Gå til innhold

Er Wiis pengeboble i ferd med å sprekke? (Wii)


Anbefalte innlegg

Vel, er din påstand mindre løs enn min?

 

Din påstand baserer seg på hva.... at du selv liker HD så da må ALLE være som deg?

Her har jo ATW i tillegg den famøse "undersøkelser viser... (insert claim)", noe som gjør utsagnet ikke bare velbegrunnet, men også vitenskapelig bevist. Men han har jo et poeng i at grafikk teller. Hadde et spill ikke gitt visuell tilbakemelding av noe slag (altså sort skjerm) ville nok 9 av 10 tannleger anbefale et spill med grafikk enn ett uten.

 

Dog, så lenge wii selger mer enn 360 og ps3 til sammen er det nok litt tidlig å hevde at wiis rolle som seddelpresse er over. Den dagen wii selger dårligere enn både ps3 og 360 for seg, kan man se om man tar frem dommedagsprofetiene. Og det blir altså ikke med det aller første.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kunne godt tenkt meg en forbedret Wii. Ordentlig lagringsplass, BD-leser og en skikkelig, konvensjonell håndkontroll ville fått meg til å punge ut (og hadde maskinen hatt det fra dag 1 hadde den hatt en helt annen status i TV-hylla).

 

Det du etterlyser her er jo kort og greit en PS3. :p

Lenke til kommentar
Dog, så lenge wii selger mer enn 360 og ps3 til sammen er det nok litt tidlig å hevde at wiis rolle som seddelpresse er over. Den dagen wii selger dårligere enn både ps3 og 360 for seg, kan man se om man tar frem dommedagsprofetiene. Og det blir altså ikke med det aller første.

 

Selger, eller har solgt? Jeg ser dette argumentet dukke opp i konsolldiskusjoner av typen Xbox mot PlayStation hele tiden, og det viser stort sett veldig klart at folk rett og slett ikke forstår forskjellen.

Lenke til kommentar
Bare godta hva? Din løse påstand uten dekning?

Vel, er din påstand mindre løs enn min?

 

Din påstand baserer seg på hva.... at du selv liker HD så da må ALLE være som deg?

 

Edit:

Baserer min løse påstand på meg selv og jeg vil nok tro at jeg ikke er så unik at jeg er den eneste av 6 milliarder som tenker slik. Det i seg selv er bevis nok på at din påstand er mye mer av en subjektiv mening.

 

Greit å like noe selv men å tilegne ALLE personer samme mening blir for dumt!!

 

Påstanden din er at mange vil like lav oppløsning bedre. Det er en oppsiktsvekkende påstand, når man feks gjør undersøkelser av videokvalitet, så scorer folk jevnt over høyere oppløsning bedre (opp til en viss grense). Jeg har forøvrig ikke sagt at alle må være som meg, men jeg finner påstanden om at mange liker lav oppløsning heller enn høy å være usannsynlig.

 

AtW

Lenke til kommentar
Påstanden din er at mange vil like lav oppløsning bedre. Det er en oppsiktsvekkende påstand, når man feks gjør undersøkelser av videokvalitet, så scorer folk jevnt over høyere oppløsning bedre (opp til en viss grense). Jeg har forøvrig ikke sagt at alle må være som meg, men jeg finner påstanden om at mange liker lav oppløsning heller enn høy å være usannsynlig.

 

AtW

Så du synes ikke det er oppsiktsvekkende å komme med en påstand som omhandler ALLE?

 

Som sagt, mange liker de små enkle spillene... Pacman, Tetris, Bomberman og diverse arcadespill som er hva det er AKKURAT som de er og som godt kunne tenkt seg andre spill i samme sjanger. Hva er egentlig så oppsiktsvekkende med det?

 

Så klart vil de fleste foretrekke høy oppløsning og størst mulig skjerm, etc MEN man blir litt trangsynt hvis man ikke godtar at ikke andre har samme mening uten at det blir oppsiktsvekkende.

 

Det mest oppsiktsvekkende hadde nok vært om alle mente det samme....

Lenke til kommentar
Påstanden din er at mange vil like lav oppløsning bedre. Det er en oppsiktsvekkende påstand, når man feks gjør undersøkelser av videokvalitet, så scorer folk jevnt over høyere oppløsning bedre (opp til en viss grense). Jeg har forøvrig ikke sagt at alle må være som meg, men jeg finner påstanden om at mange liker lav oppløsning heller enn høy å være usannsynlig.

 

AtW

Så du synes ikke det er oppsiktsvekkende å komme med en påstand som omhandler ALLE?

