Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Mozilla virker ikke etter å ha spilt CS


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei, det er litt vanskelig å få tak på hva som egentlig skjer her etter alt dette rotet, men jeg kan jo prøve. Det er BARE når du har spilt CS at du får dette problemet? Skjer det uansett hvor lenge du spiller, hvis du bare starter spillet og avslutter igjen med en gang f. eks.?

 

 

Det er kun etter jeg har vært i cs ja. Tror nok det er samme hvor lenge jeg har spilt.

For av og til har jeg spilt kanskje 10-20 min, andre ganger noen timer.

Og da funker mozilla en stund. Så plutselig funker det ikke mer.

 

når jeg spiller timer så funker det ikkke i det hele tatt etterpå :<

Lenke til kommentar

Og dette gjelder både firefox og internet explorer? Kjører du noen andre programmer samtidig, f. eks. Steam? Du sier du har XP (etter å ha finkjemmet tråden fant jeg det). Jeg har prøvd å google problemet, men enten har ingen andre hatt dette problemet og sagt noe om det på nettet, eller så googler jeg feil. Det jeg finner, er folk som sier at internett-browserne slutter å fungere i XP når PC'n har vært på en stund, selv om de fremdeles er koblet til nett.

 

Hvis internett-kapasiteten din overgås, kan jo dette skje. F.eks hvis du spiller online, kjører torrents, osv. på en gang, og det ikke er nok båndbredde igjen til å surfe. Men dette ville jeg tro er et sjeldent problem i våre dager, uten at jeg vet det sikkert. Det kommer an på kapasiteten på nettet ditt, vet du hvor raskt det er?

Lenke til kommentar
Og dette gjelder både firefox og internet explorer? Kjører du noen andre programmer samtidig, f. eks. Steam? Du sier du har XP (etter å ha finkjemmet tråden fant jeg det). Jeg har prøvd å google problemet, men enten har ingen andre hatt dette problemet og sagt noe om det på nettet, eller så googler jeg feil. Det jeg finner, er folk som sier at internett-browserne slutter å fungere i XP når PC'n har vært på en stund, selv om de fremdeles er koblet til nett.

 

Hvis internett-kapasiteten din overgås, kan jo dette skje. F.eks hvis du spiller online, kjører torrents, osv. på en gang, og det ikke er nok båndbredde igjen til å surfe. Men dette ville jeg tro er et sjeldent problem i våre dager, uten at jeg vet det sikkert. Det kommer an på kapasiteten på nettet ditt, vet du hvor raskt det er?

 

Både firefox og explorer ja.

Steam kjører jeg samtidig ja, som regel, har prøvd begge deler.

 

Okei :) men jeg tror det er pga steam assa. Men det er noe som har skjedd etter noen formaterte pcn min. Har fiber nett.

Er vel bare å formatere.. I guess :(

Lenke til kommentar

Prøvde du dette TS?

Start -> Kjør -> cmd -> ipconfig /flushdns

 

eventuelt sjekk DNS instillingene på pcen din før og etter steam/cs er kjørt for å se om noe har endret seg av ukjent grunn.

 

andre ting som kan prøves er, oppdatering av drivere, oppdatering av router eller kanskje en system gjenoppretting til et punkt før du fikk feilen.

Lenke til kommentar
Høres ut som det kan være lurt ja. De fleste software problemer pleier å løse seg da, hvis ikke, kan det være konflikter med versjoner osv. Har aldri vært borte i akkurat dette problemet før, så blir nok litt dårlig med hjelp fra min hånd ^_^

 

Håper det ordner seg!

 

 

Når den ble formatert ble det lagt inn feil windows til hva jeg hadde, så

hadde ikke sånn key ellernoe, så tok det en stund før det ble ordnet. Såå da

funket ikke det windows update, og ingen programmer med windows kunne jeg laste ned eller bruke, som msn f.eks! det kan jeg ikke enda heller ;o

 

Men tusen takk for hjelpen :) :) :) :)

Lenke til kommentar

Var nok relevante spørsmål BeFs hadde der ja... Så jeg tar det på nytt og legger til en hel haug andre, da det kan være flere ting som forårsaker dette.

 

1. Fungerer andre ting som er tilkoplet internett? MSN Messenger, Skype etc.?

2. Har du forsøkt å avslutte Steam før du kobler deg til en nettside via FireFox/IE?

3. Trykk på Start og velg Kjør (Run As), skriv 'cmd' (uten '') trykk enter, og da skal det komme opp et svart vindu. Der skriver du: ping www.vg.no - Får du noen respons?

4. Har dette fungert fint tidligere (etter sist formattering)?

5. Kan det være noe programmer som er blitt installert på maskinen forut dette problemet?

6. Er du koblet til via kabel eller trådløst nett?

7. Om det er mulighet til å få testet dette, er det noen forskjell om du kobler deg til trådløst/kablet?

 

Det enkleste vil nok være å få reinstallert maskina, men om det ikke er aktuelt, så er alle spørsmålene listet opp relevante i forhold til ditt problem.

 

EDIT:

 

Leste dette svaret om igjen, og vil absolutt foreslå at du reinstallerer maskinen ja...

 

 

Når den ble formatert ble det lagt inn feil windows til hva jeg hadde, så

hadde ikke sånn key ellernoe, så tok det en stund før det ble ordnet. Såå da

funket ikke det windows update, og ingen programmer med windows kunne jeg laste ned eller bruke, som msn f.eks! det kan jeg ikke enda heller ;o

 

 

 

## quoting av slettede poster fjernet av ilpostino ##

Endret av ilpostino
Lenke til kommentar

så or å gjenta meg selv og Egil:

Prøvde du dette TS?
Start -> Kjør -> cmd -> ipconfig /flushdns

 

eventuelt sjekk DNS instillingene på pcen din før og etter steam/cs er kjørt for å se om noe har endret seg av ukjent grunn.

 

andre ting som kan prøves er, oppdatering av drivere, oppdatering av router eller kanskje en system gjenoppretting til et punkt før du fikk feilen.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...