Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst]Løse ledninger nær hovedkortet


Anbefalte innlegg

Grmf. Puttet inn nye 4GB RAM, og har nå 8GB, og stort sett god stemning.

 

Men... Etter å ha gjennomført operasjonen oppdager jeg en løs ledning, som er splittet i to, og denne henger i løse luften i nærheten av hovedkortet. Ledningen kommer fra et kråkereir med hundre andre ledninger, så det er vanskelig å finne nøyaktig hvor den kommer fra, men den er merket med 'CPU'. Jeg finner ingen åpenbar logisk plass på hovedkortet som ser ut til å savne en ledning.

 

Etter dette virker lyden på PC'en omtrent halvparten av gangene jeg slår den på. Altså har man dedusert seg frem til at den løse ledningen muligens har noe med lyd å gjøre, og at jeg kom til å løsne på den når jeg dyttet inn RAM.

 

Finnes det noen enkel metode for å feilsøke slikt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Her er et bilde av de to løse ledningene, merket 'CPU'.

I nærheten av der jeg fant dem, rett over RAM'en.

Noen idéer?

 

post-63006-1257020537_thumb.jpg

Ingen tvil om at dette er tempsensorer, dei skal ligge mellom cpu og vifte om du ønsker slike data.Dei har absolutt ingeting med lyden din å gjere

Lenke til kommentar
men om lederne er "exposed" (sorry husker ikke norske ordet) så kan de vel gjøre noe ugagn om de kommer borti no strømførende?

 

Verdt å sjekke ja, men sensorledninger slk som dette har som regel et plasttrekk over seg, selv om det er vanskelig å se på så tynne ledninger, spesiellt via et bilde på nettet.

 

-Stigma

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...