillerens pc som server. Så hadde jeg håpet på at "den" spillerene som hostet kunne velge regler (hardcore, ingen gl/rpg etc).

Så jeg skal vente med å kjøpe det til jeg hører hva folk sier om hvor mye tilgang de gir "hosten". Hvis det bare blir softcore og gl-newbies så fortsetter jeg heller med cod4 <.<

Skrevet (endret)

Hodet mitt sliter kraftig med å finne den rasjonelle årsaken bak denne syke avgjørselsen. WHY????

MW2 på PC blir huge fail. If it aint broke, dont fucking fix it!

Ingen kjøp fra min side. Sikkert like greit siden det er eksamstid og til Jul og etter nyttår er det et hav av andre gode spill man kan dykke ned i. Så får man håpe dedikerte server muligheter blir tilgjenglig etterhvert som tiden går.

Endret av toeblast
Skrevet

Det er ikke IW.net som styrer serverne, eller har serverne. IW.NET er et matchmaking-system som samler folk sammen. Serveren blir en localhost, altså spilleren som gir best mulig ping til alle andre spillere i den lobbyen de er i.

Med andre ord, vær forberedt på en ping mellom 100-150, max 9v9 og minimalt med innstillinger på selve "serveren".

Når de ser hvordan dette går rett i dass kommer de vel med mod-tools og dedikerte servere, skal du se;)

Skrevet

Jeg har desverre null tro på det:( Etter det jeg har hørt er det samme matchmaking systemet som på mw1 omtrent. Jeg spilte cod4 først på PC, så gikk den i stykker og nå spiller jeg bare på ps3, klarer maks å spille i en time før jeg "bader"

Matchmaking er så elendig. Jeg kan ikke forstå at noen folk sier det funker flott.

Her er de viktigste ulempene etter min mening:

1. Ekstremt ujenv ping, du kan ikke velge server etter ping. (du kan heller ikke se hva pingen din er, bare 4 barer)

2. Host ended game, all the fuckings time. Du er heldig om du får spilt to maps uten at hosten leaver og du får disconnect

3 DU KAN IKKE VELGE MAP, du blir bare hevet inn på baner du ikke liker.... hva faen? Alle har noen maps de liker best!!

4. 9v9? Ikke noe stort problem når det er mathcer, men public ligger jeg å spille med masse folk:)

Jeg mener at disse punktene berører alle, fra noob til pro. At folk kommer å sier at det ikke er noe problem for dem fatter jeg ikke.

Skrevet
Jeg har desverre null tro på det:( Etter det jeg har hørt er det samme matchmaking systemet som på mw1 omtrent. Jeg spilte cod4 først på PC, så gikk den i stykker og nå spiller jeg bare på ps3, klarer maks å spille i en time før jeg "bader"

Matchmaking er så elendig. Jeg kan ikke forstå at noen folk sier det funker flott.

1. Ekstremt ujenv ping, du kan ikke velge server etter ping. (du kan heller ikke se hva pingen din er, bare 4 barer)

2. Host ended game, all the fuckings time. Du er heldig om du får spilt to maps uten at hosten leaver og du får disconnect

3 DU KAN IKKE VELGE MAP, du blir bare hevet inn på baner du ikke liker.... hva faen? Alle har noen maps de liker best!!

4. 9v9? Ikke noe stort problem når det er mathcer, men public ligger jeg å spille med masse folk:)

Jeg mener at disse punktene berører alle, fra noob til pro. At folk kommer å sier at det ikke er noe problem for dem fatter jeg ikke.

Ifølge IW folka, blir du ikke dosconnected hvis hosten leaver, du skal ifølge de ikke merke noe som helst. Hosten av servern blir da byttet til den neste i matchen.

Veldig enig i hva du sier i punkt 1 og 3 ;)

Skrevet (endret)

Ifølge IW folka, blir du ikke dosconnected hvis hosten leaver, du skal ifølge de ikke merke noe som helst. Hosten av servern blir da byttet til den neste i matchen.

