Gå til innhold

Grise kjøring på privat vei


Phyltre

Anbefalte innlegg

Med tjukke tau (10cm diameter) over veien er det ekstremt ubehagelig å kjøre fort. Det er jo flere som bruker det som fartsdumpere rundt om i verden, f.eks. i karibien, men det funker bra.

 

Edit: Han skal vel kjøre der selv, samt gå tur med barnevogn osv. så planker over veien er vel litt tungvindt?

Endret av paroa
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Totommfire er lett å slenge unna. Bommer blir bare sabotert.

 

Dersom TS eier 100% av sin veistubb, så kan han jo bare leie gravemaskin og grave en dyp (uoverkjørbar) grøft tvers over veien og kalle det "vedlikehold og fornyelse av drenering" i en 5-6 år.

 

Vi har i familien tidliger hatt samme problem med "jævlige" hyttenaboer, og hadde jeg kommet på barnevogntrikset nevnt her dengang da, så hadde jeg gjordt det uten å nøle.

 

Så til TS:

Dyp grøft eller barnevogn med dukke, da gjerne akkompagnert av en lett sprekkbar pose med teaterblod.

Gjentatte advarsler mot grisekjøring, ikke tatt til følge ansees av meg som at drittsekkene ikke trenger å ha retten til å ha sertifikat. Så om de mister det pga "psykologien" etterpå er det jo bare av det gode.. :)

Lenke til kommentar

En bom virker som en fornuftig løsning. Om argumentet for bom blir lagt fram for hytteeierne med begrunnelse i å få slutt på livsfarlig grisekjøring, bør de godta det argumentet. Om det i tillegg er slik at de benytter veien uten å betale ei krone i bidrag for vedlikehold, bør saken værra grei. Som et kompansasjon kan man gi ut nøkkel til de som fortjener det. Å kunne kjøre bil helt fram til hyttedøra er ikke en menneskerett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...