 

Som sagt, mange liker de små enkle spillene... Pacman, Tetris, Bomberman og diverse arcadespill som er hva det er AKKURAT som de er og som godt kunne tenkt seg andre spill i samme sjanger. Hva er egentlig så oppsiktsvekkende med det?

 

Så klart vil de fleste foretrekke høy oppløsning og størst mulig skjerm, etc MEN man blir litt trangsynt hvis man ikke godtar at ikke andre har samme mening uten at det blir oppsiktsvekkende.

 

Det mest oppsiktsvekkende hadde nok vært om alle mente det samme....

 

Hvem har kommet med en påstand som omhandler alle?

 

Om man liker enkle spill, eller en konkret sjanger har ingenting med påstanden om høy oppløsning å gjøre, vennligst ikke bland inn andre ting.

 

AtW

Lenke til kommentar
Hvem har kommet med en påstand som omhandler alle?

 

AtW

 

Du kanskje...

Alle liker HD og mer kraft.

 

AtW

 

Om man liker enkle spill, eller en konkret sjanger har ingenting med påstanden om høy oppløsning å gjøre, vennligst ikke bland inn andre ting.

 

AtW

Om man foretrekker en sjanger med lav oppløsning der enkelthet og oppløsning er en viktig del som faktisk kjennetegner sjangeren så har jo det mye å si.

 

Så nei, jeg blander ikke inn andre ting...

Endret av Nasciboy
Lenke til kommentar
Om man foretrekker en sjanger med lav oppløsning der enkelthet og oppløsning er en viktig del som faktisk kjennetegner sjangeren så har jo det mye å si..

Jeg tror du finner veldig få som foretrekker 8bits spill. Og høy oppløsning vil ikke være til hinder for å lage spill med 8bit-grafikk og et svært lavt antall piksler om utvikleren skulle ønske det. Det er virkelig ikke et argument for at en konsoll burde være lavoppløst eller 8bits. Høyoppløst konsoll kan kjøre spill med lav oppløsning, men det motsatte fungerer ikke.

Lenke til kommentar
Jeg tror du finner veldig få som foretrekker 8bits spill. Og høy oppløsning vil ikke være til hinder for å lage spill med 8bit-grafikk og et svært lavt antall piksler om utvikleren skulle ønske det. Det er virkelig ikke et argument for at en konsoll burde være lavoppløst eller 8bits. Høyoppløst konsoll kan kjøre spill med lav oppløsning, men det motsatte fungerer ikke.

Vel, da tror jeg du undervurderer folket... enkle spillsider på nett har jo en betydelig mengde spillende. Joda, høyoppløste konsoller med stor kraft kan også kjøre enklere spill men du betaler jo fortsatt for kraften...

 

Hvis du har fulgt med i diskusjonen så snakker vi så klart ikke bare om 8-bits spill men det ble tatt frem som ett eksempel. Uansett så er jo antall solgte Wii ett klokkaklert eksempel på at mange folk driter i oppløsningen bare spillet er bra...

 

Nasciboy: Med "alle" mener man et desidert flertall. Det finnes alltid unntak, men små unntak er ikke spesielt interessante i den helhetlige diskusjonen.

Hva er så det desiderte flertallet?

 

Hadde Nintendo lansert en boks med mulighet for nedlastbare spill for alle tidligere konsoller hadde nok den solgt i bøtter og spann.

Lenke til kommentar

Ting trenger jo _ikke_ å bli mer detaljert på grunn av oppløsningen. Og man betaler jo ikke nødvendigvis for kraften, jf. prisforskjellen på Wii og X360. Flere spilltyper på Wii kunne tjent på bedre oppløsning og kraftigere hardware ellers, særlig fps-spill som ønsker å være realistiske. Ingen spill hadde tatt skade av det.

 

Og det er det "problemet" ("-tegn grunnet at den fortsatt selger veldig godt) Wii-en står ovenfor nå: begrensningene. Bevegelseskontroller er snart tilgjengelig til alle konsollene, og da må det noe annet til for å skille seg ut.

Lenke til kommentar
Tror du folk hadde droppet disse enkle spillsidene dersom spillene der hadde hatt høyere oppløsning?

Jepp... mange ville nok gjort det nettopp på grunn av hele totalpakken på ett spill blir endret når alt skal være så veldig detaljert.

Ehh, det er jo fordi det ikke finnes noen alternativ Wii med bra oppløsning. Ettehvert vil Wii også komme ut med bedre grafikk muligheter, det sier seg selv.

