Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Noe spiser all kapasiteten på linja, hvordan finne syndern?


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg har funnet ut at et eller annet på samboerns pc lemlester nettverkshastighetene. Prøver jeg og spille online, med hennes pc på er det bare og glemme det. Men er den ute av nettverket, så går det på skinner. Det er derfor tydelig at denne er syndern. Men spørsmålet er hvordan jeg kan finne ut hvilken prosess som tar all båndbredden. Hjelp? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei,

 

Jeg har funnet ut at et eller annet på samboerns pc lemlester nettverkshastighetene. Prøver jeg og spille online, med hennes pc på er det bare og glemme det. Men er den ute av nettverket, så går det på skinner. Det er derfor tydelig at denne er syndern. Men spørsmålet er hvordan jeg kan finne ut hvilken prosess som tar all båndbredden. Hjelp? :)

 

visst du har ruter som støtter qos kan du bruke det og sette max upload/download på pcen til din samboer og game online uten at det lagger :)

Lenke til kommentar

Legg inn netlimiter på pcen som spiser av nettet.

 

http://www.netlimiter.com/

 

Det er en gratis versjon der, som man kan se på hva slags program som bruker nettet. Man kan også kjøpe program som strøper nettet der også, men det koster penger.

 

Litt lettere enn ctrl alt delete metoden, da programmet faktisk lister ut det ordentlige programnavnet med ikoner og greier :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...