Veldig enig i hva du sier i punkt 1 og 3 ;)

Mhm ifølge IW ja, de sa det samme om systemet til cod4. Problemet er at det funker veldig dårlig der. Jeg kan tenke meg at grunnen til det er at veldig mange sitter bak routhere og div brannmurer noe som gjør det umulig for dem å hoste. Eller så kan det jo hende at de har for dårlig linje. Dette er et stort problem for oss i norge hvor de aller fleste har adsl. Altså utrolig mange som har feks 5(hva heter det igjen:P) ned og 0,9 opp, noe som er langt fra nok til å hoste et 9v9 game.

En annen ting du vil oppleve mye er at du endelig finner deg en server hvor du får 4grønne streker(beste pingen) også pluttselig begynner det å lagge for hele serveren. Da har mest sansynelig hosten stukket og en annen blitt host, som har for dårlig linje.

En grunn til at det er så ekstremt mye lefting er punkt 3 random maps, så folk lefter mye mer enn hva som er normalt.

Jeg tror at IW har valgt å gå bort fra PC som hovedsatningsområde til konsol. Dett er trist, men jeg forstår dem veldig godt. Vi har oss selv og takke. Spill selger dårligere på pc en på konsol, jeg gjetter på at mye av grunne til dette er piratkopiering.

Endret av ad.pro.pl.
Skrevet

"fourzerotwo sa i et intervju at med IW.net ville man hjelpe folk med å slippe læringskurven angående server listen når nye spillere kommer til."

har 402 og de andre i IW det hele tatt prøvd å game på pc før? hvis man ikke klarer å trykke på en server og trykke "join", må man vel omtrent være så dum at man ikke klarer å sette disken i dvd-leseren uansett.

Skrevet

Been there and done it. Ping er et stort problem, host tingen har jeg vært borti på WC3 så jeg HVET hvor galt det er. Matchmaking har ALDRI fungert, utenom private elite nettverk.

Og 9 vs 9? Veldige lite for et spill av denne typen :p

Priv servere trengs kraftig.

Skrevet (endret)

Jeg håper egentlig ikke at de kommer med en patch til mw2 som fikser dedi server. For at dem skal bli hatet av alle de som har vært trofast til cod4 (de som har gjort cod4 til det spillet det er idag). De som er med i clan eller har faste servere som de spiller på.

De som blir hilset når de logger på en server etc. Det er det som er liten av sjarmen å spille multiplayer. Hvor gøy er det å spille med randoms i lengden?

For tiden spiller jeg bare på clan serveren bare fordi det er det jeg har det mest gøy og jeg liker reglene. Hadde sluttet å spille cod4 for 6-8mnd siden hvis det ikke var pga fellesskapet.

Men dessverre er det flere folk som bare joiner en server og driter langt i community. Så dessverre blir mw2 sikkert en suksess, men vil le hvis mw2 ikke slår cod4!!

Endret av toy_man
Skrevet
Jeg tror at IW har valgt å gå bort fra PC som hovedsatningsområde til konsol. Dett er trist, men jeg forstår dem veldig godt. Vi har oss selv og takke. Spill selger dårligere på pc en på konsol, jeg gjetter på at mye av grunne til dette er piratkopiering.

Det er det jeg også tror. Men at de ikke hadde baller til å komme med informasjonen om hvordan PC utgaven ble før rett før release ser jeg på som en fornærmelse. Det virker mest som at 402 "forsnakket" seg om det og at vi egentlik ikke skulle få vite noe før releasedato var passert og vi alle stod der med fingen godt trøkket opp i 2ern...

Skrevet (endret)
Jeg håper egentlig ikke at de kommer med en patch til mw2 som fikser dedi server. For at dem skal bli hatet av alle de som har vært trofast til cod4 (de som har gjort cod4 til det spillet det er idag). De som er med i clan eller har faste servere som de spiller på.

De som blir hilset når de logger på en server etc. Det er det som er liten av sjarmen å spille multiplayer. Hvor gøy er det å spille med randoms i lengden?

For tiden spiller jeg bare på clan serveren bare fordi det er det jeg har det mest gøy og jeg liker reglene. Hadde sluttet å spille cod4 for 6-8mnd siden hvis det ikke var pga fellesskapet.