Argumentasjonen din ligner veldig på plasmafolkets argumentasjon for 720p vs. 1080p. 1080p fantes ikke for plasmasskjermer før så mange forsøkte til siste bit å argumentere for at 1080p var bare tøys og at ingen trengte dette. Når så ethvert plasmaskjermenen også fikk 1080p var det plutselig noe man hadde bruk for likevel... :whistle:

Gamle 8bits spill er mer en nostalgi greie enn noe annet. Enkelte liker det livet ut, mens de fleste("alle") flytter seg videre til "grønnere gressmarker".

Lenke til kommentar
Argumentasjonen din ligner veldig på plasmafolkets argumentasjon for 720p vs. 1080p. 1080p fantes ikke for plasmasskjermer før så mange forsøkte til siste bit å argumentere for at 1080p var bare tøys og at ingen trengte dette.
OT: Avhengig av avstand og størrelse, har man jo faktisk ikke bruk for 1080p.
Lenke til kommentar
Ehh, det er jo fordi det ikke finnes noen alternativ Wii med bra oppløsning. Ettehvert vil Wii også komme ut med bedre grafikk muligheter, det sier seg selv.

Argumentasjonen din ligner veldig på plasmafolkets argumentasjon for 720p vs. 1080p. 1080p fantes ikke for plasmasskjermer før så mange forsøkte til siste bit å argumentere for at 1080p var bare tøys og at ingen trengte dette. Når så ethvert plasmaskjermenen også fikk 1080p var det plutselig noe man hadde bruk for likevel... :whistle:

Gamle 8bits spill er mer en nostalgi greie enn noe annet. Enkelte liker det livet ut, mens de fleste("alle") flytter seg videre til "grønnere gressmarker".

Argumentasjonen er jo ikke lik i det hele tatt... at du i det hele tatt mener det sier jo litt om hvordan du ser på ting.

 

Plasmafolk sa det ikke var stor forskjell og at 1080p ikke var spesielt bedre.

 

Jeg sier at noen folk foetrekker små enkle spill med dårlig oppløsning fremfor HD.

 

Det er 2 helt forskjellige argumentasjoner.

 

Uansett synes jeg at jeg har brukt nok tid i denne tråden...

Lenke til kommentar
Jeg sier at noen folk foetrekker små enkle spill med dårlig oppløsning fremfor HD.

Greit nok at du sier det men som jeg også sa: hva et lite mindretall foretrekker er ikke så interessant i det store bildet.

Og i det store bildet vil flertallet garantert foretrekke spill med bedre visuell kvalitet. Det finnes en god grunn til at visuell kvalitet på TV & spill blir bedre med årene.

OT: Avhengig av avstand og størrelse, har man jo faktisk ikke bruk for 1080p.

OT:Sant nok, men med samme filosofi så har man jo ikke bruk for 720p heller..

Lenke til kommentar

Jeg er ikke blant dem som synes grafikk er spesielt viktig i et spill (spiller fremdeles mye på gode gamle nes og snes), men jeg er enig i at Wii selvsagt hadde blitt bedre med bedre hardware da den da også ville kunne tiltrekke seg multiformat utgivelsene og sannsynligvis flere tredjepartseksklusiver.

 

Vi må likevel huske på en ting. Microsoft er et gigantisk selskap som tjener penger på sitt tilnærmede monopol på flere andre felter. Derfor kan de selge 360-en med underskudd. Sony er også et gigantisk selskap, som riktignok går dårlig nå, men som takket være sine markedsandeler og potensielle inntjening andre steder (som nå da bluray vant formatkrigen), også kan selge ps3 med underskudd. Nintendo er ikke et slikt selskap. Nintendo driver med spill, og bare det. Dermed må de tjene penger på hver konsoll de selger fra dag en, og de utviklet dermed en konsoll der dette var mulig. Fint for oss forbrukere selvsagt, at Microsoft og Sony gir oss konsoller som er betydelig billigere enn det hardwaren skulle tilsi, men det er meget skjev konkurranse ovenfor Nintendo som ganske enkelt ikke har denne muligheten. Det er verdt å minne om hvilken vei det gikk med Sega, en vei de fleste analytikere trodde også Nintendo måtte gå.

 

For å oppsummere tror jeg Nintendo var nødt til å forsøke noe nytt for å bli konkurransedyktige denne gangen, da de ikke har samme økonomiske reserver som sine konkurrenter, og med tanke på hvor mye bra Nintendo har gitt (og fortsetter å gi) oss spillinteresserte, så tror jeg vi skal være glade for det. Så kan vi håpe på en WiiHD når det lønner seg å produsere en slik.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...