Gå til innhold

Hva var det beste filmåret?


Crinderman

Anbefalte innlegg

Jeg har sett så og si alle på listen din fra 2007 og er temmelig enig. Jeg har bestilt persona og den sjuende inseglet så vi får se. Faller de i smak kommer jeg tilbake til saken:)

 

Edit: Utenom at du mangler Control og Into the Wild som jeg synes var ganske gode.

 

Fikk aldri sett Control desverre.

 

Into the Wild er nok på min topp 30

 

Kult at du bestilte filmene, kom tilbake og si hva du syns om dem. : )

 

De er ganske forskjellige fra F&A og fra hverandre da. Hvis de ikke faller i smak så er det fremdeles mange Bergman filmer som ikke kunne ha vært lengre fra dem. Høstsonaten f.eks.

Endret av Crinderman
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hører selv, hørt i 45 min, hehe. Veldig lang :p

 

Kommet til 35 min nå. Har trukket seg litt opp nå som de snakker om Magnolia. Ingen av min topp 10 har vært på listene ennå, men noen har blitt nevnt.

Satser på at Eyes Wide Shut kommer på minst én førsteplass. :wee:

 

Gjorde ikke det. Må si at det var altfor mye lys mainstream på listene, selv om de hadde med noen av de mørkere også.

Lenke til kommentar
Samme her. Hehe, tok sin tid. De nevnte i alle fall filmen mot slutten. Håper de tar for seg flere år etterhvert.

 

Ja kunne vært greit det. Lurer på hva slags forhold de har til noe eldre film. Riktignok nevnte de Citizen Kane, men disse folka hørtes mer ut som "Star Wars og senere" gjengen. Kalte jo flere 99 filmer for utdaterte og at de mistet kraft med årene. Samfunnet har jo ikke forandret seg noe særlig siden da og effekter var allerede ekstremt gode. Også jeg som har problemer med å kalle filmer fra 60-tallet gamle.

Lenke til kommentar
Tror ikke de har så mye imot eldre film. Selv om en film fra 1999 kan føles utdatert, betyr ikke det at alle før 1999 også er det, hehe.

 

Det kan være sant. Men nå sa de jo det om ganske mange og jeg ser det bare ikke. Jeg kan forstå at halv b-filmer med elendige effekter kan bli sett ned på, men drama filmer. Hvis en drama film fungerte i 99 forstår jeg ikke hvordan den kan tape seg på 10 år.

Endret av Crinderman
Lenke til kommentar

Jeg likte godt det han ene sa om Fight Club. "Den filmen kunne bare blitt laget i 1999; to år etter skjedde 11.september, og den kunne ikke blitt laget etter det, ikke før, den kunne bare blitt laget i 1999 og det ble den". Hadde Fight Club kommet ut i år hadde den kanskje bli sett på som litt useriøs? Vet ikke helt hva han mente, men bra var det. Kun sett FC en gang og den gjorde ikke så stort inntrykk som mange andre fikk.

Lenke til kommentar
Jeg likte godt det han ene sa om Fight Club. "Den filmen kunne bare blitt laget i 1999; to år etter skjedde 11.september, og den kunne ikke blitt laget etter det, ikke før, den kunne bare blitt laget i 1999 og det ble den". Hadde Fight Club kommet ut i år hadde den kanskje bli sett på som litt useriøs? Vet ikke helt hva han mente, men bra var det. Kun sett FC en gang og den gjorde ikke så stort inntrykk som mange andre fikk.

 

Fight Club er jo en slags satire. En ekstremt svart komedie, i likhet med Network og Wise Blood. Forstår faktisk ikke hvorfor den ikke kunne blitt laget i dag. Selv om den har (for å si noe som ikke spoiler den) litt terrorisme i seg, eller kanskje heller fordi den har dette i seg kunne ha blitt like populær i dag. Følelsen hadde allikevel kanskje vært litt annerledes.

Lenke til kommentar
Ser ikke helt hva filmen i sin helhet har med 9/11 å gjøre. Det fallende mannsbildet er jo like aktuelt om ikke sterkere i dag enn det var før.

 

Det er jo en form for terrorisme i den vet du og det skal jo være "kult"/"rått". Ikke at den oppfordrer til det, men det var jo ingen av 9/11 følelsene som lå bak og som derfor ville ha gjort filmen litt mer "seriøs".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...