Men dessverre er det flere folk som bare joiner en server og driter langt i community. Så dessverre blir mw2 sikkert en suksess, men vil le hvis mw2 ikke slår cod4!!

Digger felleskapet, men det er ikke vi som har lagd "spillet". Det som er trist for oss er at vi faktisk tror litt for høyt om oss selv. Desverre så tjener ikke IW noe mere på oss communityspiller en de som legger spillet fra seg etter en måned eller to(noe de alle fleste gjør). Det jeg ser for meg i fremmtiden, er at enten IW eller et annet annerkjent FPS selskap lager et knallgodt communityvennlig FPSspill, med årsavgift(200/300kr). Slik at de faktisk tjener penger på oss communityspillere. Da blir de også avhengige oss, og kan ikke drite i oss. De kan gi ut maps, drifte servere,lage patcher, legge til nye våpner, drivte vt/ts server, legge nye ting til singel playeren osv. Tror det kan være et marked for noe slikt. Folk betaler jo gladelig 1200 kr for å spille wow i året.

Endret av ad.pro.pl.
Skrevet (endret)

Jeg mener å ha sett at de er med, men med forskjellige navn. På samme måte som at Deep impact har blitt til FMJ "attachement" til riflen

Endret av MrLee
Skrevet
ad.pro.pl: Nå har det seg slik at mange av perks og slikt som er med i MW2 kommer direkte fra mods til COD4... hvem er det som lager spillene? ;)

'point taken'

Skrevet (endret)

Digger felleskapet, men det er ikke vi som har lagd "spillet". Det som er trist for oss er at vi faktisk tror litt for høyt om oss selv. Desverre så tjener ikke IW noe mere på oss communityspiller en de som legger spillet fra seg etter en måned eller to(noe de alle fleste gjør). Det jeg ser for meg i fremmtiden, er at enten IW eller et annet annerkjent FPS selskap lager et knallgodt communityvennlig FPSspill, med årsavgift(200/300kr). Slik at de faktisk tjener penger på oss communityspillere. Da blir de også avhengige oss, og kan ikke drite i oss. De kan gi ut maps, drifte servere,lage patcher, legge til nye våpner, drivte vt/ts server, legge nye ting til singel playeren osv. Tror det kan være et marked for noe slikt. Folk betaler jo gladelig 1200 kr for å spille wow i året.

Sant det. De tjener ikke mer på oss community spillere. Men hvor ville cod4 ha vært hvis det ikke var for oss? Hvis alle la fra seg spillet etter en mnd så ville ikke cod4 være noe i det hele tatt. Det ville ikke blitt nevnt i de sammenhengende det blir nevnt idag. Det ville fort ha blitt glemte. Det finnes mange fps spill der ute, men det er få som lever lenge.

Vi tror kanskje litt høyt om oss selv ja. Men det er kanskje fordi vi har ventet lenge på et spill. Som når er klar til å komme ut, knuser alle våre drømmer...

Jeg tror det er et stort marked for det du sier. Som du nevner så er folk villige til å betale 1200 kr for å spille wow. 200-300 kr er mer enn nok for et fps spill (de trenger ikke å lage serverne selv. Sjansen for at clans osv gjerne vil ha si egen server er stor). Men et fps selskap som faktisk brydde seg om sine community spiller hadde vært stort! Jeg selv ville gledelig betalt for det (men da er det snakk om bra støtte og community). IW kan ikke akkurat være stolte over hva de har gjort for cod4 community'n. Eneste er at de ga clans sjansen for å ha sine egene servere. Resten fikset clanene selv.

Ja, og ikke tro at mods ikke har hatt noe å si når det kom til å lage mw2. Mods er hvordan spillerne selv vil ha det. Så hvorfor ikke ta det beste fra dem og putte dem i mw2? -.-

De tar bort alt for mange ting fra et mer eller mindre perfekt spill. Gi cod4 nye maps, våpen, challenges og litt bedre mulighet for å finne venner/clan medlemmer (friendslist eller noe sånt) så hadde alt vært i boks !

Endret av toy_man

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...