Gå til innhold

Nå er nye prisguide her


Anbefalte innlegg

Enig der, men avstemingen kan kanskje få noen til å ta til vettet? Prisguide v2 er ikke ferdig, og burde vært holdt i Beta i noen uker til, så de største manglene kunne blitt fikset før den ble publisert. I nåværende form er den gansje ubrukelig for mange, om ikke de fleste. Men den har potensiale til å bli riktig god når den er ferdig testet og de mest gravrende manglene er utbedret...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De burde ha gjort dette på en annen måte - det er det ingen tvil om. Slik som 2.0 er, så burde den snart ha gått over fra utvikling til alphatest, men det er bare min mening. Uansett så mener jeg det er dumt med en poll på hva folk synes. Det kan jo ikke være noen som helst tvil om at 2.0 ikke holder mål, og alle vet det.

Lenke til kommentar
Er det ikke ganske dumt å ha en avstemming om to produkter, der den ene ikke er ferdig? Nå har de jo lagt ut v1.1 også.

Da jeg laget avstemningen var ikke v1.1 kjent tilgjengelig, man hadde bare ett valg: v2.0.

 

Er det sagt noe sted at den versjonen av 2.0 som ligger ute nå er den endelige, og at slik vil den være? Hvis ikke burde folk tenke hakket lengere enn nesetippen sin og ikke bry seg med hvilken versjon som er best per i dag.

Det ser ut til at de har tenkt å la 2.0 være den endelige med noen "små" justeringer.

 

Dette er litt som med valget av fonter; det går prestisje i å være sta og ikke høre på fagfolk. :)

Lenke til kommentar
Noe jeg virkelig ikke liker er filteret når det kommer til pris, la oss ta feks. den som er på disker nå:

 

159 – 399,-

400 – 1299,-

1300 – 3099,-

3100 – 53999,-

54000 – 75428,-

 

For meg virker det som om dere har plukket ut tilfeldige tall, uten å se så mye på om det gjenspeiler normal prisklasse på produktet. Hva med å ha en tekstboks der en selv kunne skrive inn maks pris? Det sammen med mulighet for å sortere på diskstørrelse (Dette er et must, hva tenkte dere når dere fjernet dette?)

 

Etter å ha browset 2.0 litt igjen synes det som om spørsmålet "Hva tenkte dere på" er helt på sin plass. Det skinner veldig tydelig gjennom at de som har kodet/spesifisert de enkelte kategori filterene ikke forstår produktene og ikke kjenner prisnivået.

Diskene er jo et godt eksempel der kategorien 400-1299 antagelig dekker 95% av alle disker privatbrukere kjøper i dag.

Selvsagt skulle man hatt brukerdefinert område i tillelegg til hurtigvalg av fornuftige prisområder.

Jeg må si jeg er overrasket ever at den fortsatt er her. Jeg blir falu på deres vegne og undres mer og mer over hvordan noen tror at man på noen måte redder ansikt ved å "standhaftig" la den stå fremme mens man forsøker å dekke over fadesene. Det er lett å se at det vil ta uker å komme i nærheten av ver 1.1 i kategorisering og da hjelper det bare så uendlig lite at brukerens filtrering går raskere og søkene er raskere.

 

PS. Innlogging virker fortsatt ikke. Er det MULIG!

Lenke til kommentar
Er det sagt noe sted at den versjonen av 2.0 som ligger ute nå er den endelige, og at slik vil den være? Hvis ikke burde folk tenke hakket lengere enn nesetippen sin og ikke bry seg med hvilken versjon som er best per i dag.

det er ikke sagt at versjonen er endelig, men når du legger ut en side for offentlig bruk bør vise ting være i orden, sånn som at man kan logge inn med brukeren man har/hadde på siden før oppdatering.

 

funksjoner burde være relativt fungerende, har selv opplevd å søke på ting og fått opp treff når jeg trykker på kategorien treffet skal ligge i så er det tomt, det er for dårlig.

 

og vis du leser saken de selv har laget om den nye prisguiden så sier de selv at de har vært i utvikling siden 2007, det er ganske lenge å holde på iforhold til opplevelsen man har av å bruke det som ligger ute nå(2.0).

de sier det jo selv noe nav de som var med i beta testen vis du leser tråden her.

 

har inntrykk av at dette var mer "vi må lage noe nytt" en la oss forbedre det vi har"

 

det er jo helt basic ting som er på trynet her, som f.eks at man søker på PS3 spill og får opp PC versjonen av spillet...

 

 

og ja vi har høye forventinger fordi produktet de hadde levert før var så bra at man aldri trodde tek.no ville rote det til med å lage noe som er så halvferdig.

 

for meg er dette som en bil uten motor. mulig det ser pent ut, men kommer ikke særlig langt. desverre.

Lenke til kommentar

Fra feedback forumet:

 

Alt for få filtre

 

Jeg synes det er alt for få filtre, i den gamle prisguiden kunne man velge avansert søk, og da fikk man mulighet til å sortere vekk det man ikke ville ha. Å 4-5 filtre på høyresiden er ikke nok, særlig når disse ofte virker som noe som er plukket random fra detaljene.

 

Status: started

 

Hei

 

Problemet er at filtrene for å sortere på tallverdier (antall megapiksler, antall tommer, antall cm, osv) ikke har kommet på plass ennå. Dette står helt øverst på prioriteringslisten vår.

 

I mellomtiden kan man bruke 1.1 til å gjøre mer avanserte produktsøk.

Øystein W. Høie

Admin

 

I mellomtiden burde 1.1 være default prisguide, og 2.0(a) et alternativ man kunne bruke. Snakk om å skyte seg selv i foten. Dette er essensiell/primær funksjonalitet som BURDE vært implementert FØR betatesting (som ikke var en reel betatesting, da ingen av de alvorligste manglene ble adressert under betatesting før prisguide 2.0 ble lagt ut offentlig).

 

Jeg har det oppe til vurdering å skrive et lengere innlegg for å summere opp alt jeg har funnet som er mangelfult med 2.0 istedet for å legge inn tickets på feedbackforumet og legge inn "stemmene" mine der. Alt drukner jo i kaoset uansett nå når "alle" kan legge inn sine synspunkter der.

 

Og, det mangler fortsatt filtre for å få gode søk på de tingene jeg har på handlelista mi for tida, men alt det er lagt til på feedback forumet. Så får vi se om "noen" klarer få denne prisguiden opp på rimelig funksjonalitet før jule-shoppinga ;)

Lenke til kommentar

Den opplagte løsningen er å enten bruke Kelkoo (som også er skitdårlig), eller å bare velge seg ut noen favorittbutikker som man synes er pålitelige og ikke har for ublu priser, som man så sammenlikner priser mellom manuelt.

 

Jeg begynte å gjøre dette straks den nye prisguiden ble satt i drift, og ser meg egentlig ikke tilbake.

 

Jeg lurer på om det kunne vært mulig med en slags interessent-mailingliste hvor de av oss som vil ha en god prisguide kan få beskjed når en slik er tilgjengelig i Norge.

Lenke til kommentar

Ja nå er begge versjonene helt håpløse.

Jeg satt litt i går og i dag med det resultatet at frustrasjonen nådde nye høyder.

 

Det beste øyeblikket var da Prisguide la sammen alle prisene fra alle(?) butikkene som sluttpris i handlevogna. 1 stk budsjett maskin kostet 37,000,-

 

Sjerpings Prisguide!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...